Yonatan Sindel/Flash90

ישראל בהסכם עם 'מודרנה' להכפלה בפי שלושה של כמות החיסונים ל-6 מיליון

משרד הבריאות חתם עם חברת מודרנה על הסכם להכפלה בפי שלושה של כמות החיסונים שהחברה תספק לישראל ב-2021, מכמות של 2 מיליון לכמות של 6 מיליון חיסונים שיספיקו ל-3 מיליון אזרחים. נתניהו: "אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, משרד הבריאות חתם עם חברת מודרנה על הסכם להכפלה בפי שלושה של כמות החיסונים שהחברה תספק לישראל בשנת 2021, מכמות של 2 מיליון חיסונים לכמות של 6 מיליון חיסונים שיספיקו ל 3 מיליון אזרחים – כך נמסר בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "אני שמח לבשר שחתמנו היום עם חברת מודרנה על אספקה של שישה מיליון חיסונים עבורכם, אזרחי ישראל. זה פי שלושה ממספר החיסונים בחוזה המקורי עם מודרנה. זה נותן לנו תקווה אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. עד אז אנחנו צריכים לשמור על הכללים. המשימה שלנו היא להביא חיסונים, המשימה שלכם – לשמור על הכללים. אם נעשה את זה – אנחנו הולכים לנצח. יחד ננצח את הקורונה".

שר הבריאות אדלשטיין הוסיף: "זו בשורה נהדרת לאזרחי ישראל ולכלכלת ישראל. לא יהיה אזרח שירצה להתחסן ולא תהיה לנו אפשרות לספק לו את החיסון. צוותים מקצועיים התחילו בעבודה מאומצת על אופן חלוקת החיסונים. אבל עד שכולנו נהיה מחוסנים ייקח עוד מספר חודשים וחובה על כולנו להקפיד על ההנחיות ולא להיכנס לשאננות".

אתמול דווח כי ארבעה מיליון מנות של חיסוני חברת פייזר נגד נגיף הקורונה צפויים להגיע לישראל עד סוף החודש הלועזי הנוכחי – כך אמרו גורמים בקופות החולים. לדבריהם, במשרד הבריאות הבהירו כי עליהם להיערך להתחיל לחסן את המטופלים כבר בחודש ינואר (כחודש מהיון). גורם בכיר בקופות החולים העריך כי יש "סיכוי טוב שבחודש פברואר (עוד חודשיים) נהיה בעולם אחר".

גורם באחת הקופות הסביר: "המשמעות היא שנצטרך לחסן שני מיליון איש במנה ראשונה ותוך 21 יום את אותם אנשים במנה שנייה. זה חיסון של 100 אלף איש ליום. זה מאתגר, עבדנו כבר בקצב כזה בחיסוני שפעת, אלא שבחיסוני הקורונה יש אתגר לוגיסטי גדול יותר. הם גם לא מגיעים במזרק מוכן להזרקה והתהליך צפוי לקחת יותר זמן".

ב'חדשות 12' דווח כי גורמים בכירים במשרד הבריאות מקדמים בימים אלה תוכנית להגעת החיסונים לישראל כבר בשבוע הבא, עוד בטרם יתקיים הדיון ב-FDA ביום רביעי, שבו ייתכן מאוד שיוחלט לאשר את החיסון לשימוש. לפי התוכנית, מיד כשיתקבל האישור, ניתן יהיה להתחיל לחסן את האוכלוסייה – ולא יהיה כל צורך להמתין לחיסונים, שכבר יהיו בישראל.

על פי הדיווח, המשלוח הראשון של החיסונים לישראל צפוי להיות גדול הרבה יותר משסברו בתחילה – 4 מיליון חיסונים שיספיקו כדי לחסן 2 מיליון ישראלים (כל מתחסן צפוי לקבל שתי מנות חיסון), והמשמעות היא שתוך זמן קצר, כחמישית מאוכלוסיית המדינה כבר תהיה מחוסנת. ראשונים יחוסנו אנשי הצוותים הרפואיים והאוכלוסייה המבוגרת.

החיסונים צפויים להגיע לישראל במסגרת מבצע לוגיסטי מורכב. הם יגיעו ישירות למרכז הלוגיסטי של משרד הבריאות בשוהם – והמשרד צפוי לחלק לקופות החולים כ-80 אלף חיסונים מדי יום. מספר החיסונים שיוקצו לכל קופה ייעשה בהתאם למספר המבוטחים של כל אחת. במשרד הבריאות נעשית בימים אלה עבודה מאומצת ומשולבת לקראת קבלה ואחסון מתאים של החיסונים בארץ.

ילדים או חולים שהחלימו מהנגיף לא יחוסנו, לפחות בשלב הראשון. המדיניות בבתי החולים תהיה לבדוק קודם את המתחסן בבדיקה סרולוגית, כדי לבדוק אם יש יש בגופו נוגדים. כך, מי שכבר נחשף לנגיף לא יחוסן. גורמים בקופות החולים ציינו כי הכוונה היא להמתין לאישור ה-FDA לחיסון, המתוכנן ל-10 בדצמבר, וכי בכל מקרה החיסונים צפויים להגיע לישראל לאחר התאריך הזה.

ב'חדשות 13' דווח כי ישראל דנה בימים האחרונים בשאלה אם להעניק אישור באופן מיידי לחיסון של פייזר – עוד לפני שיתקבל האישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). זאת, בדומה למהלך שנקטו בבריטניה. לישראל יש את הסמכות להחליט לאשר את השימוש, אך עם זאת, הנטייה כעת היא להמתין לאישור ה-FDA – שעל פי ההערכות צפוי להתקבל בתוך שבוע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture