David Cohen/Flash90

פרוייקטור הקורונה: "מעריך שהסגר יוארך לחודש – ייתכן שנמליץ להדק את הסגר"

פרופ' נחמן אש אמר כי הוא חושש שהסגר הנוכחי איננו אפקטיבי: "אני בעיקר מודאג, אני מודאג מכך שהסגר הזה, לפחות לפי מה שרואים בתמונות ובתקשורת, הוא לא מספיק הדוק. אני מודאג מכך שהוא לא ישיג את היעדים שלו. מספרי המאומתים עולים, מספרי החולים הקשים עולים"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

פרוייקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אומר היום (רביעי) כי הוא מודאג. לדבריו הסגר לא מספיק הדוק לדבריו, והוא חושש גם מהאטת מבצע החיסונים. עוד העריך העריך פרופ' אש, כי הסגר יוארך לחודש: "בהחלט ייתכן שנאלץ להמליץ להדק את הסגר" -את הדברים אמר בראיון לאולפן 'ווינט'.

"אני בעיקר מודאג, אני מודאג מכך שהסגר הזה, לפחות לפי מה שרואים בתמונות ובתקשורת, הוא לא מספיק הדוק. אני מודאג מכך שהוא לא ישיג את היעדים שלו. מספרי המאומתים עולים, מספרי החולים הקשים עולים. אני בהחלט מודאג מכך".

פרופ' אש אמר: "נראה את הנתונים ביום-יומיים הקרובים, גם את נתוני התנועה וגם את נתוני התחלואה, ובהתאם לכך בהחלט ייתכן שנאלץ להמליץ להדק את הסגר". הוא אמר כי להערכתו הסגר יימשך יותר משבועיים: "במקור המלצנו על סגר שיימשך כ-25 יום, אני מעריך שקרוב לוודאי נצטרך להמליץ להאריך את הסגר בשבועיים נוספים".

על סגירת מערכת החינוך ומקומות העבודה, אמר: "מערכת החינוך בהחלט מייצרת הרבה מאוד מפגשים. לא רק בתוך המערכת עצמה, אלא גם מסביב. וגם במקומות העבודה אפשר לצמצם יותר. מלכתחילה הכוונה הייתה לצמצם במקומות העבודה ללא קבלת קהל, אבל לפי מה שראיתי הבוקר התנועה הייתה כמעט רגילה".

על האפשרות שהיו מעורבים שיקולים פוליטיים בפתיחת מערכת החינוך: "החינוך של הילדים מאוד חשוב והוא נפגע לאורך כל התקופה מאוד. אני מודע לפגיעה הזו ולכן הדילמה ואני מבין לגמרי את העובדה שמשרד החינוך מתעקש על המשך פעילותה של המערכת. אבל צריך להסתכל על התחלואה ולהבין שאם התחלואה תעלה בצורה משמעותית בסופו של דבר גם בכיתות יהיו הרבה מאוד חולים. נצטרך להכניס לבידוד הרבה מאוד ילדים, כך שלא נשיג לא את המטרה הזו ולא את המטרה הזו".

"הלוואי והיה פטנט כזה שאומר שילדים נפגשים ואין הדבקה. הם נדבקים בכל מקום. זה נכון, הם נדבקים גם מחוץ למערכת החינוך, אבל גם במערכת החינוך. הנתונים שלנו מראים גם שיש הדבקה בין הילדים עצמם. גם כשהילדים חוזרים הביתה הם מדביקים את המשפחה. אנחנו הצגנו נתונים כאלה בצורה מאוד ברורה. מערכת החינוך היא לא מקור המגפה הזאת ולא מקור התחלואה, אבל בהחלט המפגשים במערכת החינוך מייצרים הדבקה ומעלים את סך החולים שיש לנו במדינת ישראל".

על חיסוני המורים, אמר אש: "ראוי ונכון לחסן את עובדי ההוראה, לנוכח זה שהם נפגשים עם תלמידים שאי אפשר לחסן אותם. אנחנו נשקול את זה בהתאם להמלצה של הוועדה המייעצת, על פי קצב ההתקדמות של ההתחסנות של האוכלוסייה שנמצאת בעדיפות כרגע, האוכלוסייה הקשישה, ועל פי קצב הגעת החיסונים".

"הנחיות משרד הבריאות מאוד ברורות, ואני מקווה מאוד שממלאים אותן. אני מקווה מאוד שכל הפרויקטים האלה עם הרשויות לא ייצאו לפועל. כולנו צריכים לגלות אחריות רבה בתהליך הזה, ואם יהיה ברדק בחיסונים ולא נדע איזה אוכלוסיות מחסנים, גם פה לא נשיג את האפקט שאנחנו רוצים. רוצים להגן על האוכלוסייה המבוגרת קודם כל".

אלכסנדרה לוקש שאלה אותו, אנחנו שומעים ממנהלי בתי החולים שחלקם קיבלו הקצאה נמוכה יותר לשבוע הבא. אתה שותף לחשש מהאטה במבצע החיסונים?

"כן, אני שותף לחשש הזה. אני מצד אחד שמח מאוד שקצב ההתחסנות הוא כזה והוא אפילו מפתיע אותנו. מהצד השני צריכים להגיע המשלוחים הבאים ואנחנו עושים מאמץ גדול להקדים את המשלוחים הבאים כך שלא ייווצר איזשהו פער. אם המשלוחים לא יגיעו יותר מוקדם זו אפשרות והיא מדאיגה".

לצד זאת הבהיר הפרויקטור: "את המנה השנייה אנחנו מחויבים לשמור ואנחנו שומרים לכולם. כל מי שקיבל את המנה הראשונה יקבל את השנייה. חד משמעית. אבל אם לא יגיעו משלוחים נוספים במהירות שאנחנו צריכים אז בהחלט נצטרך להאט את החיסון של מתחסנים נוספים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture