Olivier Fitoussi/Flash90

רגב ואדלשטיין סיכמו: יוקם צוות לבחון איך להפחית את העומסים בנתב"ג

שרת התחבורה ושר הבריאות סיכמו על הקמת צוות עבודה משותף בראשות מנכ"ל משרד התחבורה והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות שימליץ על הצעדים הנדרשים לביצוע בנתב"ג במהלך תהליכי הנוסעים בטיסות היוצאות והנכנסות, במטרה לוודא שמירה קפדנית על הוראות משרד הבריאות

שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו על הקמת צוות עבודה משותף בראשות מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ׳ איתמר גרוטו שימליץ על הצעדים הנדרשים לביצוע בנמל התעופה בן גוריון במהלך תהליכי הנוסעים בטיסות היוצאות והנכנסות, במטרה לוודא שמירה קפדנית על הוראות משרד הבריאות בכל רחבי הטרמינל.

מאות בני אדם הצטופפו הבוקר באולם הטיסות היוצאות בטרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון לקראת יציאה לחופשת חנוכה מחוץ לארץ. למרות שהכניסה לאולם נעשית בצורה מבוקרת, ללא מלווים ולאחר הצגת אישורים רפואיים ובדיקת חום – נוסעים רבים טענו כי לא נשמרו כללי ריחוק חברתי וכי ההמתנה הארוכה שנמשכה יותר משעתיים הובילה למצבים של חוסר סבלנות בין נוסעים שכמעט הסתיימו באלימות.

באחד התיעודים שצולמו הבוקר בנתב"ג, נראים מאות נוסעים ממתינים בצפיפות בתור לצ'ק אין לקראת יציאה מהארץ – כל זאת ללא כל הקפדה על הנחיות הריחוק החברתי. בנמל התעופה אומנם מסתובבים פקחים שתפקידם להפריד בין הנוסעים ולוודא שמירה על הנחיות משרד הבריאות, אולם השתלטות על כמות גדולה כל כך של אנשים מורכבת למדי.

אחת הסיבות לצפיפות שהחלה בחמישי האחרון היא פתיחת היעדים החדשים בסיישל ובמדינות המפרץ, מה שהגדיל את היקף המבקרים בשדה התעופה, והביא לקריסתם של מערך הבדיקות במקום, הסידורים לריחוק חברתי והארגון של השדה. לוח הטיסות, שבמשך חודשים היה דליל במיוחד, התמלא בשבועות האחרונים ביעדים חדשים, כשהדומיננטיים ביותר מביניהם הם מדינות המפרץ.

ועד עובדי מעברי הגבול מסרו בשבוע שעבר בתגובה לעומסים: "הצפיפות בנתב"ג בימים האחרונים היא תוצאה של כשלון קולוסאלי של כל הגורמים – הן של ההנהלה והן של משרד האוצר. בנתב"ג יש 60 תקנים שאינם מאוישים ותוספת כוח אדם דרושה עכשיו כמו אויר לנשימה תהליך התשאול ומילוי טפסים שכל נוסע צריך לעבור. אולם ההנהלה ומשרד האוצר אינם רוצים לאייש תקנים משום שצעד כזה סותר את מדיניות המעבר למכונות מעבר אלקטרוניות".

"צר לנו שהם אטומים למצב החירום שאנחנו נמצאים בו ובמקום להוסיף עובדים, אפילו באופן זמני, הם אינם מתגמשים ומעדיפים לדבוק במדיניות שאינה מתאימה לימים אלו. אנו קוראים להם לאייש תקנים באופן מיידי כדי לא להעמיד הן את הנוסעים והן את העובדים בסכנה בריאותית".

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ יעקב מרגי דרש היום הסברים לצפיפות, היועצת המשפטית של רשות התעופה האזרחית, עו"ד רננה שחר אמרה כי מדובר באירוע חד פעמי שמטופל על ידי רשות שדות התעופה וביקורת הגבולות. נציגת רשות שדות התעופה ענת סתיו, אמרה גם היא כי מתקיימות פגישות בין נציגי משרד התחבורה, רש"ת ורשות ההגירה, על מנת לדאוג שזה לא יקרה שוב. מרגי הבהיר כי במידה והמראות האלה יחזרו על עצמם בחודש הקרוב אפילו פעם אחת נוספת, הוועדה לא תאשר את הארכת המגבלות פעם נוספת, מה שעשוי להגביל את הפעלת נמל התעופה.

גם חברת הכנסת איילת שקד התריעה בחשבון הטוויטר שלה מפני ההדבקה בדובאי. "50 אלף ישראלים חוגגים שם בחנוכה והמלונות בישראל שעומדים בתו הסגול סגורים. חובה לדרוש בדיקת קורונה בנחיתה בנתב"ג. לתת לכולם אפשרות או בדיקה או בידוד. בממשלה יודעים שזה הדבר הנכון. למה גם בזה ממשלת ישראל גוררת רגליים?".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו