Yonatan Sindel/Flash90

סגר עכשיו או עם זמן היערכות? הממשלה תתכנס בשעה 14:30 לדון בהגבלות

בצהריים אמורה הממשלה להתכנס לישיבה מיוחדת בשל העלייה בנתוני התחלואה בקורונה. נתניהו וגנץ מסכימים על הטלת סגר שלישי, רה"מ ומשרד הבריאות מעוניינים שהסגר יחל בשבוע הבא. גנץ מעוניין בהיערכות של שבועיים. נתניהו התריע בפני השרים: "אנחנו עומדים בפני התפרצות גדולה"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס היום (רביעי) בשעה 14:30 ישיבת ממשלה מיוחדת שתדון בהגבלות בשל העלייה בתחלואה בקורונה. בישיבת הממשלה שנערכה היום נתניהו הבהיר לשרים: "אנחנו עומדים בפני התפרצות גדולה – אני מתכוון לכנס את הממשלה מחר". אם היה מדובר על הגבלות נוספות אז היו מכנסים את קבינט הקורונה, כך שככל הנראה שמדובר בהחלטה על סגר.

ב'ווינט' דווח כי במשרד הבריאות צפויים להציע סגר מלא והרמטי שיחל כמה שיותר מהר ויכלול גם את מערכת החינוך והגיל הרך. כעת נסובה המחלוקת על תאריך היעד. עמדת המשרד היא שככל שיוטל סגר מאוחר יותר – הוא יצטרך להיות ארוך יותר. לתפיסתו, על הסגר להימשך עד שנרד לפחות מ-1,000 מאומתים ביום.

ב'כאן חדשות' דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ מסכימים על הטלת סגר שלישי, תוך מתן זמן היערכות לציבור. עם זאת, קיימת מחלוקת לגבי מועד הסגר. נתניהו ומשרד הבריאות מעוניינים שהסגר יחל בתוך ימים – ככל הנראה בשבוע הבא. גנץ מעוניין בזמן היערכות ארוך יותר, שבדיון קבינט הקורונה האחרון ציין אותו כשבועיים. בנוסף לכך, מחלוקת צפויה בממשלה גם על סגירת המסחר וגם על סגירת מערכת החינוך כולה.

על פי הדיווח, משרד הבריאות ימליץ מחר לקבינט הקורונה על סגר מלא כמו בראש השנה, עם מגבלת תנועה של 1,000 מטר על האזרחים, מערכת חינוך סגורה הרמטית כולל בגיל הרך, מסחר סגור לגמרי וצמצום התקהלויות של 10 אנשים בתוך מבנים ו-20 בחוץ. היציאה מהסגר: במדד של 1,000 נדבקים ליום. ההערכה היא כי הדבר ייארך בין 3-4 שבועות עקב הקפיצה הדרמטית במספרי הנדבקים במשרד הבריאות דורשים סגר מיידי.

מנגד, ב'חדשות 13' דווח כי על פי ההערכות, הסגר יחל בינואר ויימשך כשלושה שבועות. אז, לא תותר יציאה של יותר מאלף מטרים מהבתים, כמו כן מערכת החינוך בכל הארץ תושבת – כולל בערים ירוקות וצהובות, ואילו הקניונים, השווקים הפתוחים וחנויות הרחוב שלא מוגדרים כחיוניים ייסגרו, בדיוק כמו מקומות העבודה שבהם מקבלים קהל.

בינתיים, במשרד הבריאות לוחצים על סגר מלא ומיידי, אולם לנוכח ההבנה שככל הנראה לא יושג רוב לצעד שכזה, הם מוכנים להתפשר על כך שמערכת החינוך – לפחות בערים הירוקות ובבתי הספר היסודיים, תמשיך לפעול כרגיל כפי שעשו באירלנד – שם המשק נסגר כולו אולם התלמידים, בכל הגילים, המשיכו ללכת לבתי הספר כרגיל.

במשרד הבריאות הבחינו כי לאחרונה נרשם זינוק במקדמי ההדבקה ובזמני ההכפלה בחלק מהיישובים. הנתונים שנמדדו הם "יותר גדולים ממה שאי פעם נראו בגל הראשון ובגל השני", כך על פי גורמים במשרד שצוטטו ב'חדשות 13'. בשלב זה, אין הוכחה לכך שיש קשר למוטציה הבריטית.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין עדכן על "71,876 מתחסנים עד עכשיו". הוא הוסיף: "71,876. תסתכלו על המספר הזה – אלה רק החיסונים שדווחו עד כה. ויש עוד הרבה שבדרך לדווח. רק שלושה ימים למבצע "לתת כתף" והספקנו לחסן עשרות אלפי צוותים רפואיים וישראלים שבאוכלוסיית היעד נגד הקורונה. אנחנו רק בתחילת הדרך, לכו להתחסן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture