Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות: 4 הישראלים שנדבקו במוטציה נמצאים בבידוד בבית

משרד הבריאות הודיע תחילה כי שלושה מהישראלים שנדבקו במוטציה שבו מאנגליה ונמצאים במלונית ורביעי כנראה לא שהה בחו"ל. אבל כשלוש שעות לאחר מכן עדכנו כי כל הארבעה חזרו מבריטניה וכולם נמצאים בכלל בבידוד בבית - ולא במלונית

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

משרד הבריאות מסר הערב כי "עדכון בעקבות בדיקה נוספת שבוצעה להודעה הקודמת שפורסמה בשעה 17:40. 4 המקרים הם מאנגליה ביניהם 2 אחים קטינים , אדם עם תחלואה שלא יכלו להיכנס לבידוד במלונית וחולה נוסף שהגיע מאנגליה בטרם חלה חובת הבידוד במלונית. כולם נמצאים בבידוד בבית ומצבם טוב". ב'כאן חדשות' דווח כי במשרד מעריכים שיש בארץ עוד נדבקים במוטציה שטרם זוהו.

כזכור, שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין עדכן היום את שרי הממשלה כי נמצאה מוטציה בריטית בישראל: "לצערי, לצד הבשורות הטובות יש בשורות פחות טובות: ביומיים האחרונים אנחנו עושים מאמץ מרוכז כדי לבדוק שהמוטציה מבריטניה לא הסתננה. עד לפני כמה דקות היינו אופטימיים אבל עכשיו פחות אופטימיים. זה מידע מלפני כמה דקות מראש מערך המעבדות שלנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחסות לכך: "ברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשסגרנו את השמיים מבריטניה ומיתר העולם, ברור מאליו שנקטנו נכון כשחייבנו ישראלים להיכנס לבידוד במלוניות, וברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשביקשנו לאתר אנשים שהיו באנגליה ובשאר המדינות הנגועות. עם זאת, כרגע אנחנו צריכים להניח שהנגיף מתפשט כאן. החדשות הטובות הן שההערכות של החברות שמספקות לנו את החיסונים, הן שהחיסונים הללו, בסבירות גבוהה אבל לא מוחלטת, מטפלים גם במוטציה. את זה נדע עוד כמה ימים, אין לנו ביטחון שכך יהיה. אנחנו צריכים להמתין כדי לדעת את זה".

"זה רק מחזק את מה שאנחנו דנים בו כרגע – דהיינו לקדם מהר מאוד את מבצע החיסונים שלנו שהוא כרגע מהמהירים ביותר בעולם ביחס לאוכלוסייה ובמקביל להגביל את תפוצת המחלה, גם של הנגיף הקודם וגם של המוטציה. שני הדברים צריכים להיעשות במקביל – גם מבצע חיסונים מהיר מאוד וגם הגבלות. אם נעשה זאת, נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהמגפה. זה אפשרי, אנחנו יכולים לעשות זאת אם נעשה את זה ביחד", דברי נתניהו.

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הוסיף כי ייתכן שהמוטציה תביא לעלייה בתחלואה בישראל. "אני לא רוצה להכניס פאניקה סביב המוטציה, זה לא באמת חמור, היה צפוי שיהיו מוטציות וכולנו מקווים שהחיסון יעבוד. אבל זה יכול להעלות את מספר החולים".

בנוסף, גורמים המעורים בפרטים ציינו כי בשלב זה נעשות בדיקות ריצוף גנטי לעוד ישראלים שלא שהו בבריטניה. "נאמר לנו שיש עוד מקרים של ישראלים שלא שהו במדינה הזו, וזה לא נדיר. המוטציה נמצאת בארץ. אנחנו ממתינים לעוד עשרות תוצאות של הריצוף הגנטי". פרופ' רן בליצר עדכן כי "מהנתונים שאנו מקבלים החיסונים יעילים נגד המוטציה".

המוטציה היא שינוי גנטי קטן שגורם לשינוי במבנה חלבון הנגיף, הקושר את הנגיף לקולטן על פני התא האנושי ("חלבון הספייק"). מוטציות כאלה שכיחות בנגיפים, כאשר במקרה זה המוטציה עלולה לגרום לשינוי ביכולת הנגיף להיקשר לקולטן על פני התא האנושי, ולגרום להיקשרות וחדירה טובה יותר של הנגיף לתא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture