Miriam Alster/FLASH90

משרד הבריאות דורש: סגר מלא מיום ראשון ל-25 יום – כולל סגירת החינוך והמסחר

הממשלה מתכנסת: משרד הבריאות דורש להטיל סגר הרמטי ומיידי מיום ראשון ל-25 ימים, ובו הגבלת מרחק מהבית וסגירת כל מקומות העבודה הלא חיוניים, חנויות הרחוב וכל מערכת החינוך. משרד הבריאות: אם יפתחו חלק ממערכת החינוך - הסגר יתארך ל-49 יום. כחול לבן צפויים לתמוך חלקית

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

הממשלה תתכנס היום (רביעי) כדי לדון בהגבלות חדשות, בעקבות העלייה במספר החולים בנגיף הקורונה. משרד הבריאות המליץ לממשלה על הכרזת 25 ימי סגר, שיכלול את סגירת מערכת החינוך למעט חריגים וחינוך מיוחד, איסור שהייה בביתו של אדם אחר, הגבלות תנועה של קילומטר מלבד יציאה לחיסון וסגירת כל מקומות המסחר והפנאי למעט חיוניים.

כמו כן, לפי המתווה של כל חנויות הרחוב ייסגרו – גם אלו שבמתווה של אחד על אחד. הוא דורש להתחיל את הסגר ביום ראשון הקרוב, ולמשך 25 ימים או עד שספר הנדבקים היומי יירד מתחת לאלף ומקדם ההדבקה יירד אל מתחת ל-1. הכוונה המקורית של משרד הבריאות הייתה שהסגר יחל 48 שעות אחרי ההחלטה, אבל מכיוון שהמועד הצפוי הוא שבת – מדברים על סגר מלא מיום ראשון.

משרד הבריאות יציע בישיבת הממשלה היום (רביעי) להטיל סגר מלא החל מיום ראשון הקרוב, שיכלול את סגירת המסחר ומערכת החינוך, איסור להתארח בבתים אחרים ואיסור להתרחק יותר מקילומטר מהבית. בכוונת משרד הבריאות גם לצמצם פעילות מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל. מסתמן שבכחול לבן יתנגדו לסגר מלא.

חלק מהשרים צפויים להתנגד לתאריך תחילת הסגר. קיימת מחלוקת גם לגבי פתיחת מערכת החינוך בזמן הסגר. משרד הבריאות דורש שבתי הספר יהיו סגורים, אולם יציג חלופה לפיה הם יישארו פתוחים, אך משך הסגר כמעט יוכפל ל-49 ימים. במשרד מזהירים מהמוטציה הבריטית, ומציבים כיעד לסגר להוריד את מקדם ההדבקה ל-0.6.

ב'חדשות 12' דווח כי קודם לישיבת הממשלה, נתניהו ערך ישיבה מוקדמת עם כל שרי הליכוד כדי לוודא שהם יתמכו בהצעה לסגר. שר החינוך גלנט דרש להציג בישיבת הממשלה מצגת של משרד החינוך כדי לשכנע את השרים להשאיר את מערכת החינוך פתוחה. השר אופיר אקוניס הביע תמיהה על תחזיות האימה של המל"ל ומשרד הבריאות. נתניהו אמר לשרי הליכוד: "בסוף כל דבר מישיבת הממשלה מודלף גם ככה על ידי כחול לבן כי אנחנו כבר במערכת בחירות".

שר האוצר ישראל כ"ץ לא התייחס להטלת מגבלות אבל כן קרא להשאיר את חלק ממקומות העבודה פתוחים: "מקומות עבודה ללא קהל, כמו ההייטק, התעשיות הביטחוניות ומפעלים, כולל שירותי הרכש המקוון והמשלוחים שהם בעלי תרומה גבוהה ביותר למשק וברור שאינם מדבקים, חייבים להישאר פתוחים גם בסגר מהודק".

ב'ווינט" דווח כי ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ושר המדע והטכנולוגיה יזהר שי מכחול לבן קיימו הערכת מצב עם פרויקטור הקורונה לקראת ישיבת הממשלה היום. לאחר מכן קיימו התייעצות עם שרי כחול לבן. הם תומכים במגבלות רוחביות – "סגר" למעשה – אבל בוחנים אפשרויות להקל על הכלכלה ולאפשר פעילות של מערכת החינוך.

ראש 'מגן ישראל' וממונה הקורונה הלאומי פרופ' נחמן אש אמר היום לקראת ישיבת הממשלה שתדון בהטלת סגר כי "צריך להבין שאין מנוס מכניסה לסגר. אילו היו פועלים בהתאם להמלצותינו לפני שבועיים ייתכן שניתן היה להימנע מכך. כפי שחזינו, התחלואה עלתה משמעותית, כולל תחלואה קשה".

"אם נמשיך בשיטת "שב ואל תעשה", לצערי התחלואה תמשיך לזנק בחדות מסוכנת הרבה יותר ונגיע בתוך חודשיים לתוספת של 3,000 מתים. עד כה התחזיות דייקו, בואו לא נסכן את בריאות הציבור. תעזרו לנו להוריד את התחלואה", מסר פרופ' אש בהודעה מיוחדת מטעמו. ישיבת הממשלה צפויה להתחיל בעוד זמן קצר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דיייייי אין לנו כסף לאוכל!

כמה שאתה צודקקק

אין לי כח ללימודים דרך הקו פליז שמערכת החינוך לא תסגר

דייייייייייי כבר תנו לני לחיות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture