David Cohen/Flash90

בריטניה אישרה לשימוש את החיסון נגד קורונה של אסטרהזניקה ואוקספורד

לאחר תקלות רבות במחקר, ומספר ימים לאחר שמצאה את המינון האופטימלי, זכתה חברת אסטרהזניקה באישור משרד הבריאות הבריטי לשימוש בחיסון נגד קורונה. בחודש שעבר נודע כי גם ישראל חתמה על הסכם עם החברה ורכשה מענקית התרופות 10 מיליון מנות עבור חמישה מיליון אזרחים

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

משרד הבריאות בבריטניה העניק היום (רביעי) אישור חירום לשימוש בחיסון של אוניברסיטת אוקספורד ואסטרהזניקה לאחר לא מעט מהמורות ותקלות במחקר. לפני כשבוע הודיעה החברה כי מצאה את המינון האופטימלי שמוביל להגנה של 90% מפני הנגיף.
בשבוע הבא תחל בריטניה לחסן בתרכיבי החברה את תושבי הממלכה המאוחדת.

בהצהרת הממשלה נאמר כי הסוכנות הרגולטורית לתרופות ומוצרי בריאות במדינה נתנה את האישור המיוחל אחרי "ניסויים קליניים קפדניים וניתוח יסודי של הנתונים בידי מומחים של הסוכנות". החיסון של אסטרה-זניקה קל יותר לשינוע, ולא מצריך מבצעים לוגיסטיים מורכבים כמו זה של פייזר או מודרנה. נוסף על כך, החיסון מתבסס על השיטות המסורתיות ולא על MRNA.

שר הבריאות במדינה, מאט הנקוק, אמר כי החיסון יתועדף תחילה לטובת אנשים בקבוצות הסיכון, וכי מאות אלפי מנות חיסון יהיו מוכנות לשימוש כבר בשבוע הבא. "החיסון הוא הדרך שלנו ליציאה מהמגיפה", הוסיף. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הגיב לאישור החיסון ואמר כי "מדובר בחדשות מצוינות ובניצחון למדע הבריטי. נתקדם עכשיו במהירות ונחסן כמה שיותר אנשים".


צילום: דאוניג 10

חברת התרופות אסטרהזניקה הודיעה השבועשמצאה את המינון האפקטיבי שמוביל ליעילות של 90% בחיסון נגד הקורונה. הידיעה מגיעה לאחר פרסום ממצאים שהראו כי יעילות החיסון נעה בין 62% ל-90%, ב-4 בינואר בריטניה תתחיל לחסן בתרכיבי החברה שפותחו יחד עם אוניברסיטת אוקספורד.

לפני כחודש הודיעה חברה אסטרהזניקה כי היא תבצע ניסוי נוסף בחיסון שהיא פיתחה לנגיף הקורונה, וזאת לאור התוצאות הלא חד משמעיות שהתקבלו בניסוי הקודם שביצעה החברה. זאת, לאחר שבניסוי הנוכחי עלו תהיות לגבי מידת הבטיחות והיעילות שהחיסון מספק. מוקדם יותר השבוע הודיעה כי החיסון שפיתחה יעיל ב-90%, וישראל סיכמה על רכישת עשר מיליון מנות מהחברה.

מנכ"ל החברה, פסקל סוריו, התראיין לאתר החדשות "בלומברג" ואמר כי מאחר ובניסוי הנוכחי עלו תהיות לגבי מידת ההגנה שהחיסון מספק, יערכו בחברה ניסוי נוסף. לדבריו, החברה מצאה דרך לשפר את היעילות בחיסונים והניסוי החדש יהיה בקנה מידה בינלאומי ובהיקף מצומצם יותר של משתתפים. הוא טען כי הניסוי החוזר לא ייארך זמן רב. "זה יכול להיות מהיר יותר, מכיוון שאנו יודעים שהיעילות גבוהה ולכן אנו זקוקים למספר קטן יותר של חולים".

בתגובה רשמית מאסטרהזניקה נכתב: "עם התקדמות בפיתוח החיסון בשיתוף עם אוניברסיטת אוקספורד, נימצא כי חוזק המינונים בהם השתמשו בשלבים מוקדמים של הניסוי הוערך יתר על המידה, כך שבפועל ניתנה לנסיינים חצי מנה". עוד נאמר בתגובה כי "חשוב לציין שלמרות הביקורת, גם תוצאה ברף הנמוך, 62%, היא עדיין גבוהה יותר מהרף שהציב הרגולטור הבריטי. בעקבות זאת, אסטרהזניקה רוצה להציג תוצאות טובות יותר בהתחשב באלה שהציגו המתחרות".

בהנחיית ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין, משרד הבריאות הגיע להבנות עם חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה, לקראת חתימה על הסכם לרכישת מיליוני חיסונים של אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוקספורד נגד קורונה. על פי ההסכם אסטרהזניקה תספק לישראל כ-עשרה מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה שמיועדים לכחמישה מיליון אזרחים.

החיסון יימכר לישראל במודל ללא רווח בתקופת המגיפה. ההסכם כולל אספקה של כמות החיסונים הגדולה ביותר שתגיע לישראל. האספקה הראשונית צפויה להגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2021 בכפוף לאישורי רשויות הרגולטוריות באירופה, ארצות הברית ובישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture