קיש: "יש להפסיק עם בידודים במלוניות לשבים מחו"ל ולעבור לבידוד ביתי"

לקראת פקיעת תוקף הצו המורה על חובת בידוד במלוניות לשבים מכל מדינות העולם ביום חמישי הקרוב, במשרד הבריאות מקיימים בימים אלו דיונים בנושא ושוקלים לבקש שלא להאריך את תוקפו. ובמידה והצו לא יוארך, הבאים לישראל יחויבו בבידוד ביתי בלבד

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר היום (שני) כי: "לאור התרחיש שהחיסונים יעילים נגד המוטציה – יש לעבור לבידודים ביתיים ולהפסיק את הבידודים במלוניות". קיש התייחס לדבריו של הפרופסור חזי לוי שאמר שבמשרד הבריאות שוקלים אם להמשיך את הבידוד במלוניות לחוזרים מחו"ל. "אני לא בטוח שיש עוד מקום למלוניות הבידוד" – את הדברים אמר ל'כאן'.

סגן השר קיש כתב: "יש להפסיק לכפות בידוד במלוניות קורונה לשבים ארצה מחו"ל, בעקבות היתכנות כי החיסונים נגד קורונה יעילים נגד הזן החדש שאותר בבריטניה, לאור התרחיש הסביר שהחיסונים יעילים גם בחשש להדבקה מהמוטציה, נכון לעבור לבידודי בית ולהפסיק את הבידודים במלוניות".

ב'ווינט' דווח כי לקראת פקיעת תוקף הצו המורה על חובת בידוד במלוניות לשבים מכל מדינות העולם ביום חמישי הקרוב, במשרד הבריאות מקיימים בימים אלו דיונים בנושא ושוקלים לבקש שלא להאריך את תוקפו. ובמידה והצו שניתן לעשרה ימים אכן לא יוארך, הנוסעים שיחזרו לישראל יחויבו לשהות בבידוד בביתם – ולא במלוניות קורונה של פיקוד העורף. אתמול נחשף ב-ynet כי גם כך רק 46% מהחוזרים לארץ הועברו למלוניות.

יצויין כי משך הבידוד הנדרש עומד כעת על עשרה ימים, בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות – או על 14 ימים במידה והמבודדים לא נבדקים כלל. סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש, אמר: "‏לאור התרחיש הסביר שהחיסונים יעילים גם בחשש להדבקה מהמוטציה נכון לעבור לבידודי בית ולהפסיק את הבידודים במלוניות".

גורם במשרד הבריאות המעורה בפרטים אמר לעיתונאי אדיר ינקו: "בשלב זה אין סיבה להאריך את חובת הבידוד במלוניות. קיבלנו ביקורת חריפה על חובת הבידוד, וגם לא ברור מה היעילות שלה כעת, כאשר גם כך יש סגר. אני מעריך שבמשרד הבריאות יבחרו שלא להאריך את הצו".

הבוקר התייחס מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לולסגר שהוטל על מדינת ישראל אתמול. בדברים שאמר בראיון ל'103FM' הסביר כי הסגר הוא בלתי נמנע בעקבות העלייה בקצב התחלואה והעומס בבתי החולים.

בפתח דבריו התייחס מנכ"ל משרד הבריאות לסגל שהחל אתמול ואמר, "אנחנו נמצאים כרגע במדרון חלקלק, אנחנו עולים בתחלואה, על 4,000 מאומתים ליום בממוצע, שיעור מאומתים גבוה ביחס לבדיקות, בתי החולים מתחילים להתמלא בחולים קשים שירדו מאוד יפה במהלך הסגר והחשוב ביותר – מבצע החיסון הוא נהדר וצריך לרוץ ולחסן את אוכלוסיית ישראל אבל הוא לא רלוונטי כעת".

"לכן אנחנו לא יכולים כרגע להרשות לעצמנו לעלות במספר החולים, המאומתים, התחלואה קשה, המתים, העומס על בתי החולים ולא לעשות מאומה. כי כל התחזיות מראות שאם לא נעשה מאומה אנחנו ממש יכולים להגיע תוך זמן קצר ל-9,000-8,000 מאומתים ובמקביל לתחלואה קשה".

פרופ' חזי לוי נשאל כיצד הוא מסביר את מכתב המומחים המתריעים מפני היזק הסגר ואמר, "יש מכתבי רופאים שמתנגדים לחיסון, זה טבעי וזה בסדר להתנגד, להביע דעות, יש התלבטויות רבות, גם לנו, וגם אנחנו כואבים את ההשלכות של הסגר בהיבט הכלכלי, והחברתי והנפשי".

"אבל כרגע הסמכות נתונה בידינו וגם אנחנו מתייעצים עם מומחים רבים, וחשבנו שנכון מבחינה מקצועית כעת לעצור את הריצה הזאת בתחלואה הגבוה. לגיטימי שיתנגדו אליה, אבל אנחנו אמונים להביא את הדברים שאנחנו הכי מאמינים בהם".

מנכ"ל משרד הבריאות נשאל, עדת החינוך הפכה את החלטתכם. עד כמה אתה חושב שההחלטה הזאת בערים ירוקות וצהובות גורמת נזק לאסטרטגיה שלכם, והשיב כי: "גם בעולם צמצמו את מערכת הלימוד בגלל התחלואה, הייתי אומר המטורפת, שהולכת ומתרחשת שם בארצות שהתהדרו בהכחדת המחלה. אני חושב שמערכת החינוך היא מאוד חשובה, והממשלה תיעדפה אותה, ולכן גם בסגר שאנחנו באנו בשמו נתנו לכיתות א'-ד' והגנים ללמוד וליא'-יב' ללמוד כדי להתכונן לבגרות".

פרופ' חזי לוי נשאל במהלך הראיון האם יש מספיק חיסונים נגד נגיף הקורונה בישראל, "יש כרגע מספיק חיסונים כדי לחסן פלח ניכר מהאוכלוסייה. אנחנו עובדים לקבל עוד חיסונים, אנחנו בשיח". על החיסון של מודרנה אמר: "אמור להגיע בשלהי הרבעון הראשון, אנחנו פועלים להקדים את המשלוחים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture