Yonatan Sindel/Flash90

דר' אלרעי: "ימים קריטיים במגזר החרדי – כל השכונות החרדיות בי-ם אדומות"

ראש שירותי בריאות הציבור בתדרוך לתקשורת החרדית: "רואים בימים האחרונים קפיציה משמעותית בתחלואה במגזר החרדי". נכון לעכשיו יש 2,385 חולים פעילים במגזר, 340 חרדים נפטרו. במענה ל'JDN' ענתה לגנץ: "ניתן לו איזה נתונים שהוא רוצה"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

לאור "העליה הדרמטית בנתוני התחלואה במגזר החרדי" התקיים הערב תדרוך מיוחד לתקשורת החרדית עם ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס: "אנחנו בימים קריטיים במגזר החרדי, רואים בימים האחרונים קפיציה משמעותית בתחלואה במגזר החרדי, אחוז הבדיקות החיוביות מעיד גם על תחלואה חבויה", אמרה בפתח השיחה.

היא הציגה את תמונת המצב של התחלואה במגזר החרדי: "עלייה פי 3 בשיעור הבדיקות החיוביות תוך שבועיים. זינוק בתחלואה בשבוע האחרון בכל הגילאים כולל אוכלוסיה בסיכון (מעל גיל 65). מאושפזים במצב קשה- עלייה של פי 5.2 בתוך שבוע. כל השכונות החרדיות בירושלים אדומות. עלייה של בני ברק בכ-150%".

נכון לעכשיו יש 2,385 חולים פעילים במגזר החרדי, 61 מאושפזים, 16 במצב קל, 7 במצב בנוני, 21 במצב קשה, 17 במצב קריטי. בסך הכל נפטרו עד כה מהנגיף 340 חרדים. על פי הנתונים שהציגה, התחלואה בעלייה בערים ירושלים, תפרח, בני ברק, ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד, וקריית יערים.

היא הוסיפה כי "המגזר החרדי היה שיאן הבדיקות בגל השני, אבל אחרי זה ירד, עכשיו התחיל לעלות חזרה בגלל עלייה בתחלואה. העלייה בתחלואה החרדית בכל הגילאים, גם אצל הגברים וגם אצל הנשים. הייתה שאננות שהחברה החרדית בחסינות עדר, אבל אנחנו עדים לעלייה שמדאיגה אותנו מאוד, עלייה של פי שניים מהממוצע הארצי".

דר' אלרעי -פרייס הוסיפה שיחה כי "אנחנו בנקודה קריטית במגפה. בשבועיים האחרונים יש שינוי משמעותי במגזר החרדי, יש עלייה של פי שלושה בשיעור הבדיקות החיוביות. רואים שכמעט כל היישובים החרדיים זזים בציר והופכים יותר כתומים ואדומים". בשיחה הוסיפה כי הרב פירר יהיה בין הראשונים יתחסנו.

על מערכת החינוך אמרה כי "אנחנו עושים מה שאנחנו יכולים כדי לא לסגור את מערכות החינוך, זה ערך עליון במדינה, נעשה הכל כדי שלא נגיע לזה. אני בטוחה שנגיע לריסון מהודק, אבל אז נסגור רק בערים אדומות וכתומות. לגבי ישיבות, זה תלוי בנתוני התחלואה שתהיה בהן".

היא הודתה כי "במהלך המגפה ראינו הרבה הנחות ותחזיות שלא התממשו. היינו מודאגים שההקפות בסוכות יגרמו לעלייה תחלואה ולא ראינו את זה. אני חושבת שיש הרבה חרדים ששומרים על ההנחיות". עם זאת הסבירה במענה לשאלת 'חדשות JDN' את השינוי כעת: "אני שמועת מהשטח שהיה שינוי בהתנהגות, תחושה של חסינות עדר, יותר התקהלויות, קודם יותר הקפידו".

היא הגיבה לדרישות גנץ להטלת ריסון מהודק ואמרה כי "בתרחיש הטוב ביותר, יעילות החיסונים לא תגיע לפני מארס. מי שחושב שבגלל החיסון לא צריך ריסון מהודק לא מבין את המגיפה הזו, כי בעוד חודש נהיה ב-8,000 ביום. בגל השני היינו במקום הראשון בתמותה בעולם. אסור לחשוב שבגלל שהתחילו להגיע חיסונים לא צריך ריסון מהודק".

במענה לשאלת 'חדשות JDN' הוסיפה מתקפה מרומזת על גנץ: "ניתן לשר הביטחון איזה נתונים שהוא רוצה, אנחנו מציגים לקבינט הקורונה כל הזמן את כל הנתונים, הכל שקוף גם לציבור. צריך להבין שהמגפה הזאת בהתפשטות וזה עולה ועולה, אין סיבה הגיונית לחכות שזה יגיע למספרים כמו בגל השני, תהיה פגיעה גדולה יותר במשק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture