Yonatan Sindel/Flash90

אחרי נתניהו: בכירי משרד הבריאות נכנסו לבידוד

מנכ"ל משרד הבריאות נכנס לבידוד עקב חשיפה לעובד המשרד שהתגלה כחולה בקורונה. "המנכ"ל נבדק הלילה לקורונה ותוצאת הבדיקה שלילית, חש בטוב וממשיך לנהל את מבצע החיסונים הלאומי מביתו", נמסר. בנוסף, נכנסו לבדוד ראש שירותי הציבור ועובדים נוספים

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, נכנס לבידוד עקב חשיפה לעובד המשרד שהתגלה כחולה בקורונה. החשיפה לעובד ארעה לפני 8 ימים. ממשרד הבריאות נמסר כי "המנכ"ל נבדק הלילה לקורונה ותוצאת הבדיקה שלילית, חש בטוב וממשיך לנהל את מבצע החיסונים הלאומי מביתו". בנוסף, נכנסו לבידוד ד״ר שרון פרייס אלרועי, ראש שירותי הציבור ועובדים נוספים.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנס השבוע לבידוד עד ליום שישי הקרוב זאת לאחר שנפגש עם חולה קורונה מאומת. ראש הממשלה אף ערך שני בדיקות קורונה ביממה האחרונה כאשר בשניהם הוא נמצא שלילי לנגיף. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "בהמשך לחקירה אפידמיולוגית, ראש הממשלה ייכנס לבידוד עד יום שישי לאחר שנפגש עם חולה קורונה מאומת. ראש הממשלה עבר בדיקות קורונה אתמול והיום שנמצאו שליליות".

נתניהו כתב בטוויטר: "בהתאם להנחיות אני נכנס לבידוד עד יום שישי הקרוב. אני מרגיש מצויין. היום ואתמול עברתי שתי בדיקות קורונה שליליות. אני ממשיך לעבוד מסביב לשעון כדי להביא מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל ולחזק את הכלכלה שלנו. שימרו על ההנחיות ושימרו על הבריאות". גם חלק מיועציו הקרובים של נתניהו צפויים להיכנס לבידוד לאחר שמזכירה בלשכה נדבקה בנגיף.

מוקדם יותר דווח ב'חדשות 12' כי נשיא בית הדין של הליכוד מיכאל קליינר אובחן כחיובי בבדיקת קורונה. הוא נפגש עם נתניהו ביום שלישי האחרון. נשיא בית הדין נפגש באותו היום גם עם שר האוצר ישראל כ"ץ. בסיעת הליכוד הודיעו כי בעקבות הדיווח, הדיון שאמור היה להתקיים בזום בהשתתפות קליינר יידחה.

נשיא בית הדין אובחן כחיובי אתמול. הוא א-סימפטומטי, ועל פי הכללים היבשים, מאומתים שלא חשים תסמינים מכניסים לבידוד את כל מי שבא איתם במגע בשבוע שקדם לרגע האבחון. כאמור, נתניהו נפגש עם קליינר לפני פחות מ-7 ימים, ביום שלישי, ולאחר חקירה אפידמיולוגית שבדקה את משך פגישתם, המרחק ששמרו זה מזה ונתונים נוספים – נקבע כי נתניהו נדרש לבידוד שיסתיים ביום שישי הקרוב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול: "שלום לכם, אני מדבר מהבידוד. ביום שישי אני אצא ממנו ובמוצאי שבת אני אלך להתחסן. ביקשתי להיות המחוסן הראשון כדי לשמש דוגמה ולשכנע אתכם שאפשר להתחסן וצריך להתחסן. עד סוף ינואר יהיו לנו כאן מיליונים רבים של חיסונים. עמלתי קשה מאוד כדי להביא אותם ואני מבקש מכם – תשתמשו בהם".

"אני מבקש שכל אחד יסתכל על עצמו ויגיד "מה אני עושה כדי לשמור על הכללים". הנה, אני יושב פה בבית, ראש הממשלה בבידוד, אני שומר על כל הכללים. זה מה שגם אתם צריכים לעשות. תשמרו על עצמכם, תשמרו על אחרים אנחנו יוצאים מהקורונה, אפשר לצאת בלי שום מחיר נוסף רציני. לא כלכלי, לא בחיי אדם ולא בבריאות. אנא עשו זאת ולכו להתחסן. שיהיה לכם חג שמח".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו