Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות: "היעד בסגר – להגיע לאלף חולים מאומתים ביום"

פרופ' חזי לוי הסביר מדוע הגענו לסגר שלישי: "אנחנו נמצאים כרגע בתחלואה שהולכת ועולה. אנחנו ב-4,000 חולים ועם אחוז מאומתים גבוה מאוד. אנחנו עולים במספר המאושפזים והמאושפזים הקשים. ניסינו הרבה דרכים למנוע את הסגר, לרבות סגרים דיפרנציאליים, זה לא עבד"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי העריך היום (ראשון) כי הסגר שיתחיל הערב יימשך לפחות שלושה שבועות. לדבריו, אם לא יהיה סגר אנו עלולים להגיע לכ-9,000 חולים ביום – את הדברים אמר לאולפן 'ווינט'.

פרופ' לוי הסביר מדוע הסגר הגיע: "שאנחנו נמצאים כרגע בתחלואה שהולכת ועולה. אנחנו ב-4,000 חולים ועם אחוז מאומתים גבוה מאוד. אנחנו עולים במספר המאושפזים והמאושפזים הקשים. ניסינו הרבה דרכים למנוע את הסגר, לרבות סגרים דיפרנציאליים, רמזור, זה לא עבד ואם לא נעשה משהו כעת אנחנו במדרון חלקלק שעל פי התחזיות יכול להביא אותנו תוך פחות משבועיים-שלושה לכ-9,000 חולים ביום ול-800 חולים קשים, אנחנו לא רוצים להיות שם. צריך גם להבין שהחיסון לא נותן את הכיסוי ומניעת התחלואה, ולכן אין ברירה לצערי אלא להטיל מגבלות, להגביל את התנועה ולעשות סגר".

"כרגע מדובר על סגר שעל פי התקנה שהתקבלה אמור להימשך שבועיים. אני מטיל ספק בכך שתוך שבועיים נגיע ליעדי הורדת התחלואה שהצבנו לעצמנו – כאלף חולים מאומתים ביום ומטה. זה יכול להימשך לדעתי לפחות שלושה שבועות. הסגר הפעם אינו דומה לסגרים הקודמים בכך שהלימודים כן מתקיימים, אז היינו בחופשת החגים. הלימודים מתקיימים לרבות כיתות י"א-י"ב, שאצלם שיעור התחלואה וההדבקה הוא גבוה יותר מאשר אצל הילדים הקטנים".

לוי הוסיף: "הבאנו תוכנית ליציאה מהסגר הקודם, תוכנית בשלבים, כשבין כל שלב ושלב אמורים לחלוף שבועיים על מנת לראות מה קורה ולאמוד את האפקט של ההקלה. זה לא קרה במעלה הדרך. מיהרנו קצת, פתחנו את המסחר, פתחנו חנויות ופתחנו גם לימודים מהר יותר מאשר סברנו שצריך לקרות, לעיתים במרחק של שבוע. אני מבין את האילוצים, אני מבין את הקושי הכלכלי, אני כואב אותו, אבל פתחנו לדעתי מהר מידי. כמו כן, אנחנו רואים כל מיני דברים שמקוממים. אנחנו רואים את מסיבות הצעירים שנעשות עם המון אדם, ללא מסכות, ללא שמירת מרחק. עברנו את חנוכה שאני מניח שבמהלכו היו התקהלויות וכיוצא בזה. כל אלה תרמו את חלקם לסך הכול שהוא עלייה בתחלואה".

מנכ"ל משרד הבריאות הדגיש כי המערכת לא קורסת: "לא אמרנו שהיא קורסת, אמרנו שהיא עמוסה לעייפה. אמרנו שיש ירידה בקשב לחולים, אמרנו שיש קושי לטפל גם בחולי קורונה וגם בחולים האחרים שדורשים טיפול, ויש כאלו. כעת המערכת מתחילה שוב להתמלא, עם עומס על יחידות הטיפול הנמרץ ומחלקות הקורונה. המערכת לא קורסת, המערכת מטפלת. אבל ככל שיעלה מספר החולים הקשים, כך יהיה קשה יותר לתת טיפול אופטימלי גם להם וגם לחולים האחרים הנדרשים לטיפול. אנחנו כעת במדרון החלקלק שיכול להוביל לזה".

בראיון לעיתונאי אטילה שומפלבי, התייחס לןי ליוזמה של פרופ' רוני גמזו ובית החולים איכילוב לחסן מורים מעל גיל 60: "אני לא אוהב את זה וזה באנדרסטיימנט. דיברתי גם עם מנהל בית החולים ואנחנו לא נחסן מורים היום. ואין לי מאומה נגד המורים. אבל לחסן מורים כקבוצה? אנחנו עדיין לא שם. אנחנו מחסנים עדיין את המבוגרים יותר ואת החולים במחלות קשות שהם קבוצת הסיכון לחלות במחלה".

לוי העריך כי "עד חודש מרץ תחוסן מרבית האוכלוסייה בישראל שהיא ברת חיסון כרגע, בשתי מנות החיסונים. זה דבר שיגן על האוכלוסייה ולכן, הנוסחה היא לבוא ולהתחסן. אני מקווה שלפני מרץ נסיים לחסן אחוז ניכר מאוכלוסיית ישראל ובוודאי את כל אוכלוסיית החולים והאוכלוסייה שעתידה לחלות, שהיא בסיכון לחלות ובסיכון להדבקה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture