צילומים: עמוס גרשום / לע"מ

נתניהו על השינוי בהחלטות: "דברים לא נמדדים בניפוח של כל ויכוח ודיון"

ראש הממשלה התייחס לישיבת הממשלה הסוערת שהתקיימה היום: "כיוון שהתעוררו בעיות משפטיות בסגר הלילי של חג החנוכה, אמרנו – נעבור לשני השלבים הבאים. אני מקווה שלא נגיע אליהם, אבל זו הסיבה. זה לא שעשינו סיבוב". אדלשטיין: "חשש מפייק ניוז שירתיע אנשים להתחסן"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) לישיבת הממשלה הסוערת שהתקיימה היום ואמר כי "קיבלנו היום שלוש החלטות: ההחלטה הראשונה הייתה קצרת טווח לגבי חג החנוכה, ההחלטה השנייה הייתה לגבי ריסון מהודק, וההחלטה השלישית הייתה לגבי סגר מלא. ובכן, כיוון שהתעוררו בעיות משפטיות בסגר הלילי של חג החנוכה, אמרנו – נעבור לשני השלבים הבאים. אני מקווה שלא נגיע אליהם, אבל זו הסיבה. זה לא שעשינו סיבוב".

"יש לישראל הצלחות כבירות, דברים נמדדים בהצלחות, הם לא נמדדים בניפוח מלאכותי של כל ויכוח וכל דיון, ואם שר נמנע או שר התנגד. אנחנו מקבלים את החלטות הכי טובות שיש. אני גאה בזה, אני גאה בזה שהבאנו למדינת ישראל הקטנה, עם תשעה מיליון אזרחים, מיליוני חיסונים לפני כמעט כל העולם. אני גאה בזה שאנחנו ערוכים לחלק את זה בצורה הטובה ביותר, ברמה הגבוהה ביותר בעולם".

"אני גאה על כך שהורדנו את התחלואה ואת התמותה לאחת הרמות הנמוכות בעולם, בוודאי בעולם המערבי. ולכן אנחנו מקבלים את ההחלטות הנכונות, ואי אפשר לנפח כל נקודה וכל ויכוח. זה התהליך של קבלת ההחלטות, אנחנו עושים את זה בצורה המיטבית. דברים נבחנים בתוצאות, התוצאות של ישראל מצוינות. יש עוד מה לשפר, אבל הן מצוינות".

נתניהו ושר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ביקרו במרכז הלוגיסטי "טבע סלא", שקולט את החיסונים נגד נגיף הקורונה בתנאים מיוחדים לאחר נחיתתם בישראל: "אנחנו באנו עכשיו ממפגש עם ראשי קופות החולים, והנה אנחנו כאן עכשיו, במרכז הלוגיסטי של 'טבע סלא'. ישראל מקדימה כמעט את כל העולם בקבלת התרופות, בשימור התרופות, ואחר כך במתן החיסונים, למיליוני אזרחי ישראל. זה ברמה הגבוהה ביותר. בעולם מסתכלים עלינו, מעריכים מאוד את העובדה שהצלחנו להביא הנה מיליוני חיסונים מוקדם מאוד. אנחנו נוכל להביא אותם לכלל הציבור באמצעות המתקנים שיש פה, וכמובן באמצעות קופות החולים, שזו מסגרת מיוחדת שנותנת לישראל יתרון מאוד גדול".

"הכוונה שלנו כמובן היא להגיע לפתיחת הכלכלה במהירות האפשרית ולהחזרת החיים למסלולם. אני מראש אומר לכם שזה דורש גם את שיתוף הפעולה שלכם, כדי שנעשה זאת במינימום מחיר. ראיתי עכשיו גרף שמראה את התמותה בישראל – היא בין הנמוכות בעולם, בוודאי בעולם המערבי. רואים את זה, זה מאוד ברור. תחלואת החולים הקשים מן הנמוכות בעולם המערבי".

"אנחנו רואים מה קורה באירופה – טרגדיות. אנחנו רואים מה קורה באמריקה – טרגדיות. אנחנו לא רוצים אווירה של סוף קורס ופריקה, ולכן אנחנו קיבלנו היום החלטות בממשלה על הגבלות מסוימות. כן, רצינו גם סגר לילי מלא בכלל המדינה בחנוכה, אבל הדבר לא התאפשר, בגלל סיבות קודם כל משפטיות, אז קיבלנו החלטות. אבל נבקש מהציבור לעזור לנו לשמור על מדדי תחלואה נמוכים, ואם הדבר לא יתאפשר אנחנו נלך להידוק מרוסן, ריסון מהודק יותר נכון, ואם הדבר לא יתאפשר כן, אז נלך לסגר כללי. אנחנו מנסים להימנע מזה בעזרתכם, ובעזרת השם, נצליח. בכל מקרה, אני אומר, נצליח. אנחנו רואים את סוף המגפה. במקום הזה אתם כבר רואים את זה היטב. תודה רבה לכם, שיהיה לכם חג חנוכה שמח", דברי נתניהו.

שר הבריאות אדלשטיין: ""אנחנו רואים בעיניים איך התכנית פועלת נפלא. מהמטוסים ישר למקררי הענק כאן. החשש שלי זה מפייק ניוז שירתיע אנשים להתחסן רק בגלל שקרים. בימים הקרובים אשוחח עם ראש הממשלה כדי למצוא מענה גם לזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture