David Cohen/Flash90

בעקבות המוטציה החדשה: נתניהו שוקל להטיל סגר שלישי כבר בימים הקרובים

מחשש מההתפשטות המהירה של מוטציית הקורונה שהתגלתה בבריטניה, רה"מ בוחן סגר שלישי. אחרי שהישיבה היום הסתיימה ללא החלטות, בקבינט שוקלים: השארת המצב הקיים, ריסון מהודק או סגר עם תאריכים מוגדרים מראש. נתניהו: "המוטציה הזו היא קורונה ב', צריך סגר מלא"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

בעקבות גילוי הזן החדש של נגיף הקורונה בבריטניה, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להטיל סגר כלל בישראל כבר בימים הקרובים – כך אמרו היום (ראשון) גורמים בלשכתו. ב'כאן חדשות' דווח כי התייעצויות בנושא יתקיימו ביומיים הקרובים עד לכינוס הקבינט הבא – ככל הנראה ביום שלישי. ב'חדשות 13' דווח כי ראש הממשלה מעוניין לקיים ביממה הקרובה ישיבת ממשלה שתחליט על הטלת סגר מלא ורחב – כמה שיותר מהר.

לדבריו נתניהו, "המוטציה הזו היא קורונה ב', צריך סגר מלא". ב'חדשות 12' דווח כי נתניהו צפוי לדון בנושא עם כמה גורמים מקצועיים כבר הערב. ראש הממשלה מתלבט אם לכנס מחר את קבינט או הקורונה, או לכנס ישר את הממשלה כולה, שכן לה הסמכות לאשר מהלך של סגר. יצוין שגם אם נתניהו ידחוף למהלך של סגר בדיונים, לא בטוח שזה מה שיוחלט – ייתכן שתהיה לכך התנגדות בקרב השרים.

בדיון הקבינט מוקדם יותר היום, שבסופו לא התקבלו החלטות בנוגע להחמרת ההגבלות, הוצעו שלוש חלופות למאבק בתחלואה: ריסון מהודק, החמרה באכיפה תוך כדי שמירה על האוכלוסייה שבסיכון וסגר מלא מתוכנן מראש. בישיבה נרשמה התנגדות רבה בקרב חברי הקבינט נגד אפשרות של ריסון מהודק שלטענתם יוביל גם הוא בסופו של דבר לסגר ורק יפגע יותר בכלכלה.

שר הביטחון בני גנץ ושרי כחול לבן הציעו לקבל בעוד שבועיים החלטה על סגר מלא למשך שבועיים-שלושה, והכול בהתאם להתקדמות בחיסונים ולעלייה בתחלואה. נתונים מפיקוד העורף מראים שהרוב המוחלט של הנפטרים הם בני 60 ומעלה. אם תוך חודש וחצי רובם יתחסנו, צפוי שינוי דרמטי – ועל רקע זה קיבל גנץ החלטה זו. זאת גם הייתה ההמלצה של המשנה לראש המל"ל איתן בן דוד – לקפוץ ישר לסגר ולוותר על ריסון מהודק.

כזכור, הדיון בקבינט הקורונה שנערך מוקדם יותר נחתם ללא הסכמות על הגבלות. בכירי משרד הבריאות והמל"ל דרשו להיכנס לריסון מהודק, בהתאם להחלטות קודמות של הקבינט. מנגד, רוב השרים סירבו להחליט כעת על הפסקת הסחר או על צמצום הפעילות של מערכת החינוך. כך למשל שר המדע יזהר שי, שמרכז את ההתמודדות עם הקורונה מטעם כחול לבן, אמר כי יש להתמקד בסגרים דיפרנציאליים.

עוד דנו בקבינט על מוסדות החינוך. שר החינוך יואב גלנט הציע שמוסדות החינוך יישארו פתוחים גם בערים כתומות ואדומות, למעט בתי ספר שבהם יימצאו 5 מאומתים ומעלה. גם שר המדע יזהר שי תמך בפתיחת בתי הספר: "בכל מקרה, מערכת החינוך צריכה להישאר פתוחה, בכל הארץ, לאורך כל התקופה, כולל בימים שבהם נהיה בסגר, אם נגיע לשם".

נתניהו התייחס מוקדם יותר הערב לישיבת קבינט הקורונה שנערכה היום ואמר כי כי "אתמול שמענו מגורמים בארגון הבריאות העולמי על המוטציה החדשה של נגיף הקורונה ושמענו גם את הצהרתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס גו'נסון על התפשטות הנגיף עם המוטציה בארצו".

"כינסתי מיד אתמול בלילה צוות שרים כדי לדון בזה וכינסתי את הקבינט היום כדי להחליט החלטות חשובות. על פי המידע שיש בידינו, המוטציה הזאת מתפשטת הרבה יותר מהר מהנגיף הרגיל אבל היא לא קטלנית יותר וגם אין לנו שום סימן שהחיסון שיש בידינו לא מתגבר עליה. כרגע זה המידע שיש לנו, אנחנו כמובן עוקבים".

"בשעה שאנחנו יוצאים היום לדרך עם מבצע החיסונים הענק, יש לנו גם אתגר נוסף שאנחנו חייבים לטפל בו: אנחנו עושים הכל כדי למנוע את כניסת המוטציה לישראל. קיבלנו היום החלטה קשה אבל היא מחויבת המציאות. סגרנו את השמיים לכל הטיסות לישראל מבריטניה, מדנמרק ומדרום אפריקה. אלה המדינות שבהן נוכחת המוטציה. במידת הצורך אנחנו נוסיף מדינות נוספות".

"כל מי שיחזור מהמדינות הללו יכנס לבידוד וחשוב מאוד שייבדק. בייחוד עכשיו, כשהחיסון בידינו וכשאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, חשוב שנמשיך לשמור על הכללים. אנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות למען בריאותכם ולמען מדינתנו", דברי נתניהו.

בהודעה משותפת ממשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (ראשון) את קבינט הקורונה לדיון דחוף בנושא גילוי הזן החדש של נגיף הקורונה במספר מדינות. קבינט הקורונה אישר את הצעת ראש הממשלה, שר הבריאות וצוות המל"ל ומשרד הבריאות:

1. חוזר ששהה בבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה ב-14 הימים שקדמו להגעתו לישראל, למעט מי ששהה עד 12 שעות בשטח שדה התעופה של אותה מדינה ובו בלבד, ישהה בבידוד במלונית מטעם המדינה.

2. לפעול מיידית למניעת כניסת זרים לישראל, בשלב זה מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה (צמצום החריגים והגבלת צוותי תעופה).

3. משרד הבריאות יפעל מיידית לאתר ישראלים שכבר נכנסו לישראל מהמדינות הנ״ל בשבועיים האחרונים ויזמנם לבדיקות.

ההחלטה נכנסת לתוקף מייד למשך 7 ימים. "מטרת ההחלטה היא למנוע את הגעת הזן החדש מחו״ל לישראל. במקביל נבדקת האפשרות שהזן החדש כבר בישראל – במידה וכן: מניעה מיידית של התפשטותו בישראל", נמסר. עוד הוסיפו כי "בנושא המשך הצעדים למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, יתקיימו התייעצויות נוספות ותתקבל החלטה בהקדם האפשרי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture