Marc Israel Sellem/POOL

משרד החינוך: החל ממחר הלימודים יתקיימו בהתאם ל'רמזור' המעודכן

מתכונת הלמידה שפורסמה מעלה כי הלימודים בגני הילדים, בכיתות א'-ד' יתקיימו בכל היישובים במתכונת רגילה (לרבות בערים אדומות וכתומות). הלימודים במסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות ימשיכו אף הם לפעול כרגיל בכל היישובים

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

משרד החינוך מודיע כי החל ממחר (רביעי) הלימודים במוסדות החינוך בכל רחבי הארץ יתקיימו בהתאם לסיווג העדכני של הרשויות המקומיות במסגרת תכנית הרמזור, שנקבעה על ידי משרד הבריאות וקיבלה את אישור הממשלה.

מתכונת הלמידה שפורסמה מעלה כי הלימודים בגני הילדים, בכיתות א'-ד' יתקיימו בכל היישובים במתכונת רגילה (לרבות בערים אדומות וכתומות). הלימודים במסגרות החינוך המיוחד, מסגרות של ילדים ונוער בסיכון ופנימיות ימשיכו אף הם לפעול כרגיל בכל היישובים (לרבות בערים אדומות וכתומות).

בנוסף, מסגרות הצהרונים תמשכנה לפעול במתכונת רגילה. כיתות ה'-יב' ימשיכו לפעול רק ביישובים ירוקים וצהובים. ביישובים אדומים וכתומים הלימודים יתקיימו מרחוק. הפעילות בשטח פתוח תמשיך להתקיים בכל היישובים, בקבוצות של עד 19 תלמידים ואיש צוות חינוך. לא יתקיימו פעילויות חוץ וטיולים בכלל מערכת החינוך.

הבוקר אמר סגן שר הבריאות כי "סגר כמו שמשרד הבריאות רצה – אין. האם המהלכים שאנחנו עושים יהיו אפקטיביים ונראה ירידה בתחלואה? אני מקווה, אני לא יודע לומר. זה תלוי מאוד בהתנהגות של האוכלוסייה. נדע את זה לפחות עוד שבוע".

בראיון שהעניק ל'ווינט' העריך סגן שר הבריאות קיש שקצב החיסונים יגבר ל-150 אלף מתחסנים ביום, ואת החלטות ועדת החינוך של הכנסת: "פותחים לימודים, מבסוטים. רם שפע, בפופוליזם, הולך עם הדבר הכי נוח. יש לו סמכות אבל אין לו שום אחריות – והוא בעצם מחליט לפגוע בסגר".

"הדרישה המרכזית היא לא להיפגש, להישאר בבתים, להקטין את המפגשים החברתיים. וזה יכול להשפיע", אמר קיש. "אני לא יודע להגיד אם הסגר ייתן את הפתרון, אני בדילמה אם מה שאנחנו עושים הוא אפקטיבי או שנמצא את עצמנו בשבועות על גבי שבועות שבהם לא מצליחים להוריד תחלואה. זו השאלה המרכזית, אני לא יודע לומר עכשיו לאן זה הולך".

קיש חשף כי "היו פה שתי אסטרטגיות. זו של משרד הבריאות הייתה להטיל סגר הכי חזק שאנחנו יכולים, שיהיה הכי קצר והכי משמעותי. בסוף נבחרה דרך ביניים אחרת, אולי דומה יותר לריסון המהודק שהצענו ברמות תחלואה יותר נמוכות".

סגן שר הבריאות אמר כי "המדיניות בממשלה הייתה 'נחכה לראות שהתחלואה עולה, שהמספרים גבוהים". עוד הוסיף קיש "אין פתרונות קסם. לפני שהגענו לתחלואה הגבוהה טיפלנו בסגרים בנקודות האדומות. עם ישראל, לפעמים חלק ממנו, מנסה למצוא את המקומות שבהם אפשר להתחמק ולא לפעול לפי התקנות. ראינו איך אנשים מתחמקים מבידוד בחזרה מחו"ל, לכן היינו צריכים להרחיק אותם למלוניות וגם זה לא היה אפקטיבי".

"בסופו של דבר אנו מתמודדים עם אילוצים רבים מאוד", המשיך קיש, "הלוואי והכול היה פשוט וכל מה שהיינו אומרים היה קורה. בסופו של דבר, ברמת התחלואה שהגענו, הצעד היה סגר. אם לא היו לנו את החיסונים בצד השני, אפשר לנהל ויכוח אם סגר או לא, ואולי נספוג תחלואה ונשלם את המחיר כי אין אופק".

"אבל יש אופק, בעוד כמה חודשים ישראל יכולה להיות מאחורי האירוע. לשם אנחנו מכוונים. זה הישג עולמי ממדרגה ראשונה וכל מה שאנו אומרים הוא 'בואו נעשה את הדבר הקשה, נוביל להורדת תחלואה ונישאר עם תחלואה נמוכה בשילוב חיסונים'. יש לפוליטיקאים נטייה לשחרר ולפתוח. הכי קשה זה להיות בצד של משרד הבריאות".

בתגובה למקרה שבו אדם עם מחלות מת לאחר קבלת החיסון אתמול אמר קיש, "אדם בן 75 שסבל ממחלות לב עם בעיות מורכבות, לא ניכנס לפרטים מעבר לזה. הוא קיבל את החיסון, נח, יצא מהתאוששות והלך לביתו. שעה לאחר מכן הוא נפטר. הנושא נבחן, הוקמה ועדת חקירה. אני לא רופא, אין לי יכולת לתת לך תובנות מעבר לעובדות היבשות. גם מנכ"ל משרד הבריאות מחכה לוועדת החקירה. אם היינו חוששים שיש בעיה עם החיסון – היינו עוצרים".

"עד אתמול חיסנו חצי מיליון איש. מקרה המוות נבדק, יש מקרה של אדם שסובל מאלרגיה – זה אגב ידוע גם במדינות אחרות שחיסנו, לכן נתנו הנחיה להיזהר עם אנשים אלרגיים. מעבר לזה אני לא מכיר דבר אחר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture