Miriam Alster/FLASH90

ימים מכריעים במערכת הבריאות: האם ישראל בדרך לסגר מלא בתוך שבועות?

כחול לבן דורשת לכנס את קבינט הקורונה לדון בריסון מהודק. אם יאושר, זה יכלול סגירת שווקים וקניונים, וכן כל חנויות הרחוב. גם בתי הספר בערים אדומות וכתומות יעברו ללימודים מרחוק. בעלי החנויות והקניונים חוששים מריסון מהודק, ומכריזים: "לא נסגור פעם נוספת"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מצב התחלואה בישראל מתקרב ליעד שהציב משרד הבריאות, לקראת מעבר למציאות של "ריסון מהודק" – שיכלול סגירה מלאה של חנויות הרחוב, הקניונים והשווקים. כמו כן, בתי הספר בערים האדומות והכתומות ייסגרו. החלטת הקבינט המקורית כולל מהלך דרמטי נוסף – אם הריסון המהודק לא יוריד את התחלואה משמעותית תוך שלושה שבועות ישראל תלך לסגר מלא, שלישי במספר. ב'חדשות 12' דווח כי במשרד הבריאות מעריכים שהמסחר ייסגר תוך 5 ימים.

עוד דווח כי תוכנית ה"ריסון המהודק" מובילה גם לעימות פוליטי נוסף בין נתניהו וגנץ. בכחול לבן דורש עוד כינוס של הקבינט כדי לאשר שוב את תוכנית ההגבלות. ראש הממשלה נתניהו מנגד מתנגד וטוען: כבר הצבענו על המתווה, לא אתן לשנות את ההחלטות – בטח כשחצי מהקבינט הוא לעומתי. בכחול לבן מאשימים את נתניהו שהוא מעכב את כינוס הקבינט בגלל מה שהם מגדירים "פסטיבל החיסונים".

בתוך כך, משרד הבריאות צפוי לדון בהפיכת כל מדינות העולם לאדומות, כך שכל ישראלי שישוב לארץ מחו"ל יהיה מחויב בבידוד. מדובר במהלך שמקדמת בשבועות האחרונים ראש שירותי בריאות הציבור במשרד, ד"ר שרון אלרעי פרייס. גורמים במערכת הבריאות מעריכים כי היוזמה של ד"ר אלרעי פרייס עשויה להיתקל בקשיים גם מצד משרד החוץ וגורמים פוליטיים, אבל גם מצד גורמים בתוך המשרד שמתנגדים ליוזמה כמו המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו, ומנהל המחלקה הבינלאומית ד"ר אשר שלמון.

במקביל, משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר, איים כי לא יסגור את הקניונים בקבוצה אם יוחלט על הטלת סגר נוסף. הוא הסביר כי בקניונים יש חנויות חיוניות, וכי הם ימצאו את הדרכים להשאיר את העסקים פתוחים. "שימכרו תפוזים או מנדרינות וכך יהפכו לחיוניות", הבהיר רוזנבלום. "לא הגיוני לסגור את המסחר במדינה אחרי שהוכחנו שהתחלואה היא לא מהקניונים. שיסגרו את שדה התעופה".

דן פילץ, מנכ"ל ובעלים משותף בדיזנגוף סנטר, סיפר כי הקניון עדיין לא חזר לפעילות המלאה שהייתה בתקופה שלפני הקורונה. ביום הריאיון היה הקניון הענק שומם יחסית, מה שלא אופייני לימי החנוכה בשנים הקודמות. ההופעות המושקעות שתוכננו בוטלו בעקבות מגבלות התו הסגול. הבריכה וחדר הכושר, שהביאו עמם מבקרים נוספים, עדיין לא פעילים.

שחר תורג'מן, יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה תהה כיצד "לאחר שלושה חודשים שהמסחר היה סגור ושבוע לאחר שנפתח רוצים לסגור אותו שוב?". לדבריו, "לכולם ברור שהמסחר לא תורם לתחלואה, כמו שלכולם ברור וידוע מה מקור התחלואה: השבים מחו"ל, ההפקרות במגזר הערבי, החתונות, מסיבות טבע, התפילות בהר הבית וכל המקומות שהמדינה הפקירה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture