Tomer Neuberg/Flash90

דיווח: חילונים בין 20-40 לא יעברו חקירה אפידמיולוגית – משרד הבריאות מכחיש

אפליית חרדים? דיווח: נדבקים צעירים המשתייכים למגזר הכללי לא ידווחו טלפונית על המגעים שלהם, אלא יזינו אותם באתר. חוקרים אפידמיולוגים מאיימים בהתפטרות המונית אם ההחלטה לא תשונה. אדלשטיין מכחיש: "עד להחלטה אחרת החקירות האפידימיולוגית יימשכו כרגיל"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

החוקרים האפידמיולוגים, שאחראים על איתור המגעים של הנדבקים בקורונה, קיבלו הערב (מוצאי שבת) הודעה, שלפיה החל ממחר – כל כללי המערך משתנים. לפי ההחלטה שהתקבלה, אנשים מסוימים שנמצאו חיוביים לקורונה לא יעברו חקירה אפידמיולוגית. הקריטריונים: בני 20 עד 40, ממעמד סוציו-אקונומי גבוה המשתייכים למגזר הכללי.

אותם מאומתים לא יתושאלו על ידי חוקרי משרד הבריאות, אלא יקבלו טופס שאותו יצטרכו למלא בעצמם. בני אותם הגילאים, שאינם חרדים, ערבים או דתיים, שגרים בישובים ממעמד גבוה, לא יצטרכו יותר לעבור חקירה. במשרד הבריאות אמרו כי בעקבות העומס הרב והעלייה המשמעותית בתחלואה, לא ניתן כרגע להגיע לכלל המאומתים והמגעים שלהם.

על פי הדיווח של מעיין פרתי, חוקרים אפידמיולוגים ביקרו את ההחלטה, ואמרו שגם ככה הרבה מאוד אנשים שיקרו בחקירות האפידימיולוגית שלהם, והביעו ספק גדול שייכנסו לקישור באתר האינטרנט, ימלאו את הפרטים ויספרו עם מי באו במגע בתקופה האחרונה. חוקרים רבים אף מאיימים בהתפטרות, אם משרד הבריאות לא ישנה את ההחלטה.

מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה כי "שר הבריאות אדלשטיין ומנכ"ל משרדו פרופ' לוי לא מכירים החלטה לבצע אבחנה בין מגזרים בחקירות אפדימיולוגיות. ככל שיש כוונה כזאת היא תובא בפניהם בימים הקרובים והם שיכריעו בעניין. עד להחלטה אחרת החקירות האפידימיולוגית יימשכו כרגיל".

יו״ר שס, השר אריה דרעי, כתב בטוויטר: "לאחר בדיקה שערכתי הערב (מוצאי שבת) עם משרד הבריאות לגבי הפרסום שרק חולים חרדים יעברו בדיקות אפידימיולוגית וחילונים לא, נטען בפני במשרד הבריאות כי אין החלטה כזאת. לטענת אנשי המשרד, עד להחלטה אחרת יימשכו החקירות האפידימיולוגית כרגיל בלי שום אבחנה בין המגזרים השונים".

קודם לכן, יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי תקף: "הזוי לחלוטין החלטה שהתקבלה כי למאומתים חילונים בני 20-40 לא יעברו ממחר חקירה אפידמיולוגית. נשמע שסגרו איזה דיל עם הנגיף שיעשה אבחנה בין נדבקים חילונים לנדבקים דתיים וחרדים. כך לא מנצחים את המגיפה. זאת החלטה תמוהה ומוזרה".

ח"כ אוריאל בוסו אמר: "אפליה דורסנית מתמשכת כלפי הציבור החרדי, בכל מה שקשור לנושא האכיפה סביב הקורונה, משטרה אוכפת בבריונות, וכעת גם הגוף שהכי אמור לדאוג לבריאותם של אזרחי ישראל ללא שום קיפוח, בוחר להניח את החרדים במרכז ההחלטות שהם תמיד בצד הבעייתי, אלו הנתונים שמייצרים את שיח השנאה והשיסוי בעם, כשבראש משרד הבריאות מתירים את דמם של החרדים.
קורא לשר הבריאות לחקור את האירוע".

שרת התפוצות עומר ינקלביץ תקפה: "לא זכור לי שהנגיף מבחין בין חובש כיפה למי שאינו. כשהתחלואה הייתה בשפל במגזר החרדי, לא זכורה לי הוראה שלא לתחקר אותם. החלטה כזו, תרסק את האמון במערכת הבריאות, דווקא בקרב הקהלים שהאמון אצלם במערכת זקוק ממילא לחיזוק. מצפה לשמוע משר הבריאות אמירה נחרצת בנושא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture