Yonatan Sindel/FLASH90

נתניהו: "נתחיל לספק חיסונים בעוד 18 יום – ערוכים לספק 60 אלף ביום" • צפו

ראש הממשלה ושר הבריאות הודיעו כי בקרוב יהיה ניתן להשתחרר מבידוד אחרי 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. נתניהו הזהיר: "ייתכן שנאלץ להדק כמה מהמגבלות בימים הקרובים". אדלשטיין בישר: "כל אזרח שיתחסן יקבל דרכון ירוק שיאפשר מעבר חופשי"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (רביעי) במסיבת העיתונאים עם שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בתום הדיון המקצועי בנושא היערכות להתחסנות אזרחי ישראל במשרד הבריאות: "בערב חנוכה אנחנו הבאנו אור גדול למדינת ישראל. החיסונים הראשונים של חברת פייזר הגיעו היום לארץ ומחר יגיע משלוח נוסף, גדול בהרבה. אני עובד על כך עם שר הבריאות וצוותו במשך חודשים, אני קיימתי שמונה שיחות עם מנכ"ל חברת פייזר אלברט בורלה, כולל אחת אתמול בערב. אני מבקש להודות לו שוב", פתח נתניהו.

"זה לא מובן מאליו שמדינת ישראל, שהיא מדינה ענקית בהרבה מובנים, אבל היא מדינה קטנה עם תשעה מיליון אזרחים, מקבלת את החיסונים באותו זמן שמקבלת אותם בריטניה והמדינות המובילות והגדולות בעולם. זה הישג אדיר למדינת ישראל, אני מאוד גאה בו".

"אנחנו נמשיך לשמור על ההנחיות. אני מבקש מכם: מסכות, מרחק, היגיינה ומניעת התקהלויות. ייתכן שנצטרך להדק כמה מהמגבלות בימים הקרובים, על כך נדון מחר בישיבת הממשלה. אני מבקש דבר נוסף, לא רק את שיתוף הפעולה שלכם לפני החיסונים, תוך כדי החיסונים ואחרי החיסונים – אני מבקש גם שכל אזרחי ישראל יתחסנו. כדי לעשות זאת ביקשתי להוות דוגמא ולהיות האדם הראשון שמתחסן בישראל".

נתניהו בישר כי "מחר אפגוש יחד עם שר הבריאות את ראשי קופות החולים, כדי להיערך למבצע הלאומי האדיר של מתן חיסונים למיליוני אזרחי ישראל. אני מודיע הערב שהחיסונים הראשונים יינתנו ב-27 בדצמבר. זה בסך הכל עוד 18 יום, עוד שבועיים וחצי".

"אני מבקש להודיע דבר נוסף: לאחר הדיון שקיימנו פה עם צמרת משרד הבריאות, אני יכול להודיע שמדינת ישראל ערוכה לספק 60 אלף חיסונים ביום לאזרחי ישראל. זה מספר אדיר. דבר שלישי, אני ביקשתי, ושר הבריאות כבר מבצע את זה, לפתח תכנית דרכון ירוק, שבאמצעותו כל מי שקיבל חיסון יוכל להראות תעודה או אפליקציה שתאפשר לו להיכנס לאירועים, לקניונים, למתקנים ולכל מיני שירותים. הדבר הזה גם יעודד חיסונים וגם יעזור להחזיר אותנו במהירות לנורמליות. פשוט לשנות את כל התמונה".

"כשאני עמל על הבאת החיסונים – יחד עם שר הבריאות, סגן שר הבריאות, מנכ"ל המשרד ואחרים – אני רואה מולי את אנשי העסקים, את אנשי התרבות, את בעלי המסעדות שחוזרות לפעילות, אני רואה את האירועים המתמלאים, את המסעדות שחוזרות לשגרה. אני רואה גם את הצוותים הרפואיים המסורים שלנו שעושים עבודה נפלאה. אני רואה את העובדים הסוציאליים, את אנשי החינוך וההוראה. אני רוצה להודות לכולם".

"זה יגיע, זה עוד לא נגמר, אבל זה בדרך. מה שאנחנו מתחילים בעוד כמה ימים זה לא רק מבצע של זריקת עידוד, זה דבר אדיר. אנחנו מביאים את הסוף למגפה. וזו ודאי סיבה להגיד – חג שמח", סיים ראש הממשלה את הצהרתו.


Yonatan Sindel/FLASH90

שר הבריאות אדלשטיין אמר בהצהרה כי "היום זה יום של בשורות טובות. היום הסתיימו במשרד הבריאות דיונים על אורך הבידוד הנדרש, והחלטנו שבכפוף לשתי בדיקות שליליות יהיה אפשר לצאת מבידוד אחרי עשרה ימים. אנחנו בימים הקרובים נודיע מתי יכול הכלל הזה. זו בשורה למשק הישראלי וגם לאזרחים".

"חנוכה עכשיו ואנחנו לפני נס פח שמן נוסף. מה שהיה נראה כמו חלום ורוד שאולי נגשים אותו ביוני-יולי מגיע אלינו ממש עכשיו. מעט החיסונים שהיו אמורים להגיע אלינו, גדלו לכמות שתספיק למאות אלפי אזרחים כבר בשבועות הקרובים. בקרוב יגיעו לכאן עוד מיליוני חיסונים. את החיסונים נחלק בצורה יעילה על ידי קופות החולים ובתי החולים אין פריסה טובה יותר מקופות החולים הישראליות. מה שאנחנו רואים כאן זה פרי של עבודה קשה של ראש הממשלה ושלי ושל הצוות המקצועי במשרד הבריאות".

עוד בישר אדלשטיין כי "מי שיתחסנו יקבלו תעודת מחוסן, כך שיוכלו להסתובב בצורה חופשית. רק כך נוכל להחזיר את המשק לפעילות כלכלית. אנשי המקצוע קובעים את התעדופים, תהיה כאן שקיפות מלאה. עד שהחיסונים יגיעו אנחנו צריכים לעבור את חנוכה. אל תתקהלו, תשמרו על ההנחיות".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture