Yonatan Sindel/Flash90

גנץ קורא: לבטל באופן מיידי את חובת הבידוד במלוניות למי שביצע בדיקה בנתב"ג

בתום הערכת מצב שקיים שר הביטחון עם גורמי המקצוע הודיע גנץ כי יש לחזור באופן מיידי למתווה "כנפי חיל" לפיו מי שיחזור לארץ ויסכים לעבור בדיקת קורונה בשדה התעופה, יופנה לבידוד ביתי תוך ליווי וסיוע של נציג הפרויקט ביישוב מגוריו. גנץ לא יתמוך בקבינט בהארכת הבידוד במלוניות

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

בתום הערכת מצב שקיים שר הביטחון עם גורמי המקצוע במערכת הביטחון, הודיע גנץ כי יש לחזור באופן מיידי למתווה "כנפי חיל" של משרד הביטחון כפי שהוצג בקבינט הקורונה, תוך התאמתו למציאות החדשה שבה יש חובת בידוד מכלל המדינות.

לפי המתווה הזה- מי שיחזור לארץ ויסכים לעבור בדיקת קורונה בשדה התעופה, יופנה לבידוד ביתי תוך ליווי וסיוע של נציג הפרויקט ביישוב מגוריו. גנץ לא יתמוך בקבינט בהארכת הבידוד במלוניות. "יש לציין, כי נכון להיום ישנה יכולת לבצע מדי יום אלפי בדיקות בשדה התעופה, לאור מכרז מזורז שקידמה מערכת הביטחון ביחד עם רש"ת ומשרד הבריאות", נמסר מלשכת גנץ.

ב'כאן חדשות' דווח כי ב משרד הבריאות גיבש תוכנית לביטול הבידוד במלוניות, כך פורסם לראשונה היום (שני) בכאן חדשות. לפי התוכנית כל אדם ששב מחו"ל יעבור בדיקה בנתב"ג. אם התוצאה תהיה שלילית, הנבדק יצהיר שיעבור בדיקה נוספת לאחר תשעה ימים, וישוחרר לבידוד ביתי. אם לא יסכים לעבור בדיקה בשדה התעופה, אותו אדם יועבר לבידוד במלונית. התוכנית עדיין לא קיבלה אישור מקצועי סופי ואישור משפטי.

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר היום כי: "לאור התרחיש שהחיסונים יעילים נגד המוטציה – יש לעבור לבידודים ביתיים ולהפסיק את הבידודים במלוניות". קיש התייחס לדבריו של הפרופסור חזי לוי שאמר שבמשרד הבריאות שוקלים אם להמשיך את הבידוד במלוניות לחוזרים מחו"ל .אני לא בטוח שיש עוד מקום למלוניות הבידוד", אמר ל'כאן'.

סגן השר קיש כתב: "יש להפסיק לכפות בידוד במלוניות קורונה לשבים ארצה מחו"ל, בעקבות היתכנות כי החיסונים נגד קורונה יעילים נגד הזן החדש שאותר בבריטניה, לאור התרחיש הסביר שהחיסונים יעילים גם בחשש להדבקה מהמוטציה, נכון לעבור לבידודי בית ולהפסיק את הבידודים במלוניות".

ב'ווינט' דווח כי לקראת פקיעת תוקף הצו המורה על חובת בידוד במלוניות לשבים מכל מדינות העולם ביום חמישי הקרוב, במשרד הבריאות מקיימים בימים אלו דיונים בנושא ושוקלים לבקש שלא להאריך את תוקפו. ובמידה והצו שניתן לעשרה ימים אכן לא יוארך, הנוסעים שיחזרו לישראל יחויבו לשהות בבידוד בביתם – ולא במלוניות קורונה של פיקוד העורף. אתמול נחשף ב-ynet כי גם כך רק 46% מהחוזרים לארץ הועברו למלוניות.

יצויין כי משך הבידוד הנדרש עומד כעת על עשרה ימים, בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות – או על 14 ימים במידה והמבודדים לא נבדקים כלל. סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש, אמר: "‏לאור התרחיש הסביר שהחיסונים יעילים גם בחשש להדבקה מהמוטציה נכון לעבור לבידודי בית ולהפסיק את הבידודים במלוניות".

גורם במשרד הבריאות המעורה בפרטים אמר לעיתונאי אדיר ינקו: "בשלב זה אין סיבה להאריך את חובת הבידוד במלוניות. קיבלנו ביקורת חריפה על חובת הבידוד, וגם לא ברור מה היעילות שלה כעת, כאשר גם כך יש סגר. אני מעריך שבמשרד הבריאות יבחרו שלא להאריך את הצו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture