Marc Israel Sellem/POOL

7 שעות דיון, 'הפסקת אלקין' וסיכום בין גנץ לנתניהו – כך הוחלט על הסגר השלישי

דרעי מדבר אבל המצלמות של גנץ ונתניהו סגורות. דרעי: "אני מבין שבחוץ מאוד מעניין אבל אנחנו מקבלים החלטות חשובות. ראש הממשלה? שר הביטחון? אתם פה? יש להחלטות פה משקל והן מאוד חשובות"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

0:17 – השרים אישרו את מתווה הסגר

23:32 – לפי גורמים במשרד החינוך, הסיבה שהגבילו את הלימודים עד השעה 13:00 היא לא מנימוק אפידימיולגי, אלא כדי ליצור ״תחושה של סגר״ בציבור. הטענה היא שאם היו מפעילים את מערכת החינוך באופן מלא, אנשים היו יוצאים יותר מהבתים ולא נשארים בסגר

23:30 – חלק מהשרים לוחצים לשנות את שעת סיום מוסדות החינוך (מ-13:00 לשעה מאוחרת יותר) אך לא ברור אם זה אכן הניסיון יצליח

23:26 – שר החינוך יואב גלנט פרסם בחשבון הפייסבוק שלו: "מנענו סגירה מוחלטת של מערכת החינוך בתקופת הסגר. אני מודה לראש הממשלה ולשרי הממשלה שקיבלו את עמדתי ובחרו לשים את חינוך ילדי ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי – ואימצו את הצעתי להשאיר את גני הילדים וכיתות א׳-ד׳ ו-יא׳-יב׳ במוסדות החינוך. נמשיך לפעול כדי שגם תלמידי כיתות ה׳-י׳ יקבלו מענה מלא ללמידה מרחוק בתקופת הסגר. נמשיך להיאבק למען התלמידים, למען הוריהם, למען צוותי החינוך וההוראה – ותוך שמירה על בריאותם. החינוך הוא הביטחון הלאומי של כולנו".

23:21 – ישיבת הממשלה לא תתחדש. הצעת ההחלטה המוסכמת על ראש הממשלה, שר הביטחון, שר הבריאות, שר האוצר ושר החינוך תעלה למשאל טלפוני בדקות הקרובות

23:03 – היעד בסגר: להוריד את התחלואה לפחות מ-1000 חולים בממוצע, ו-R פחות מ-1.

23:02 – עוד פרטים על הסגר: מערכת החינוך לגנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב תוחרג ותיסגר בשעה 13:00, תוחל מגבלת תנועה של עד 1,000 מטר והמסחר ייסגר פרט למשלוחים. עסקים שאינם מקבלים קהל במתכונת 50%.

23:01 – עוד פרטים על הסגר: ה"איים הירוקים" יופסקו, איסור שהייה בבית של אדם אחר; תותר יציאה לספורט יחידני

23:00 – נתניהו וגנץ סיכמו: סגר לשבועיים החל מיום ראשון בשעה 17:00

21:59 – השר דרעי בממשלה: "אני תומך בעמדה של שר החינוך. לסגור את מערכת החינוך אחרי תקופה ארוכה שהיא מקרטעת- זה אסון. אי אפשר להשאיר את הילדים הרכים ללא תמיכה. כמו שיש מחלות גוף יש נזקים נפשיים והשבתת מערכת החינוך עלולה לגרום נזקים נפשיים לילדי ישראל".

21:10 – נתניהו מציע לקחת שעה הפסקה "כדי לחשוב". דרעי פונה אליו: "קח גם שעתיים ושלוש. כשתהיה החלטה תקיים משאל טלפוני ונקבל החלטה"

20:59 – רהמ מבקש הפסקה – ״כולם מבינים שצריכים להיכנס מהר לסגר הזה. יש ויכוח על יום יומיים. אני מבקש לעשות הפסקה של שעה. להתייעץ בנינו. אני אדבר עם השרים הרלבנטיים. אני מבקש הפסקה של שעה ולחזור ולהביא החלטה הלילה״

20:38 – דרעי מדבר אבל המצלמות של גנץ ונתניהו סגורות. דרעי: "אני מבין שבחוץ מאוד מעניין אבל אנחנו מקבלים החלטות חשובות. ראש הממשלה? שר הביטחון? אתם פה? יש להחלטות פה משקל והן מאוד חשובות"

19:49 – אקוניס: מכל מה ששמעתי, ההצעה שהוצגה על ידי איתן במלל היא המאוזנת והטובה ביותר. אני תומך בעניין 3 השבועות בניגוד למשרד הבריאות. לא הגיוני להסתמך על הn וr בטח לאור העניין שמספר הבדיקות הולך ועולה

19:46 – שר החינוך גלנט הציג את נתוני התחלואה במערכת החינוך וטען כי הם נמוכים מכדי להביא לסגירתה

19:34 – גלנט: מערכת החינוך פתוחה חודשיים וחצי בסבב הזה בשום מקום לא ראינו שמערכת החינוך היא יצרן של בעיה. כאשר התחלואה בסביבה גולשת ליכולת להכיל אותה היא עלולה לגלוש למערכת החינוך. מאז שהתחלנו עם הצרה שנקראת קורונה עשינו צעדים מאוד גדולים

19:25 – נחמן אש: אי אפשר להחליט על 3 שבועות ויהי מה. מאד יכול להיות ששלושה שבועות לא יספיקו. אי אפשר להתחייב לפתיחה אוטומטית

19:00 – פרופ' איתמר גרוטו מעריך בישיבת הממשלה: ייתכן שהמוטציה הבריטית היא הסיבה מאחורי הקפיצה הדרמטית בתחלואה בציבור החרדי.

18:57 – פרופ' ינון אשכנזי: פתיחת מרכזי הקניות גרמה לערבוב באוכלוסיות והגבירה את התחלואה. הפתיחה של החינוך לא הראתה קפיצה מקבילה בתחלואה. וזה הבסיס לאמירה שאפשר לפתוח את החינוך בתצורה מסוימת.

18:55 – דיווח: המל"ל ממליץ להודיע על סגר החל מ-30 בדצמבר (עוד כשבוע) – שיימשך שלושה שבועות

18:54 – המשנה לראש המל"ל איתן בן דוד מציע לשקול הפעלת חלק ממערכת החינוך בערים צהובות וירוקות

18:51 – אקוניס ורגב: מה עם הספורט? למדנו מהסגרים הקודמים שלא צריך להגביל את הספורט. אש: לא מגבילים. אקוניס: אז תחדדו את זה. הציבור צריך לקבל קצת ממתקים בסגר הזה.

18:41 – בליצר: זה יותר חמור מכל ריסון מהודק שקיימנו עד היום. אם נצליח לשכנע את הציבור ולהעביר את המסר את הדעיכה לא נראה עוד שבוע אלא עוד שבועיים. יש סיכונים ויש סיכויים. זו אופציה שצריך להכריע בה.

18:40 – נתניהו: אנחנו לא משחקים. צריך להבין את המשמעות של השהיית הסגר בעשרה ימים. אני אומר לכם ביושר, 500 מתים זה מספרים עצומים.

18:39 – רה"מ: פרופ אשכנזי אתה אומר לנו שעשרה ימים לעשות את הניסוי יכול להיות ש-500 איש ימותו. ינון: אני לא רואה תרחיש בו ההמתנה הזו לא תעלה לנו ב500 איש.

18:38 – דרעי: אין לאף אחד הסבר למה החרדים עלו ככה בשבועיים האחרונים. שאננות לא גורמת לעליה כזאת. היו התקהלויות, והיו תפילות גם בחודשיים האחרונים, לא יכול להיות שיש ככה עליה. גרוטו: אולי זה בגלל המוטציה

18:36 – ינון אשכנזי: כל יום המתנה עולה בעוד 40 מתים נוספים בתקופה. על כל יום סגר מאוחר יותר נדרש בסגר ארוך ביום. נתניהו: 40 מתים ליום או לכל התקופה? אשכנזי: 40 מתים בכל התקופה כתוצאה מהמתנה של יום. בשיא אנחנו עוברים את ה50 ליום

18:29 – יולי אדלשטיין: אם מישהו נפגע מהמילה משחק זו לא הייתה הכוונה, את ההצעה של ריסון מהודק הצענו לפני שבועיים ואף אחד לא קיבל אותה. עכשיו לקבל אותה ב4 אלף מאומתים זה לא משחק אבל זה מוזר

18:28 – אלרעי: היינו צריכים לעשות את ההגבלות הרבה קודם, אי אפשר לשחק את המשחק הזה. יזהר שי: אני מבקש שתורידי את המילה משחק מהלקסיקון, אנחנו מתעסקים בחיים עצמם, זה לא משחק. שטייניץ: המילה משחק לא הייתה ללעג, אין לך מה להיפגע.

18:26 – בליצר: אני מזכיר שהתקהלות תחת כיפת השמיים פחות מסוכנת. שטייניץ: לא תוכל להבדיל באכיפה בTA. כשאני הולך לחנות בגדים/נעליים אז צריך להוציא לי את זה מהחנות. ויוציאו מחוץ לחנות את הנעליים ובגדים. הגבולות פה יטשטשו מהר מאוד. יתגודדו אנשים, ישימו שולחנות ודברים מחוץ לחנות וכל הנושא ידרדר.

18:20 – בליצר מציע להמנע מסגר ולנקוט בריסון מהודק מחמיר: ״החמרת המגבלה בחלל סגור ובחלל פתוח, הפעלת החנויות הרחוב ומסעדות בטייק אווי, עסקים ללא קבלת קהל, התרת חטיבות בינים ובתי ספר יסודיים. זה אחת החלופות וצריך לדון בה גם בפורום הזה״. שרון אלרעי: זה נקרא ריסון מהודק.

18:11 – נחמן אש מעריך שמספר המאומתים בישראל כפול מהנתון שידוע שהוא 380 אלף ישראלים. דהיינו מעל 8% מהישראלים חולים\חלו בקורונה

18:09 – נחמן אש: נוכח האצת התחלואה נעשה הכל להאיץ את החיסונים. בתחרות הזו מול החיסונים הנגיף שם גז ואנחנו נשים יותר גז. אני מעריך שנגיע בחודשיים הקרובים לכמה מיליונים של מחוסנים

18:08 – גנץ: אני רוצה להזכיר לך ראש הממשלה הוא שאנחנו לוקחים החלטות ארוכות טווח ולמערכת יש זמן להתארגן. זה חוסר הגינות כלפי הציבור. אנחנו מנצלים פרצה שאין פה כנסת עכשיו. אורית פרקש: אנשים צריכים יותר משלושה ימי התרעה. יש חיים גם לצד הקורונה.

18:07 – המשנה ליועמ"ש רז ניזרי: אני חושב שמבחינת האנשים צריך לתת עוד כמה ימים התארגנות. ביבי: מה החוק – לא מה אתה חושב. רז ניזרי: יש סעיף דחיפות שבמידה ורוצים אפשר להפעיל אותו. אבל במקרה הזה זה בעייתי להעביר סעיף דחיפות.

18:02 – אש: פתיחת מערכת החינוך תכפיל את משך הסגר ל-49 ימים.

18:02 – ממונה הקורונה אש: "אנחנו ממליצים על סגר יום כיפור מיום שישי ל-25 ימים – יציאה למרחק 1,000 מטרים מהבית, איסור שהייה בבית אחר, מסחר, בילוי ופנאי סגורים. צמצום ב-50 אחוז של התחבורה הציבורית"

18:00 – נחמן אש: פתיחה של מערכת החינוך, אפילו בצורה חלקית היא לא פשוטה ועלולה לגרום לתחלואה גדולה.

17:58 – גלנט: הודיעו לי שאני חייב בידוד אני יורד מהאזנה – אמנם קיבלתי חיסון, אבל… נתניהו שואל בהומור: מה עם הזנב? נחמן אש: יואב החיסון עוד לא משפיע. לוקח לזה כמה ימים.

17:57 – נתניהו תומך בהטלת סגר מיידי; רז נזרי, המשנה ליועמ"ש: 24 שעות זה המינימום להתרעה לציבור.

17:50 – אש: ההצעה שלנו – התכלית של הסגר הזה להיות הסגר האחרון ולמשוך זמן על האפקט של החיסון. נוריד את התחלואה נקנה זמן והחיסון ישפיע ונצא מהסיפור הזה. מספר המאומתים הוא לא התכלית אלא מספר החולים הקשים אבל זה בקורלציה.
מודל הסגר הוא מודל הסגר של יום כיפור

17:49 – נחמן אש: הסגר צריך להתחיל ביום שישי. מירי: אמרת ראשון מאיפה הבאת שישי עכשיו? נחמן אש: שישי זה יום בשבוע, משם. גנץ: זה לא תקין. אקוניס: לא יאומן שאני מסכים עם בני גנץ. מירי רגב: גם אני

17:45 – חזי לוי: כאשר נצא מהסגר התחלואה תעלה אבל החיסון ישפיע ואז פתיחת המשק תיהיה מהירה יותר משמעותית.

17:42 – אש: אני לא רוצה להכניס פאניקה סביב העניין הזה. זה לא באמת חמור, היה צפוי שיהיו מוטציות וכולנו מקווים שהחיסון יעבוד. אבל זה יכול להעלות את מספר החולים.

17:41 – מנכ״ל משרד הבריאות: הכל דולף לתקשורת. אדלשטיין: אני לא נאיבי, ידעתי שכל מה שיעלה פה יצא. שטייניץ: חמור שזה יצא ככה ולא בהודעה מסודרת של המשרד שלך. רגב: אם זה היה יוצא בהודעה רשמית היית מתנגד לזה. דרעי: אפשר להתחיל לעבוד כבר?.

17:40 – אש מציג לשרים הערכה שבקצב הזה תוך שבועיים 680 חולים קשים ו-6600 מאומתים ליום

17:37 – פרופסור רן בליצר: החיסון וההגנה הטבעית של הגוף עומדים בפני המוטציה.

17:37 – נתניהו מרגיע: אנחנו עושים בדיקה עם אלו שחלו. בבדיקה הראשונה ועל סמך בדיקות נראה שהחיסונים של מודרנה ופייזר גוברים על המוטציה

17:36 – נתניהו: מה שמעניין אותנו שיש מוטציה שמתפשטת מהר. יש סימנים שהיא פחות קטלנית אבל מהירה יותר. אם זו המוטציה שאנחנו רואים אצלנו כרגע. אין וודאות. מעדכנים אותנו על בסיס הרגע. אנשי המקצוע נמצאים איתנו בקשר שוטף. מה שנדע נעדכן אתכם.

17:34 – נתניהו ביקש לבחון: לחסן 24 שעות ביממה כדי להגביר את קצב מבצע החיסונים

17:35 – שרי הממשלה עודכנו בישיבה: המוטציה האנגלית של וירוס הקורונה זוהתה אצל חולים בישראל

17:33 – מירי רגב: 50% מהאוכלוסייה לא רוצה להתחסן. נחמן אש: אנחנו לא מכירים מספר כזה, יש ביקוש גבוה תורים ארוכים. רגב: אומרים שהאלרגיות נחשפות רק אחרי החיסון השני אז אנשים מפחדים להתחסן. אש: עובדתית זה לא נכון שזה משהו שמתגלה בחיסון ה-2. אנחנו עושים הסברה מול פייק ניוז/

17:30 – בני גנץ: הנחיתי את מערכת הביטחון להקצות חובשים ופרמדיקים כדי לסייע למערכת הבריאות במבצע החיסונים. אבל הבנתי שיש בעיה עם לבטח אותם.

17:24 – ממונה הקורונה אש: "יש עלייה במספר החולים שמצבם קל – דבר שמעמיס על קופות החולים. הם צריכים לנהל את מבצע החיסונים וזה אותו כוח אדם. הנטל על הקופות גדול מאוד. אני מקווה שזה לא יפגע במבצע החיסונים"

17:21 – נחמן אש: תמונת מצב חיסונים. אנחנו מקום ראשון בעולם בשיעור אוכלוסיה – 44,000 איש חוסנו עד עכשיו. אני מרוצה מתמונת המצב של החיסונים אבל אסור להיות שאננים.

17:15 – נחמן אש: רק יחד ננצח ואני בטוח שיחד ננצח. החברה הערבית ירדה בתחלואה והחברה החרדית עלתה מה שבתחילת החודש היה יותר נמוך. הנתח של החולים מאזורים אדומים הוא שליש מהאוכלוסיה. 13% מהתחלואה בישובים ירוקים והרוב בישובים צהובים. נתח האדומים הולך וגדל.

17:13 – פרופ׳ נחמן אש: אפשר לראות שיש בחברה החרדית עליה תלולה בגליאים הצעירים. זה מדאיג.

17:08 – בן שבת: בן שבת: החלטנו שלא יוטלו הגבלות בחנוכה והגדרנו יעדים שמהם נצטרך לנקוט בצעדים, מאז התחלואה עלתה וחצתה את כל הפרמטרים. העליה היא עקבית במאושפזים ובחולים הקשים, אנחנו כרגע ב517 חולים קשים. לצערי זה בא לידי ביטוי גם במקרי המוות.

17:07 – ראש המל"ל מאיר בן שבת: המצב במגזר החרדי מדאיג ממש.

17:06 – בן שבת: אנחנו סביב ממוצע יומי של 3000, חצינו כבר את רף ה2500. הנתונים גבוהים ממה שהיה בגל השני

17:02 – אופיר אקוניס: כל הטלוויזיות מלאות עם המתווה של הסגר ואנחנו לא קיבלנו כלום. השרה רגב: זה חדש לך? אקוניס: לא חדש אבל נמאס.

17:01 – גנץ: אני סבור שאנחנו בפתחה של ישיבה חשובה מבחינה בריאותית. עד עכשיו התנהלנו לא בסדר מבחינת הקורונה. הגענו לסיטואציה שנידרש בישיבה הזו לקבל החלטות כואבות וחבל שכך. צריך להסתכל למציאות בעיניים. היינו צריכים לעשות למי שירוק שיהיה לו טוב ולמי שאדום שיהיה לו רע.

17:00 – נתניהו: הביקור סוקר במרוקו הרבה יותר בהרחבה מאשר בישראל.

16:59 – מאיר בן שבת: "כמה מילים על הביקור במרוקו. הפגישה עם המלך הייתה מרגשת מראש. העברתי לו הזמנה לישראל והוא אמר שהוא חולם להגיע והוא חולם לבנות יחסים עמוקים מלאים וארוכי טווח. שגרירות היא דבר טבעי להתווית היחסים. אני סבור שהדברים יתקדמו בקצב מהיר. האווירה היא אווירת חג במרוקו".

16:58 – המחלה מכפילה את עצמה וקצב החיסונים לא.

16:55 – נתניהו: צריך לבלום את המגיפה לא היום – אתמול. אין פיתרון אחר. האפשרות שלנו לבלום את המחלה ולצאת ממנה היא מהטובות או הטובה בעולם. אם נמשיך לחסן בקצב המהיר ביותר בעולם נצא מהמגיפה ראשונים. בעזרת השם ובעזרתכם

16:55 – נתניהו: "אני רוצה לברך את המשלחת שלנו למרוקו. ככה מתקדמים וזה מה שנכון".

16:54 – נתניהו: "אני רוצה לבשר שבשעה האחרונה אנחנו מובילים בעולם בקצב הבאת החיסונים. זה הישג יוצא מן הכלל למדינת ישראל. אבל החדשות הפחות טובות היא שיש אצלנו עלייה חדה בתחלואה. אם לא נפעל מיד תהיה עליה חדה מאוד של החולים והמתים".

16:53 – ישיבת הממשלה התחילה.

הציטוטים מתוך הדיווחים של העיתונאים ישכר זלמנוביץ בקול ברמה, מוריה אסרף וולברג בגל"צ, ירון אברהם בחדשות 12, ליאור קינן מחדשות 13, עמליה דואק בחדשות 12, איתמר אייכנר ב'ווינט', עמיחי שטיין וגילי כהן בכאן חדשות, וברק רביד ב'וואלה'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שוב החרדים…. החרדים…..

זה ממש אבל ממש לא אמיתי שמשאירים חלק ממערכת החינוך..
פשוט חוצפה!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture