מנכ"ל משרד הבריאות: "עם כל הקושי, אנחנו ממליצים לסגור את מערכת החינוך"

פרופ' חזי לוי אמר כי "יהיה דיון אם נמליץ להשאיר או לסגור את כיתות א'-ד', אבל כרגע אנחנו רוצים להחמיר. סך הכל מערכת החינוך עובדת באופן מלא בערים הירוקות והצהובות, ובכתומות והאדומות היא עובדת תחת הגבלות", הוא הוסיף: "אנחנו רואים את ריצת האמוק בתחלואה"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אומר היום (ראשון) כי "התחלואה בריצת אמוק, ככה לא נוכל לבלום את זה, אנחנו בהחלט דורשים להחמיר את התנאים של הסגר. נבוא עם זה להצבעה בממשלה, משום שהסגר הזה הוא גם לא מקיף מספיק וגם אנשים לא מתנהגים לפיו". על מערכת החינוך: "עם כל הקושי והכאב, אנחנו ממליצים כרגע לסגור את מערכת החינוך" – את הדברים אמר ל'ווינט'.

מנכ"ל משרד הבריאות אמר: "יהיה דיון אם נמליץ להשאיר או לסגור את כיתות א'-ד', אבל כרגע אנחנו רוצים להחמיר. סך הכל מערכת החינוך עובדת באופן מלא בערים הירוקות והצהובות, ובכתומות והאדומות היא עובדת תחת הגבלות", הוא הוסיף כי "אנחנו רואים את ריצת האמוק בתחלואה, שהולכת ומכפילה את עצמה. אנחנו רואים את העומס הניכר בחולים קשים במחלקות, שהוכפל בפחות מעשרה ימים. לא נוכל להמשיך בלי לבלום את הדבר הזה – כי לא נוכל לטפל היטב בכל החולים במחלה".

"סגר כואב שיהיה קצת יותר הדוק יוריד את התחלואה לממדים שאנחנו חושבים שנכון לרדת אליהם, בכל אותה עת נמשיך גם במבצע החיסונים".

כשנשאל אם ייסגרו גם גני הילדים, השיב: "הדבר עדיין לא ברור נדון בזה בקבינט הקורונה, כדי לראות מה נעשה במערכת החינוך ומה יתקבל", אמר. "אנחנו ממליצים כרגע לסגור את מערכת החינוך, עם כל הקושי והכאב, כדי לעשות באמת סגר שהוא אולי כואב יותר אבל יחזיר אותנו לאיזושהי שגרה במקביל למבצע החיסונים. כרגע לא נראית ברירה אחרת".

פרופ' חזי לוי סירב להטיל על הכנסת או על הממשלה את האחריות לעלייה בתחלואה: "אני יכול להגיד שאני מתנגד להקלות ומאוכזב, ושאנחנו רואים שהתחלואה בכל זאת עולה. אם שר האוצר או הכלכלה מתנגדים להשבתת המסחר זה בא משום שזה התחום שהם מופקדים עליו, אבל כמו שאנחנו רואים בכל העולם, אי אפשר להוריד את התחלואה בלי סגרים".

כשנשאל מדוע הסגר הוא ארצי למרות שאחוזי התחלואה בערים מסוימות נמוך: "כשאנחנו מסתכלים על התחלואה ומה קרה לה בחודש האחרון, אנחנו רואים שהיא עזבה את הגיאוגרפיה והמגזריות והפכה לכללית – בכל המגזרים ובכל המקומות. אנחנו רואים שכמות הערים האדומות והכתומות הולכת וגדלה, הגענו כבר ל-200. יש ירידה בכמות הערים הירוקות לטובת הצהובות, הכתומות והאדומות. לכן אני חושב שצריך סגר כללי יותר".

על הכבישים שנראים פתוחים לגמרי, אמר: "זו בעיה מעורבת של אכיפה ומשילות, והמשטרה עושה ככל יכולתה. היא לא יכולה להיות בכל בית ולאכוף אבל – זו בעיה עיקרית גם בנו, כולנו, בהבנה של איפה אנחנו נמצאים. אנשים אולי רוצים להתריס ולמחות, לדבריכם הם איבדו את האמון בממשלה, אבל אני לא מבין מה זה נוגע לכך שמישהו ישמור על הכללים כדי להגן על הבריאות שלו, של ילדיו ושל הוריו".

פרופ' חזי לוי הוסיף: "בבית החולים יש כרגע יותר מ-700 חולים קשים. זו עובדה ולא פייק ניוז זה הרבה חולים, משום שהעומס מכריח את בתי החולים להסב מחלקות פנימיות למחלקות קורונה. זה מעסיק את הצוות של הטיפולים הנמרצים והמורכבים. הם מתמודדים עם המצב בגבורה, ואני לא טוען שמערכת הבריאות קורסת חלילה, אבל אנחנו קרובים מאוד לכך שנתקשה לטפל בחולים".

על הצעת המשנה שלו פרופ' איתמר גרוטו לחסן אנשים רק במנה הראשונה, אמר: "מותר להגיד דברים בדיונים פנימיים, אבל יש החלטה ברורה וחדה – מחסנים שני חיסונים. כך החיסון אושר גם ב-FDA וגם ברשויות האירופיות, וכך נעשה הניסוי. אם יהיו מספיק נתונים שאפשר לעבור לחיסון אחד, גם ישראל תדון בכך – אבל כרגע זה לא המצב".

על האפשרות של מחסור עתידי בחיסונים אמר: "רצנו בקצב יפה מאוד בעקבות העבודה המסורה של כל מי שהיה מעורב, בין אם זה מקבלי ההחלטות ובין אם המבצעים. כרגע אנחנו מתקרבים לקצה גבול החיסון במנה הראשונה, ולכן אנחנו מאטים קצת. אנחנו משאירים מלאי לטובת חיסון שני לכל מי שחוסן במנה הראשונה. חשוב שכל מחוסן ידע שהוא מקבל את המנה השנייה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture