Miriam Alster/FLASH90

צוותים רפואיים וקבוצות סיכון: תעדוף מקבלי החיסונים נחשף • המסמך המלא

לקראת תחילת מבצע החיסונים הגדול ביום ראשון, פורסם לראשונה המסמך המלא המציג את סדר קבלת החיסונים. עדיפות תינתן לעובדים בבתיה"ח ובמרפאות, אח"כ לדיירים ולמטפלים בבתי אבות ואז לאסירים ולסוהרים. ומי לא יתחסן? • הרשימה המלאה

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מבצע החיסון חסר התקדים יתחיל ביום ראשון, והיום (רביעי) מפורסם לראשונה תעדוף משרד הבריאות לסדר קבלת החיסונים. במסמך שהציג המשרד מובא סדר המתחסנים, לפי חלוקה לשתי עדיפויות וכן מצויינות האוכלוסייות שלא יתחסנו כלל בשלב זה.

בשלב א' יחוסנו סגלים רפואיים בסדר המפורט: בתי חולים, קופות חולים, מרפאות פרטיות ומרפאות רופאי שיניים, בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים, סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים, מד״א וארגוני הצלה, מוסדות מגן אבות ואמהות ומוסדות רווחה לחוסים ומטפליהם

הרחבת שלב א': גיל 60 ומעלה – באחריות קופות חולים: במהלך שבוע הבא צפויים להתחיל בחיסון מבוגרים בגילאי 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון. במסגרת החיסון בקופת החולים יש לנהוג גמישות ולחסן. לדוגמא, קשיש בקהילה והמלווה או המטפל. דוגמא נוספת לגמישות היא עבור מטפלים של אוכלוסיות בסיכון מיוחד כמו מושתלי ריאות.

שלב ב' הרחבת מעגל החיסונים לכלל האוכלוסייה בסדר המפורט: המשך חיסון קבוצות סיכון: סוכרת, השמנת יתר חולנית, COPD, יתר לחץ דם, מטופלים עם דיכוי חיסוני, מושתלי איברים, חולים המטולוגיים וכדומה. יצוין כי בקבוצה החולים עם דיכוי חיסוני יש לכלול משפחה ובני בית בקדימות, קבוצות בחשיפה גבוהה כמו מורים, גננות, עובדים סוציאליים, בתי סוהר אסירים וסוהרים, צה״ל וגופים ביטחוניים יקבלו הקצאה בהתאם לתוכנית חיסון שתוצג למשרד, בהמשך פתיחת החיסון לכלל האוכלוסייה על פי תזמון קופות חולים

הסוף לפייק ניוז: משרד הבריאות עונה על כל השאלות לגבי החיסונים נגד נגיף הקורונה

"סדר העדיפויות מושפע על ידי אילוצים לוגיסטיים ומגבלת יכולת החיסון של הצוותים באתרי החיסון", הסבירו במשרד. "המבצע יהיה מדורג והתיזמון ינסה למקסם בטיחות, בריאות ויעילות. הצוותים המחסנים יפעילו שיקול דעת וגמישות כדי לקדם את הצלחת המבצע".

ממשרד הבריאות נמסר כי "ביום ראשון 20.12.20 יחל השלב הראשון במבצע החיסונים. בשלב זה יועברו חיסונים לכ-10 בתי חולים ולמרכזי חיסון של קופות חולים, לטובת חיסון צוותי הרפואה בקופות החולים ובבתי החולים. במהלך הימים הקרובים החיסון יגיע בהדרגה לכל אתרי החיסון בבתי החולים ובקופות החולים. מבצע החיסון יתבצע בהדרגה בהתאם לאספקת החיסונים לאוכלוסיות נוספות. במשרד הבריאות פועלים בנחישות כדי לקדם התחסנות לכלל האוכלוסייה בישראל והשאיפה לחזור לשגרה בהקדם".

שר הבריאות אדלשטיין: "זוהי המשימה הכי חשובה של מדינת ישראל לשנת 2021 אנחנו עבדנו ימים כלילות כדי להיות המדינה השלישית בעולם שמתחסנת . לא יצאנו לדרך עד שלא היינו בטוחים מאה האחוז בבריאות הציבור זה התפקיד שלי ושלנו. אל תקשיבו לפייק ניוז תקראו את החומר תשמעו את מנהלי בתי החולים והרופאים".

פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות  מסר: "אנו עושים כמיטב יכולתנו, בהנחיית שר הבריאות, בעזרת מומחים בתחומים רבים להנגיש את החיסונים כנגד קורונה לכלל האוכלוסייה. ככול שיגיעו יותר חיסונים ארצה, אנו נרחיב את מעגלי המחוסנים לכלל הקבוצות שרשומות לעיל, ואנו, יחד עם קופות החולים, בתי החולים וארגונים נוספים, מקצים מחסנים רבים ככול הניתן על מנת לחסן מהר ככול שניתן. אני קורא לכולם להתחסן! זאת הדרך שבאמצעותה נצליח להתמודד עם המחלה ולחזור לשיגרת חיים בכול התחומים. בהצלחה לכולם ובריאות שלמה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture