Olivier Fitoussi/Flash90

140,000 התחסנו כבר: ישראל מקום הראשון בעולם במספר המתחסנים לנפש

שר הבריאות: "אני רוצה לבשר לכם שרק היום חוסנו 65,000 איש. בסך הכל אנחנו עומדים כבר על 140,000 מחוסנים. הקצב טוב ונגביר אותו עוד יותר". המדען ערן סגל: "16% מהאוכלוסייה מעל גיל 60, ובקצב של 60,000 חיסונים ליום אפשר לחסן את כולם עד אמצע ינואר"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מנתונים חדשים של משרד הבריאות שהתקבלו הערב (רביעי) עולה שישראל הפכה למדינה המובילה בעולם המערבי במספר המתחסנים לנפש נגד קורונה. ממוצע המתחסנים לנפש בארץ עומד על 0.83, זאת לעומת 0.74 בבריטניה ו-0.19 בארצות הברית, שתי מדינות שהחלו במבצע החיסונים לפני ישראל.

בתוך כך, שר המודיעין, אלי כהן, העלה היום בישיבת ממשלה את האפשרות של הרחבת מבצע החיסונים לפעילות מסביב לשעון, מהלך שזכה לתמיכה מצד גורמים מקצועיים. השר אלי כהן במהלך הדיון בישיבת הממשלה: "יש לפעול לכך שמערך החיסונים יעבוד במשך 24 שעות ביממה במקום 12 שעות כפי שעובד כיום". כפי המסתמן, יש תמיכה למהלך ומנכ"ל משרד הבריאות ציין שפועלים לגייס כמה שיותר פרמדיקים וחובשים, לרבות מצה"ל.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין עדכן הערב: "אני רוצה לבשר לכם שרק היום חוסנו 65,000 איש. בסך הכל אנחנו עומדים כבר על 140,000 מחוסנים. הקצב טוב ונגביר אותו עוד יותר". מוקדם יותר אמר כי "מדינת ישראל היא הראשונה בעולם לחסן את אזרחיה נגד קורונה. כבר שבוע הבא נגביר משמעותית את קצב החיסונים ברגע שנכניס את בתי החולים לעניין. כך מנצחים את הקורונה".

המדען ערן סגל אמר היום כי "ישראל מקום 1 בעולם במתחסנים לנפש עם קרוב ל-1% מהאוכלוסייה שהתחסנה 16% מהאוכלוסייה מעל גיל 60, ובקצב של 60,000 חיסונים ליום אפשר לחסן את כולם עד אמצע ינואר. בגלל שקבוצת הסיכון הזו מהווה 92% מהתמותה ו-74% מהתחלואה הקשה, זה יוריד תמותה פי 10 ותחלואה קשה פי 4".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו מתקדמים במתן החיסונים לאזרחי ישראל בקצב מהיר מאוד. אני רוצה להודות לשר הבריאות, למנכ"ל משרד הבריאות, לאנשי משרדו ולצוותים הרפואיים מקרב לב על פועלם. בשעה האחרונה התברר שאנו מובילים בעולם בקצב מתן החיסונים, ומכיוון שהבאנו מיליוני חיסונים אנחנו נוכל להמשיך להוביל בכך וזה הישג יוצא מן הכלל למדינת ישראל".

"בכל העולם מכה גל שלישי של המגפה בעוצמה שלא הכרנו עד כה. באירופה ובארה"ב מתים אלפים רבים מדי יום, ייתכן שחלק מכך קשור למוטציה החדשה, או לעונת החורף, או לשניהם אבל זו עובדה ואין ויכוח על זה. גם אצלנו יש עלייה חדה מאוד בתחלואה, אם כי התמותה והתחלואה הקשה אצלנו הן ברמה הרבה יותר נמוכה מרוב המדינות הללו. אם לא נפעל מיד זה לא יישאר כך ותהיה עלייה חדה מאוד, גם של החולים הקשים וגם של המתים. אם נתעכב בנקיטת צעדים נגד התחלואה ונגד ההתפרצות הקשה שאנו רואים, אנחנו נשלם מחיר כבד מאוד, גם בבריאות, גם בחיים וגם בכלכלה".

"עכשיו השאלה היא: אם יש כל כך הרבה חיסונים, למה צריך לנקוט בצעדים מגבילים? הרי זה קשה, אנחנו מבינים שההגבלות הן קשות לאזרחי ישראל. התשובה היא כי המהירות פה היא קריטית, המחלה מכפילה את עצמה כל כמה ימים וקצב חיסונים, מהיר ככל שיהיה, לא מכפיל את עצמו. הוא לא יכול להדביק את הקצב המטורף של התפרצות המחלה. אם לא נבלום אותה עכשיו, אנחנו נראה עלייה עוד יותר גדולה של התחלואה. מספר האחיות, הרופאים, הפרמדיקים והחובשים שמזריקים את החיסונים לא מכפיל את עצמו כל כמה ימים ולכן צריך לבלום את המגפה. לא היום – אלא אתמול. כפי שהבינו כל ממשלות המדינות בעולם, אין שום פתרון אחר. אבל אצלנו, האפשרות שלנו לבלום את המחלה ולצאת ממנה היא כנראה הטובה בעולם. אם ננקוט בצעדים הנכונים ובמהירות הנכונה, כמו שעשינו בגל הראשון והשני כשהקדמנו את העולם, ובמקביל נמשיך לחסן בקצב המהיר ביותר בעולם – אנחנו נצא מהמגפה ראשונים בין האומות. על זה אפשר להוסיף, בעזרת השם ובעזרתכם", דברי נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture