Nati Shohat/Flash90

המאבק על הריסון המהודק: קבינט הקורונה יתכנס – מחלוקת על החינוך והמסחר

קבינט הקורונה צפוי להכריז על "ריסון מהודק" לאור העלייה בהדבקה. מסתמן: תלמידי כיתות א׳-ד׳ ימשיכו ללמוד גם בערים האדומות. שרים בקבינט הקורונה דורשים לצמצם את המהלך של סגירת המחסר, כך שיכלול רק את היישובים בהם התחלואה גבוהה

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

לקראת כינוס קבינט הקורונה מחר (ראשון), משרד הבריאות דורש לסגור את המסחר בכל רחבי הארץ. ב'כאן חדשות' דווח כי שרים בקבינט הקורונה דורשים לצמצם את המהלך, כך שיכלול רק את היישובים בהם התחלואה גבוהה. עם זאת, במשרד הבריאות טוענים כי המחלה מפושטת באזורים רבים בישראל – יש יותר ממאה יישובים כתומים ואדומים.

נוסף על כך, קיימת מחלוקת גם בנוגע למערכת החינוך. על פי ההגבלות המקוריות בתוכנית הריסון המהודק, מערכת החינוך תפסיק לפעול באותם יישובים, למעט גני הילדים. כעת ישנה דרישה לשנות זאת, כך שגם בתי הספר ימשיכו להיות פתוחים ביישובים האדומים והכתומים עד כיתות ד'.

ב'חדשות 13' דווח כי מבחינת מערכת החינוך הלימודים בכיתות א' עד ד' ימשיכו כרגיל בכל רחבי הארץ, זאת למרות הריסון המהודק ולאור החשיבות בתפקודה הרציף של המערכת. כיתות ה' עד י"ב יחזרו ללמוד רק בערים ירוקות וצהובות – וביתר היישובים הלמידה בכיתות אלו תושבת עם זאת, המהלך המסתמן כולל הגבלות נרחבות על המסחר, בהם הקניונים, השווקים הפתוחים וכל יתר חנויות הרחוב שאינן מוגדרות כחיוניות – ייסגרו בכל רחבי הארץ, ולא רק בערים אדומות או כתומות.

ב'חדשות 12' דווח כי הדיון צפוי להיות מחר סוער במיוחד. בעוד שגורמים מסוימים בקבינט הקורונה צפויים להתנגד לריסון המהודק, גורמים במשרד הבריאות ובקבינט כבר טוענים שאולי ריסון מהודק אינו יספיק ואף מציעים סגר מלא. לטענת גורמים אלו, סגר אמנם יהיה קשה יותר למשק אך היציאה ממנו תהיה מהירה יותר.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בראיון ל'חדשות 13' כי "אנחנו מתנהלים בשני מסלולים מקבילים: החיסון והריסון. הכי קשה זה לחטוף את הכדור כשהקרב מסתיים. אני לא רוצה לראות מישהו גוסס מקורונה כשכבר מאות אלפי אנשים מתחסנים". עוד הדגיש אדלשטיין: "מדובר בתהליך ארוך של כמה חודשים – זה לא שאחרי המתחסן הראשון כל המצב משתנה".

שר האוצר ישראל כץ אמר הערב: "מחר דיון חשוב בקבינט הקורונה ביחס להגבלות על המסחר עקב העלייה בתחלואה. אציג עמדה ברורה נגד סגירה כוללת של המסחר, אלא בערים האדומות והכתומות בלבד. אין כל סיבה לסגירת המסחר בערים הירוקות. רק כעת המסחר נפתח ויש לאפשר לבעלי העסקים להתפרנס ולקונים לקנות. יש להגביר את האכיפה במוקדי התחלואה הידועים".

ממשרד התחבורה נמסר כי "בעקבות הודעת משרד הבריאות בנושא הפיכת המדינות הירוקות למדינות אדומות, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל (מיל׳) מירי רגב תביא מחר בפני קבינט הקורונה לדיון את הצעתה למתווה בדיקות לשבים ממדינות ירוקות כחלופה לבידוד, במטרה לאפשר שמירה על פעילות התעופה הישראלית ועמידה בהסכמי התעופה שנחתמו מול האמירויות".

בתוך כך, חוקרי האוניברסיטה העברית מציגים תחזית קודרת לחודשים הקרובים. לדבריהם, ללא צעדי מנע, מבצע החיסונים אינו צפוי לשפר משמעותית את התמותה והתחלואה עד סוף ינואר. עוד אמרו כי מקדם ההדבקה נע היום בארץ בין 1.1 ל-1.3 גם בתחום מספר החולים בינוני וקשה שנוספים כל יום, כאשר ניכרת עלייה מהירה של חולים במגזר החרדי. גרוע מכך מקדם ההדבקה במגזר החרדי עומד על 1.5 כאשר המשמעות היא תוספת של 20 חולים קשה כל יום למערכת הבריאות. העלייה הנוכחית על פי החוקרים נובעת מפתיחת המסחר כאשר יתכן ועקב חגיגות חנוכה תראה עלייה נוספת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture