Olivier Fitoussi/Flash90

השר שי: "התחלואה עולה, ייתכן שלא תהיה ברירה ונגיע לסגר שלישי – צריך קנסות"

השר מכחול לבן מתנגד לסגירת המסחר: "המספרים עלו ללא קשר לקניונים". לדבריו, "אנחנו צריכים שוב לבצע איזון ולהבין לאן אנחנו רוצים ללכת בין הקיצוניות של לשבת בבית לבין פתיחה של הכול". עוד הוסיף: "אם לא נעשה שום דבר ואם המספרים יכפילו את עצמם - נגיע לאלפי מאומתים כל יום"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

שר המדע יזהר שי אמר היום (שני) לקראת ישיבת קבינט הקורונה כי "אני כן יכול להגיד לך שיהיה דיון נוקב. אתמול משרדי האוצר הכלכלה הציגו עמדה הפוכה מזו של משרד הבריאות – והם משרדים לא פחות חשובים. אנחנו צריכים שוב לבצע איזון ולהבין לאן אנחנו רוצים ללכת בין הקיצוניות של לשבת בבית לבין פתיחה של הכול".

בראיון ל'ווינט' הוסיף כי "אני קודם כל אנסה לשכנע בעד המשך פתיחה של הקניונים והמסחר בצורה מבוקרת וזהירה. צעדים רוחביים שאפשר לשקול אותם הם סגרי לילה ביישובים אדומים וכתומים. אפשר לחשוב על הגבלות נוספות במקומות של מוקדי תחלואה ועדיין צריך לאפשר למדינה להתנהל בשגרה מסוימת, לא רגילה, אבל כזו שלוקחת בחשבון את הסיכונים של המחלה".

הוא הביע תמיכה בחובת בידוד במלונית למי שחוזר מטורקיה וסרביה: "אני חושב שזה צעד הגיוני. המתווה שהוצג אתמול על-ידי הפרויקטור אש ומשרד הביטחון הוא זה שמוביל אותו נשמע הגיוני נכון לשעה זו, שבה יש עלייה גדולה בתחלואה. אין סיבה לא לנקוט את הצעדים החריפים הללו. מי שבריא שייסע, יחזור לארץ ויימצא בבידוד ובפיקוח. מי שצריך ללכת למלוניות – ילך למלוניות. חייבים לעמוד על המתווה הזה. הוא נכון ושומר על בריאות הציבור".

לגבי ההצעה לבידוד לכל השבים מחו"ל וביטול המדינות הירוקות אמר כי "אז על זה נתלבט היום. אתמול הוצע בידוד לשבים ממדינות מסוימות ופיקוח נוסף על מדינות אחרות. אפשר לשקול בידוד לכל מי שחוזר מחו"ל. זה לא תמיד הגיוני כי יש מדינות שאנחנו יודעים שהסכנה בהם פחותה, כך שההיגיון להיכנס לבידוד לא מחויב המציאות, אבל אנחנו נשקול את הנושא הזה כי אם התחלואה בישראל נגרמת בצורה משמעותית גם כתוצאה מחזרה מחו"ל אז צריך לטפל בכך".

בראיון לאלכסנדרה לוקש הוא הביע התנגדות לסגירת המסר: "אנחנו כרגע בגישה של לנסות לפתוח את המסחר כמה שניתן. אנחנו צריכים להסתכל טוב על המספרים בשבועות הקרובים, אבל הפיילוט ב-15 קניונים לימד אותנו שאפשר לסמוך על הנהלות הקניונים ועל הציבור ששומר על עצמו. אם המתווה הזה יישמר – אני חושב שצריך להמשיך בפתיחת המסחר".

"ההיגיון שאנחנו השתמשנו בו אתמול הוא שהמספרים עלו ללא קשר לקניונים: כל הקניונים פרט לאלה שנפתחו היו סגורים – והמספרים עולים. זה אומר שהתחלואה לא מגיעה משם, אז בואו נתמקד במקומות שיש בהם תחלואה; אם זה ביישובים או אירועים ספציפיים או חזרה מחופשה בחו"ל במדינות אדומות – אלה המקומות שצריך להתמקד בהם. הקניונים היו מחוץ למשחק ולכן אי אפשר להאשים אותם בעלייה בתחלואה ולכן, אם נשאיר אותם סגורים, עדיין לא פתרנו את הבעיה אז בואו נתמקד בבעיה אבל תוך כדי נאפשר את המסחר ואת הכלכלה. נאפשר חיים בצל הקורונה, עד שאפשר יהיה להתנהג אחרת עם החיסונים".

"אנחנו לוקחים הכול בחשבון, אבל יש גם אחריות כוללת והיא גם על הדברים האחרים כי יש גם קרוב למיליון מובטלים, קרוב ל-500 אלף איש מתוכם עוסקים בענפים של מסחר וקניונים. יש עשרות אלפי עסקים שקורסים ואם נשב כולנו בבתים אני בטוח שהתחלואה תהיה מצוינת. נרד לאפס תחלואה והכול יהיה כמו שאנחנו רוצים בעולם אידיאלי, אבל אנחנו חייבים להגיע לאיזון. חייבים להבין שצריך לחיות כאן בצל המחלה – גם אם זה אומר כמות מסוימת של נדבקים מדי יום. נהיה חייבים לבצע את האיזון הזה. אם לא תהיה ברירה – נלך לסגרים כאלה ואחרים או הגבלות רוחביות. יש עדיין ברירה ועל זה אנחנו מתעקשים".

"זה תלוי בנו", אמר השר שי על האפשרות לסגר שלישי, "בנו זה הציבור כולו. אנחנו רואים את התחלואה העולה ואנחנו יודעים שאם לא נעשה שום דבר ואם המספרים יכפילו את עצמם כמה פעמים – נגיע לאלפי מאומתים כל יום ואז לא תהיה ברירה. צריך להגן גם על הציבור ומערכת הבריאות מפני קריסה, אבל עדיין לא מאוחר מדי. צריך להטיל הוראות וקנסות. אני מזכיר שהחוק להגדלת הקנסות תלוי ועומד בכנסת בגלל שראש הממשלה לא מאפשר לנו להעביר אותו, אבל לצד זאת על הציבור לעשות כל מה שאפשר כדי לשמור על עצמו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture