Tomer Neuberg/Flash90

בידוד כפוי מהחשש מהמוטציה: עשרות נוסעים מלונדון מסרבים להתפנות למלונית

כ-120 נוסעים גילו באוויר שהם חוזרים למלונית מבודדת, לאור החלטת הקבינט לבודד את החוזרים מבריטניה, מדנמרק ומדרום אפריקה. כ-20 נוסעים סירבו ללכת למלונית ויחזרו ללונדון. ח"כ אייכלר בפניה דחופה לגנץ: להגיש אוכל בכשרות מהדרין בד"צ למבודדים מבריטניה

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

נוסעי שתי הטיסות מלונדון נחתו היום (ראשון) בנתב"ג. הנוסעים עברו בדיקות קורונה ורובם נלקחו, בליווי ניידות משטרה, לבידוד במלוניות בירושלים. עשרות נוסעים סירבו להתפנות וחלקם מבקשים לחזור ללונדון. אחת הטיסות המריאה בחזרה ללא הנוסעים.

מתוך כ-80 נוסעים שנחתו בטיסה, כ-20 לא הסכימו להילקח למלונית הבידוד והביעו את רצונם לשוב ללונדון. הטייס, עם זאת, סירב לקחת אותם לבריטניה – כי ישראל לא סירבה רשמית לקבלם. מאוחר יותר חמישה מהם קנו כרטיס טיסה ללונדון וימריאו הלילה בחזרה לבריטניה. 15 אחרים נמצאים בטרמינל בנתב"ג, לשם הגיעו הגורמים הרלוונטיים. לצד זאת, 15 נוסעים מטיסת "בריטיש איירווייז" שסירבו להתפנות נשארו על המטוס ויחזרו לבריטניה.

החוזרים מבריטניה שהסכימו להתפנות למלוניות הועלו ישירות לאוטובוסים בשטח האווירי, כדי למנוע מגע ביניהם לבין יתר השבים מחו"ל. כדי לאכוף את הפינוי הכפוי, ניידת יס"מ ליוותה את האוטובוס בדרך למלונית. ‏אמיר, נהג האוטובוס שהסיע את הנוסעים מלונדון למלונית בירושלים, לא הביע חשש: "אני ממוגן טוב, הנוסעים יושבים רחוק ויש מחיצה ששומרת עלי. אין לי מגע עם הנוסעים, הם גם לוקחים את המזוודות שלהם לבד. אני בטוח שהכול יהיה בסדר".

אחד הנוסעים ששב הבוקר מלונדון בטיסת איזיג'ט אמר כי "היה אדם ממשרד החוץ שאמר לכולם שמי שמגיע מלונדון צריך להיכנס לבידוד. אני מאוכזב, יש המון אנשים שכועסים כי לא יודעים מה קורה, אין לי בגדים וציוד ואני לא יודע מה לעשות. אי אפשר לקבל החלטה שכזו 45 דקות לפני שהמטוס נוחת. אני מבין את הבעיה, אבל כשבדקנו באינטרנט לפני הטיסה, המצב היה שונה. לקחו לנו את השליטה מהידיים וזה מתסכל".

נדב שטיינברג, אחד מהישראלים שחזרו לארץ סיפר כי "היינו בטוחים שהכול יהיה כרגיל, שנלך לבידוד עצמי בבית. כשדלת המטוס נפתחה עלו חבר'ה של משרד ההגירה, לקחו לנו את הדרכונים, נכנסו לאוטובוס והועברנו לטרמינל 1. בלונדון דווקא לא שמים על זה דגש, אבל לנו היה חשש גדול מאוד, כי הם הולכים בלי מסכות במקומות פתוחים ולא מקפידים גם במקומות סגורים", אמר נדב. "אנחנו מועברים מפה למלונות. לא יודע איך נסתדר כי לא תיכננו את זה מראש ואין לנו ציוד לשבועיים במלונית".

אחיעד כץ, שעלה מוקדם יותר לטיסה מלונדון לתל אביב, סיפר לפני הגעתו לארץ כי "כרגע נראה שאלך למלונית קורונה לפי החוק שעולה בכנסת כרגע. אין לי שום ציוד בסיסי לבידוד במלונית אז גם זה הזוי, במיוחד שאני גר לבד ולא מסכן אף אחד, מילא היו מכניסים אנשים שגרים עם משפחה", הוא מסביר ומוסיף כי "אין לי מושג, איזה אוכל מגישים במלונית ומה אמורים לעשות האם אפשר שיביאו ציוד, אוכל אם יש הזמנות מבחוץ של אוכל".

בתוך כך, בעקבות פניות שהגיעו ללשכת ח"כ ישראל אייכלר מנוסעים חרדיים שהגיעו מבריטניה ונשלחו לבידוד במלון דן בירושלים, פנה חבר הכנסת הרב אייכלר לשר הביטחון שיורה על הגשת אוכל בכשרות מהדרין למבודדים.

"בלשכתי התקבלו פניות של נוסעים המקפידים על כשרות גלאט בד"צ מהדרין. אבקשך להורות מידית על הגשת אוכל כשר בכשרות גלאט מהדרין ולהכין מלוניות בהשגחה למהדרין, על מנת לאפשר בידוד לנוסעים, תוך שמירת אורח חייהם המעוגן בזכויות חופש הדת" כתב ח"כ אייכלר לשר הביטחון גנץ. בעקבות פניית ח"כ הרב אייכלר: השר מיכאל ביטון השיב כי הנוסעים החרדיים שהגיעו מבריטניה והופנו למלוניות יקבלו אוכל כשר למהדרין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture