Hillel Maeir/FLASH90

קרב על ההגבלות: נתניהו תומך בסגר מלא של כ-10 ימים – לחצים על גנץ להסכים

נתניהו מקדם את סגירת כיתות ה'-י' וצמצום מקומות עבודה. דרישת משרד הבריאות היא סגר מהודק למשך שבועיים, גנץ ושרי כחול לבן מתנגדים למהלך. פרופ' אש: "נמליץ לסגור את כל מערכת החינוך - גם במגזר החרדי". עדיין לא נקבע מועד לכינוס קבינט הקורונה

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

על אף שבירת השיא של התפשטות הקורונה בישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא קבע מועד לכינוס קבינט הקורונה כדי לדון בצעדים הנדרשים. עם זאת, ראש הממשלה נתניהו תומך בסגר מלא, הדוק וקצר של 10-7 ימים. נתניהו נוטה לקבל את מתווה משרד הבריאות לחינוך שכולל חזרה ללימודים דיגיטליים לכיתות ה׳-י׳, אך עם זאת, בשלב זה אין לכך רוב בקבינט.

שר הביטחון בני גנץ קיים אמש פגישה עם בעלי עסקים- נציגי ענפי המסחר, המסעדנות והשווקים. "גנץ שמע מהם אודות המצוקות הכלכליות והצורך בפתיחה מהירה של המסחר לפי קריטריונים מחמירים ודיפרנציאליים ועל סוגיית הפיצויים והמענקים", נמסר. גנץ אמר לבעלי העסקים כי "הוא ממתין לנתוני התחלואה שיגיעו בימים הקרובים בכדי לבחון את המגמות ולבחור בדרך הפעולה הרצויה כך שהעסקים ייפתחו כמה שיותר מהר, וכי הוא יפעל לטובת אישור הפיצויים הנדרשים לבעלי העסקים".

ב'חדשות 12' דווח כי בעלי רשתות המסחר אמרו לגנץ: "נתניהו שלח אותנו אליך – כי הוא לא מצליח לשכנע אותך ללכת לסגר הדוק", ודרשו ממנו לקבל החלטה. טענתם היא שהם אינם יכולים להיות בני ערובה, ולכן ראש הממשלה ביקש מהם לנסות ולשכנע את יו"ר המפלגה. בכחול לבן מתעקשים שלא קיבלו שום פניה מנתניהו, והוא לא ניסה לנהל עימם משא ומתן בנושא.

עמדתם של אנשי כחול לבן כמו גם תשובותיו של גנץ לאותם בעלי עסקים, היא שבכל המודלים שהוצגו להם, כולל זה של פרופ' ערן סגל, ישראל תגיע בשיא ל-7,000 מאומתים ביממה ו-9,000 חולים קשה. אלו כמובן מספרים לא טובים – אבל לסגר, כפי שהוא כרגע, צפויה להיות השפעה, גם אם מינורית – ולכן לא צריך למהר. לכן, סבור גנץ כי צריך אפשר לסגר במתכונתו הנוכחית לתת את אותותיו, כלומר לחכות 14 יום ואחריהם להתכנס ולקבל החלטה.


צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר בראיון ל'חדשות 13' כי "אנחנו ממליצים לסגור את כל מערכת החינוך בכל הגילים – רוצים שהסגר יהיה כמה שיותר קצר, ובשביל זה צריך לסגור את כל המערכת". עוד טען אש כי "יש לעשות זאת באופן מיידי – אין כל סיבה או היגיון לחכות ליום ראשון". לדבריו, "כל הילדים בכל מערכות החינוך לא ילמדו", הצהיר. "התחלואה בערים החרדיות עולה במהירות וצריך להבין שגם שם צריך לנקוט בכל האמצעים".

על משך הסגר ההדוק אמר ממונה הקורונה: "אנו נמצאים כבר שבוע בתוך סגר, ואם נאריך אותו בשבועיים נוספים – אני מעריך שהתחלואה תרד. נצטרך לעקוב אחר הנתונים. המלצנו מלכתחילה על סגר יותר הדוק, רצינו שהוא יהיה קצר ככל האפשר, ואנחנו מבינים שכדי שהוא יהיה קצר – הוא צריך להיות מאוד אפקטיבי. התקבלו החלטות לקיים את הסגר במתכונת הנוכחית עם מערכת חינוך עובדת, וזה בוודאי מחייב הידוק".

אש התייחס גם למבצע החיסונים ולחשש ממחסור במנות חיסון: "אין מחסור בחיסונים, יהיו חיסונים לכולם – גם למנה השנייה לכל מי שכבר התחסן", הדגיש, אך הוסיף: "יכול להיות שתהיה תקופה שבה לא נוכל לחסן מתחסנים חדשים עד שיגיעו המשלוחים הבאים. הם אמורי להגיע ואנחנו מנסים להקדים אותם. אם לא נצליח, תהיה תקופה שבה נאט את קצב החיסון".

שר החינוך יואב גלנט אמר כי "אני קורא לחבריי לממשלה להתאחד מאחורי ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאשר באופן מיידי את המתווה להפעלת מערכת החינוך בתקופת הסגר, כפי שאושר על ידי הממשלה ונדחה על ידי ועדת החינוך של הכנסת. אימוץ המתווה יסייע בשמירה על בריאות התלמידים וסגלי ההוראה לצד מענה חינוכי הולם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ונלמד שהדרך לגאולה השלמה היא דוקא דרך המעשים ה'קטנים', הרגישות לזולת, ההתפייסות בין אדם לחברו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture