Olivier Fitoussi/Flash90

אדלשטיין: "אני מקווה שנוכל לחגוג את פסח בלי הגבלות"; לוי: "אתחסן"

שר הבריאות התייחס למבצע החיסונים: "אנו שוקלים שבשבוע-שבועיים הראשונים לא תהיה הגבלה וקופות החולים יוכלו לקבוע חיסונים לכלל מהבוטחים בקצב שלהם". מנכ"ל משרד הבריאות: "אני חושב שבהחלט שעל מנת לתת דוגמא לציבור, אנו צריכים להתחסן בין הראשונים"

שר הבריאות התייחס בראיון ל'חדשות 13' למבצע החיסונים שעתיד לצאת לדרך בקרוב, והסביר: "קבוצות הסיכון וצוותים רפואיים – יקבלו את החיסון מהיום הראשון. אנו שוקלים שבשבוע-שבועיים הראשונים לא תהיה הגבלה רק לאוכלוסיות אלה, וקופות החולים יוכלו לקבוע חיסונים לכלל מהבוטחים בקצב שלהם".

לדבריו, "המועד לא סופי – אנו עדיין תלויים במעבר על כל האישורים. בימים הקרובים נסיים את התהליך ואז נוכל לצאת לדרך. דובר על 27 בדצמבר, וייתכן שנקדים". עוד הוסיף אדלשטיין: "מי שיתחסן – יקבל כשבועיים אחרי המנה השנייה 'דרכון ירוק', שיקנה זכויות לאנשים שכבר מחוסנים ולא בסכנה: אולי פטור מבידוד, אולי טיסות לחו"ל ללא בדיקות ודברים נוספים שאנו בודקים כרגע. זאת לא חבילת הטבות – אנחנו לא עושים טובה לאף אחד".

אדלשטיין הביע תקווה שרבים בקרב הציבור ייענו למבצע החיסונים, ואמר: "אני מקווה שנוכל לחגוג את פסח בלי הגבלות – אנחנו תלויים בנכונות האוכלוסיה. אם יהיו אחזוים גבוהים באוכלוסיה שיתחסנו, אולי נוכל לחזור לסדר פסח כפי שהכרנו, ולדברים נוספים שהקהל שכבר מחוסן לא יהווה סכנה".

"אני חושב שבהחלט שעל מנת לתת דוגמא לציבור ולהראות שאנחנו העוסקים בכך חושבים שהחיסון בטוח ויעיל ואנו צריכים להחסן בין הראשונים", אומר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בריאיון ל'חדשות 12'. "גם אני אשמח להתחסן עם החיסון הזה. אנחנו נקבל הרבה חיסונים, אני מנוע מלהגיד במדויק את המספר, אנחנו אמורים לקבל כמות רבה על מנת להתחיל מהר לחסן קבוצות שונות."

פרופ' לוי הוסיף כי יש תכנון למספר משלוחים נוספים של חיסונים שצריכים להגיע, חלק עוד השבוע. "על פי התכנון נוכל להתחיל לחסן גם את קבוצות התיעדוף כפי שתיעדפנו, ואם יהיו מספיק חיסונים נוכל גם לחסן מספר קבוצות במקביל יחד עם הקופות ולא להיצמד ממש לתוכנית".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לדרכון הירוק שיינתן לכל מתחסן. לדבריו, הדרכון הירוק יינתן לאחר 2 חיסונים, בהפרש של 21 יום בין החיסון הראשון לשני, כאשר ההשפעה של החיסון תהיה מירבית. "הדרכון הזה יעיד שהאדם חוסן וייתן לו מספר יתרונות כמו חוסר צורך בבידוד, כניסה לכל מני אירועים כמו תרבות, מסעדות וכו'". עוד ציין פרופ' לוי כי עושה רושם שיתפתח כרטיס חיסון עם תקן בינלאומי שאולי יעניק למתחסן יתרונות מחוץ למדינת ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו