Tomer Neuberg/Flash90

הממשלה אישרה: סגר כללי מיום ראשון בשעה 17:00 – החינוך יוחרג חלקית

הסגר שיוטל למשך שבועיים עם אופציה להארכה כולל: הגבלות תנועה לק"מ, איסור שהייה בבית של אחר, המסחר ייסגר פרט למשלוחים, עסקים ללא קהל עד 50%, התח"צ ירד בחצי, גני הילדים, כיתות א'-ד' וכן י"א-י"ב יפעלו עד 13:00, מותר לצאת ל'הליכה'

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

בתום דיון ארוך שהחל בשעות הצהריים, הממשלה החליטה הלילה (בין רביעי לחמישי) על סגר כללי שייכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00. על פי ההצעה שאישרו השרים, הסגר יימשך שבועיים ויוארך בשבועיים נוספים, אלא אם כן תושג המטרה: פחות מ-1,000 נדבקים חדשים ליום ומקדם הדבקה של פחות מ-1.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב את הממשלה לדיון והחלטה על הצעדים הנדרשים לבלימת העלייה בתחלואה. הממשלה אישרה עקרונית (משרד הבריאות ינסח בהתאם להצעה זו תקנות שיובאו לאישור הממשלה במשאל טלפוני נפרד) את ההחלטה הבאה:

– סגר כללי יוטל ביום ראשון הקרוב 27.12.2020 בשעה 17:00 ויחול למשך שבועיים.

– ישנה אופציה להארכת הסגר בשבועיים נוספים אלא אם תושג המטרה: R<1 N<1,000

– הגבלות תנועה: 1,000 מ' (למעט מקרים חריגים וכן יציאה להתחסן).

– הגבלת שהייה: איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר (למעט משפחה גרעינית).

– מסחר, בילוי ופנאי: סגורים במלואם, פרט למשלוחים (ללא איסוף עצמי).

– מקומות העבודה: היקף העסקים שאינם מקבלים קהל יצומצם ב-50% ביחס למצב הנהוג (בהתאם לסיכומים בין משרדי האוצר והבריאות).

– תחבורה ציבורית: צמצום ל-50%.

– התקהלויות: עד 10 אנשים בשטח סגור ועד 20 אנשים בשטח פתוח.

– "איים ירוקים": הפסקת פעילות.

– ספורט יחידני: יותר ללא הגבלת מרחק (יוצאים וחוזרים הביתה, ללא רכב).

– מערכת החינוך: גני הילדים, כיתות א'-ד' וכן י"א-י"ב – בין השעות 8:00-13:00 (הורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-7 בבוקר ועד השעה 14:00).

– חינוך מיוחד מוחרג ויתקיים בכל הגילאים.

– תותר העברת ילדים בין הורים במשמורת משותפת.

הסיכום על המתווה שהובא לממשלה הושג בהתייעצות נפרדת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לצאת להפסקה של שעה. בהתייעצות השתתפו נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הביטחון בני גנץ, שר הפנים אריה דרעי ושר המדע והטכנולוגיה יזהר שי. גנץ רצה שהסגר יתחיל ביום שני, נתניהו רצה להתחיל כמה שיותר מוקדם, והושגה פשרה על תחילת הסגר ביום ראשון.

שר החינוך יואב גלנט הגיב הערב: "מנענו סגירה מוחלטת של מערכת החינוך בתקופת הסגר. אני מודה לראש הממשלה ולשרי הממשלה שקיבלו את עמדתי ובחרו לשים את חינוך ילדי ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי – ואימצו את הצעתי להשאיר את גני הילדים וכיתות א׳-ד׳ ו-יא׳-יב׳ במוסדות החינוך. נמשיך לפעול כדי שגם תלמידי כיתות ה׳-י׳ יקבלו מענה מלא ללמידה מרחוק בתקופת הסגר. נמשיך להיאבק למען התלמידים, למען הוריהם, למען צוותי החינוך וההוראה – ותוך שמירה על בריאותם. החינוך הוא הביטחון הלאומי של כולנו".

ב'חדשות 12' דווח כי גורמים במשרד החינוך הסבירו את המניע להחלטה להגביל את הלימודים עד השעה 13:00. לדבריהם, ההחלטה לא נובעת מנימוק אפידמיולוגי, אלא כדי ליצור "תחושה של סגר" בציבור. השרים חששו שאם היו מפעילים את מערכת החינוך באופן מלא, אנשים היו יוצאים יותר מהבתים ולא נשארים בביתם כפי שמצפים מהם בסגר.

ב'ווינט' דווח כי הסיבה להגבלת שעות החינוך היא פשרה שאליה הגיעו השרים: משרד הבריאות דרש לסגור את מערכת החינוך כולה למעט החינוך המיוחד, אך שר החינוך יואב גלנט דרש להשאיר את מערכת החינוך פתוחה והציע להגביל את השעות. בעקבות זאת, בגנים ובכיתות הנמוכות הצהרונים לא ייפתחו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו מתקדמים במתן החיסונים לאזרחי ישראל בקצב מהיר מאוד. אני רוצה להודות לשר הבריאות, למנכ"ל משרד הבריאות, לאנשי משרדו ולצוותים הרפואיים מקרב לב על פועלם. בשעה האחרונה התברר שאנו מובילים בעולם בקצב מתן החיסונים, ומכיוון שהבאנו מיליוני חיסונים אנחנו נוכל להמשיך להוביל בכך וזה הישג יוצא מן הכלל למדינת ישראל".

"בכל העולם מכה גל שלישי של המגפה בעוצמה שלא הכרנו עד כה. באירופה ובארה"ב מתים אלפים רבים מדי יום, ייתכן שחלק מכך קשור למוטציה החדשה, או לעונת החורף, או לשניהם אבל זו עובדה ואין ויכוח על זה. גם אצלנו יש עלייה חדה מאוד בתחלואה, אם כי התמותה והתחלואה הקשה אצלנו הן ברמה הרבה יותר נמוכה מרוב המדינות הללו. אם לא נפעל מיד זה לא יישאר כך ותהיה עלייה חדה מאוד, גם של החולים הקשים וגם של המתים. אם נתעכב בנקיטת צעדים נגד התחלואה ונגד ההתפרצות הקשה שאנו רואים, אנחנו נשלם מחיר כבד מאוד, גם בבריאות, גם בחיים וגם בכלכלה".

"עכשיו השאלה היא: אם יש כל כך הרבה חיסונים, למה צריך לנקוט בצעדים מגבילים? הרי זה קשה, אנחנו מבינים שההגבלות הן קשות לאזרחי ישראל. התשובה היא כי המהירות פה היא קריטית, המחלה מכפילה את עצמה כל כמה ימים וקצב חיסונים, מהיר ככל שיהיה, לא מכפיל את עצמו. הוא לא יכול להדביק את הקצב המטורף של התפרצות המחלה. אם לא נבלום אותה עכשיו, אנחנו נראה עלייה עוד יותר גדולה של התחלואה. מספר האחיות, הרופאים, הפרמדיקים והחובשים שמזריקים את החיסונים לא מכפיל את עצמו כל כמה ימים ולכן צריך לבלום את המגפה. לא היום – אלא אתמול. כפי שהבינו כל ממשלות המדינות בעולם, אין שום פתרון אחר. אבל אצלנו, האפשרות שלנו לבלום את המחלה ולצאת ממנה היא כנראה הטובה בעולם. אם ננקוט בצעדים הנכונים ובמהירות הנכונה, כמו שעשינו בגל הראשון והשני כשהקדמנו את העולם, ובמקביל נמשיך לחסן בקצב המהיר ביותר בעולם – אנחנו נצא מהמגפה ראשונים בין האומות. על זה אפשר להוסיף, בעזרת השם ובעזרתכם".

בהמשך התייחס לכך שהמוטציה של נגיף הקורונה התגלתה בישראל: "ברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשסגרנו את השמיים מבריטניה ומיתר העולם, ברור מאליו שנקטנו נכון כשחייבנו ישראלים להיכנס לבידוד במלוניות, וברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשביקשנו לאתר אנשים שהיו באנגליה ובשאר המדינות הנגועות. עם זאת, כרגע אנחנו צריכים להניח שהנגיף מתפשט כאן. החדשות הטובות הן שההערכות של החברות שמספקות לנו את החיסונים, הן שהחיסונים הללו, בסבירות גבוהה אבל לא מוחלטת, מטפלים גם במוטציה. את זה נדע עוד כמה ימים, אין לנו ביטחון שכך יהיה. אנחנו צריכים להמתין כדי לדעת את זה".

"זה רק מחזק את מה שאנחנו דנים בו כרגע – דהיינו לקדם מהר מאוד את מבצע החיסונים שלנו שהוא כרגע מהמהירים ביותר בעולם ביחס לאוכלוסייה ובמקביל להגביל את תפוצת המחלה, גם של הנגיף הקודם וגם של המוטציה. שני הדברים צריכים להיעשות במקביל – גם מבצע חיסונים מהיר מאוד וגם הגבלות. אם נעשה זאת, נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהמגפה. זה אפשרי, אנחנו יכולים לעשות זאת אם נעשה את זה ביחד", דברי נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדוע גנים עד 1 וכי אחר כך הקורונה מגיעה?

טפשים מטופשים מארץ הטפשים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture