Olivier Fitoussi/Flash90

בורחים מההגבלות: עומסים חריגים היום בנתב"ג – עשרות אלפים טסים לדובאי

אחרי שבשבוע שעבר הוחלט כי איחוד האמירויות לא תהפוך למדינה אדומה, גורמים במשרד הבריאות חוששים כי הנהירה לדובאי תגביר דרמטית את התפשטות התחלואה בארץ. בכיר במשרד הבריאות: "דובאי - פצצה מתקתקת. הטורקיה הבאה שלנו". תועדה צפיפות בהתב"ג

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

עומסים נרשמו הבוקר (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון ונוסעים דיווחו על כך שהליך הצ’ק אין ארך קרוב לשעה עקב העומס. העומס נבע בעיקר מיציאה של ישראלים לחוץ לארץ בימי חג החנוכה, ובעיקר לדובאי. עומסים חריגים דומים נרשמו גם ביום חמישי. עם זאת, כעת נרגע המצב בשדה.

הרכבת האווירית מנמל התעופה בן־גוריון לדובאי נמצאת בימים אלה בעיצומה, וחברות התעופה מוציאות לדובאי כ־60 טיסות שבועיות בממוצע, עם צפי ליותר מ־50 אלף ישראלים שיבקרו במדינה ממזרח בחודש הקרוב.

גורם בכיר במשרד הביראות צוטט ב'וינט' אומר כי "דובאי היא הטורקיה הבאה שלנו", וכינה אותה "פצצה מתקתקת". לדבריו, היעד התיירותי החדש שנפתח לישראלים הולך להיות מקור מרכזי לייבוא קורונה בשבועות הקרובים. "כל מה שאפשר לעשות כדי להקשיח את ההגבלות על החוזרים, בין אם באמצעות בידודים או כל אמצעי אחר יכול רק לסייע", אמר הגורם.

"אמנם בפן היבש של הקריטריונים איחוד האמירויות אינה עומדת כמדינה אדומה, אך כמות החוזרים ממנה היא בלתי נתפסת. פי שלושה וארבעה ממדינות אחרות", הסביר. גורם המעורה בפרטים העריך כי נכון לעכשיו שוהים בדובאי קרוב ל-10,000 ישראלים.

"כל פספוס כאן עשוי לעלות לנו ביוקר. אנחנו כבר יודעים ושומעים הרבה מאוד עדויות על ההתנהגות של הילדים בדובאי. כל הסימנים מראים שזו המדינה שאנשים נוסעים כדי לחגוג בה. אם אנחנו יודעים מראש שיש לנו הזדמנות לסמן יעד מסוכן מראש ולא בדיעבד – וזה מאוד קשה לעשות זאת – אז צריך לעשות את זה", אמר הבכיר במשרד הבריאות.

"אני לא יודע אם החליטו להותיר אותה ירוקה משיקול דיפלומטי, כלכלי או גם וגם. זה כנראה קשור למערכת היחסים בין שתי המדינות ואני לא מכיר את השיקולים לעומק, אבל אנחנו מתריעים שהמשמעויות הן מחיר שעשוי להיות מאוד יקר. ממילא אנחנו בתקופה של תחלואה עולה, אז זה ממש בעיניים פקוחות להיכנס לתוך צרה".

מרשות שדות התעופה נמסר כי היא "פועלת כדי להבטיח את זרימת הנוסעים בצורה בטוחה ובמטרה לא ליצור עומסים חריגים. על פי התו הכחול מותר שהייה של עד 8 טיסות בשלוש שעות בטרמינל. אנו מבקשים מהנוסעים לשמור על ריחוק חברתי ולעטות מסכותץ רשות שדות התעופה פנתה למשטרת ישראל להקצות שוטרים לשמירה על הסדר הציבורי וזאת בנוסף לעשרות עובדי רש"ת העוסקים בכך".

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ יעקב מרגי דרש היום הסברים לצפיפות, היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, עו"ד רננה שחר אמרה כי מדובר באירוע חד פעמי שמטופל על ידי רשות שדות התעופה וביקורת הגבולות. נציגת רשות שדות התעופה ענת סתיו, אמרה גם היא כי מתקיימות פגישות בין נציגי משרד התחבורה, רש"ת ורשות ההגירה, על מנת לדאוג שזה לא יקרה שוב. מרגי הבהיר כי במידה והמראות האלה יחזרו על עצמם בחודש הקרוב אפילו פעם אחת נוספת, הוועדה לא תאשר את הארכת המגבלות פעם נוספת, מה שעשוי להגביל את הפעלת נמל התעופה.

גם חברת הכנסת איילת שקד התריעה בחשבון הטוויטר שלה מפני ההדבקה בדובאי. "50 אלף ישראלים חוגגים שם בחנוכה והמלונות בישראל שעומדים בתו הסגול סגורים. חובה לדרוש בדיקת קורונה בנחיתה בנתב"ג. לתת לכולם אפשרות או בדיקה או בידוד. בממשלה יודעים שזה הדבר הנכון. למה גם בזה ממשלת ישראל גוררת רגליים?".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזל טוב לכול הישראלים שנוסעים לשם,תהנו,חג שמח לכם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture