Yonatan Sindel/Flash90

אדלשטיין: "זה לא סגר, נבקש מהממשלה להדק את ההגבלות"

שר הבריאות אמר כי הוא לא תולה תקוות בסגר הנוכחי - שאותו הוא מכנה "הגבלות". אדלשטיין ציין כי יבקש להחמיר את ההגבלות. על מערכת החינוך אמר כי יבקש להחזיר את הלימודים בכיתות י"א-י"ב, גם ביישובים אדומים

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

שר הבריאות יולי אדלשטיין הרגיע את החששות מפני עיכוב במבצע החיסונים, ואמר היום (חמישי) "אין שום עיכוב. לא יהיה אף רגע באף יום במדינת ישראל שלא יהיו אצלנו במקררים מספיק זריקות למנות החיסון השניות, אלא אם נגיע לחצי מיליון מתחסנים ביום". הוא ציין כי ב-10 בינואר, יחלו לתת למתחסנים את המנה השנייה – את הדברים אמר ל'ווינט'.

אדלשטיין לא תולה תקוות בסגר הנוכחי – שאותו הוא מכנה "הגבלות". לדבריו, "בוודאי שלא נגיע באמצעותו ל-1,000 מאומתים ביום, אנחנו כבר שלושה ימים עם יותר מ-5,000". הוא ציין כי יבקש להחמיר את ההגבלות, אף שאתמול אמר בנוגע להידוק הסגר כי "זה לא אפשרי פוליטית". בנוגע למערכת החינוך, לצד ההחמרה הוא אמר כי בכוונתו לבקש את חזרת הלימודים בבתי הספר לכיתות י"א-י"ב, גם ביישובים אדומים.

"זה ייקח זמן, בתחילת פברואר כנראה תתחיל ההתחסנות בכלל האוכלוסייה, גם אנחנו הופתענו מההיענות הנהדרת של המתחסנים, מיכולות העל של קופות החולים בשטח ושל בתי החולים", ציין בהתייחסו לסיבה האפשרית לעיכוב במתן החיסון לכולם .

על החיסונים שצפויים להגיע: "אנחנו אמורים לקבל בחודשיים הקרובים עוד מיליוני חיסונים של פייזר. אנחנו מדברים גם עם מודרנה, נקבל מהם את המנות הכי מאוחר בחודש מרץ. אנחנו מקווים להקדים זאת אנחנו עושים חישובים, נשאיר שולי ביטחון, לא יכול להיות מצב שבו קשיש בן 80 שלא רצה להתחסן עד כה, לפתע יופיע ולא תהיה לו זריקה. אנחנו רוצים להיות בטוחים, שאם נניח התחסנו מיליון וחצי איש, אז שיש מיליון ו-600-700 זריקות במקרר".

אדלשטיין התייחס לסגר: "מספיק שנסעתי אליכם הבוקר לאולפן כדי להבין שזה לא סגר גדול, בואו נפסיק לקרוא לזה ככה, סגר, אלה הגבלות. נכון, כמה מהן כואבות כמו בתחום המסחר והחינוך בנקודות אדומות וכתומות. נכון הוא משפיע כי יש פחות מגעים, הציר הוא הרבה יותר ארוך".

"אפשר היה לעשות את זה בצורה הרמטית ומהודקת, ולפרק זמן קצר. בוודאי שלא נגיע באמצעות הסגר הנוכחי ל-1,000 מאומתים ביום. אנחנו כבר שלושה ימים עם יותר מ-5,000", הוסיף, וציין כי בכוונת משרד הבריאות לבקש בשבוע הבא מהממשלה להדק אותו.

"לבוא עם המדיניות הנכונה. תפקיד שר הבריאות הוא להתריע בכל מקום, כולל אצלכם, שהבחירות לעת הזאת יהיו אסון מבחינת המחלה. אם אתם רוצים סיוט מושלם, תחשבו רגע שלא היינו מתחילים את החיסונים עדיין, והיינו עומדים עכשיו מול צונאמי של תחלואה בלי שום מענה"

אדלשטיין טען כי הממשלה לא מקבלת את הצעות משרד הבריאות כי "היא פריטטית וכחול לבן החליטו 'תמות נפשי עם פלישתים'. בכנסת זה בכלל מצב שבו 'רובין הודים' מטעם עצמם נלחמים בכל ניסיון לעצור את התחלואה. זה המצב שאיתו אנחנו מתמודדים".

הוא נשאל האם ההתנהלות של כחול לבן תוביל לתחלואה עודפת ואולי לתמותה? "בהחלט. ההחלטות הפוליטיות האלה מביאות יותר חולים קשים לבתי החולים, ומתוכם יותר מתים. מה לא ברור פה? אני מפנה אצבע מאשימה כלפי כל אחד שלא נותן לעשות צעדי ריסון משמעותיים, ואני לא מתכוון להתנצל על מה שאני אומר. שייכנסו למחלקת קורונה ויראו איך נראה אדם שמחובר לאקמו או למכונת הנשמה, ואז שידברו על זה שהסגר מיותר".

לדבריו, הוא היה רוצה לשוב לכהן כשר הבריאות גם אחרי הבחירות. "אני נהנה מכל רגע. אני מודה שברגע שיהיה לי דרכון ירוק ונעבור 4-5 מיליון חיסונים אצטרך איזה סוף שבוע בלי שכל אחד שעובר ברחוב יביע דעה על הפעילות שלי". על מצב מערכת הבריאות כפי שחווה בתחילת תפקידו אמר אדלשטיין: "מצאתי אותה לא מרוסקת, אבל רעבה. באתי עם חזה נפוח ואמרתי 'הוספנו 600 תקנים של רופאים ו-2,000 תקנים של אחים ואחיות', ובאמת הוספנו והם באמת נמצאים בבתי החולים – ושם אומרים שיש מחסור בכוח אדם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture