Yossi Aloni/Flash90

אושר בקבינט הקורונה: הארכת פיילוט הקניונים והשווקים ביומיים נוספים

קבינט הקורונה אישר את הצעת משרד הבריאות, כך שהמתווה יסתיים ביום שלישי בחצות, במקום הלילה. זאת, כדי שהקניונים לא ייסגרו לפני הכרעת הקבינט הצפויה מחר "קרענו את עצמנו כדי לעמוד בתנאים, יש פה בעיה מוסרית", מחו בעלי הקניונים

קבינט הקורונה אישר אמש (ראשון) את הצעת משרד הבריאות להארכת מתווה הקניונים, השווקים והמוזיאונים ב 48 שעות, כך שהמתווה יסתיים ביום שלישי, 8.12.20, בחצות, במקום הלילה בחצות – כך נמסר בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות.

מנהלי קניונים טוענים כי החלטת הקבינט מעידה על כשל מוסרי ומחזקת את תחושת משבר האמון. טענותיהם עולות עם תום פיילוט הפתיחה שנמשך עשרה ימים – והיה צפוי להסתיים הלילה עם החלטה על המשך פתיחתם לאור נתונים לפיהם הקניונים עמדו בתנאים שהוצבו להם.

די ריזל, מנכ"ל ואחד הבעלים של קניון שרונים שבהוד השרון, כינה את המצב בו הם נמצאים הזוי. "עלה לנו מאות אלפי שקלים להיערך לפיילוט הזה. מעבר לזה, יש פה מאות עובדים, רק אצלנו בקניון, שהחזירו אותם מחל"ת ועכשיו יוצאיו אותם עוד פעם לחל"ת, זה הזוי", אמר.

לדבריו, "יש כאן בעיה מוסרית. קבעתם מתווה, אנחנו עמדנו במתווה. כל המערכות הרבות של משרד הבריאות קבעו שעמדנו במתווה. מה זה הזיגזג הזה עכשיו? משבר האמון הענק הזה שיש פה בהנהגה לא מפתיע. הם באו ואמרו לנו: 'חבר'ה, אנחנו מייצרים מתווה חמור, תעמדו בזה – יהיה בסדר. אנחנו קרענו את עצמנו, יום ולילה, אני עצמי הייתי עם סרבל צהוב כסדרן כדי לתת דוגמה אישית".

גם יוסי כהן מרשת "גאיה עיצובים", יצרנית תכשיטים סיטונאים וקמעונאים, מחה על דחיית ההכרעה בעניינם. לדבריו, "ההחלטה הקבועה של לא להחליט כנראה מעידה על כישלונה המוחלט של הממשלה. הם מטפלים פוליטית ולא רציונלית בעניין, תוך רמיסה גסה של עסקנו ומפעל חיינו".

"פותחים וסוגרים כאילו זה אקורדיון. אי אפשר לנהל ככה עסק", אמר ארז אחיעם, מנהל חנות שופרא בקניון מלחה בירושלים. אחיעם טען כי "שיגעו לנו את הבריאות והצורה. אין כאן תחלואה בקניון. כולם עם מסכות, העניינים נרגעו. הכול כאן בסדר". הוא התלונן כי "אין לי איך לעשות סידור עבודה. אנחנו לא יודעים מה לעשות, אף אחד לא יודע מה יקרה".

 

תרחיש האימים, ריסון או סגר וההמלצות לחנוכה: המצגת המלאה מהקבינט

נתניהו: "לא אהסס להחזיר חלק מהמגבלות – ככל שנקדים זה יהיה יותר קצר" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו