Yonatan Sindel/Flash90

ועדת חוקה דנה בהנפקת תעודת מתחסן ודרכון ירוק למתחסנים ומחלימים מקורונה

ועדת החוקה בראשות יעקב אשר דנה הבוקר בהנפקת דרכון ירוק ותעודת מתחסן למתחסנים ומחלימים מקורונה. מטרת היוזמה היא לאפשר פתיחת מוסדות וענפים שונים במשק. אדלשטיין: "שוחחתי עם מקבילים לי במדינות אחרות והם מאוד התלהבו מהרעיון של הדרכון הירוק"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחר: בנט יתייצב לדיון על "חוסר מנהיגות ואובדן שליטה מוחלט מול הקורונה"
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה

ועדת החוקה בראשותו של חבר הכנסת יעקב אשר דנה הבוקר (שני) בהנפקת דרכון ירוק ותעודת מתחסן למתחסנים ומחלימים מקורונה. מטרת היוזמה היא לאפשר פתיחת מוסדות וענפים שונים במשק. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו הסביר בעבר כי הקושי העיקרי בקידום הנושא הוא במניעת זיופים.

שר הבריאות אמר בפתח הדיון: "שוחחתי עם מקבילים לי במדינות אחרות והם מאוד התלהבו מהרעיון של הדרכון הירוק. פועלים כדי ליצור ברית בין-לאומית שתאפשר תנועה של אזרחים שיהיה להם דרכון ירוק. הפוטנציאל בהנפקתו הוא עצום". בהקשר למדינות שאליהן יוכלו לנסוע מי שיתחסנו, אמר אדלשטיין: "נבחן שיתוף פעולה רק עם מדינות שמחסנות בחיסונים שהוכחו כיעילים וקיבלו אישורים".

אדלשטיין התייחס למצב התחלואה: "אנחנו חווים התפרצות גדולה יותר ממה שחווינו בחגי תשרי, מספר המאומתים אלה לא מימדים שאפשר להסתדר איתם. אני בעד סגר מלא, גם ראשי רשויות ורבים בציבור תומכים בי".

הפרויקטור נחמן אש אמר בדיון כי "מטרת הדרכון הירוק זה לעודד ולתמרץ חיסון בקרב האוכלוסיה. המטרה היא להגיע ל-70% חיסון ואז נוכל להתנהל בחופשיות לאור חסינות העדר. הדרכון הירוק אמור לזרז את פתיחת המשק. בלעדיו לא נוכל לפתוח חלק מענפי המשק".

"תעודת מתחסן רק תאשר שאדם התחסן ותיתן לו פטור מחובת בידוד, לצד זה יהיה דרכון ירוק שאמור להיות תו מעבר לכניסה לפעילות. והוא יינתן למתחסנים, מחלימים וכאלו שעברו בדיקות מהירות בכניסה לאירוע. כלומר תהיה אפשרות לבצע בדיקה לפני פעילות כלשהי כדי לקבל דרכון ירוק עבור אותה פעילות".

הדרכון הירוק ישמש כתו מעבר שיאפשר כניסה לפעילויות שונות. מי שיהיו זכאים לו הם מתחסנים נגד קורונה, מחלימים מקורונה, נבדקים לנוגדנים נגד קורונה – PCR (ובדיקות מהירות). הדרכון יהיה מונגש על גבי אפליקציה ובהנפקת טופס פיזי ויופעל בכפוף למדיניות פתיחת המשק. תעודת המתחסן תינתן למתחסנים בלבד לאחר מנה שנייה, תוקפה יחול משבוע לאחר מנת החיסון השנייה ולמשך חצי שנה והיא תספק פטור מחובת בידוד.

המקומות בהם ניתן להפעיל את הדרכון הירוק הם מופעי התרבות, אירועי ספורט, כנסים, אירועים שונים ומוזיאונים. הסקטורים שבהם ייתכן ויופעל הדרכון הירוק הם מסעדות ובתי קפה, קניונים, מלונות, חדרי כושר ובריכות שחייה. מנגד המקומות בהם לא יופעל הדרכון הם החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, מקומות העבודה, חנויות הרחוב, התחבורה הציבורית ובתי התפילה (בתי כנסת, כנסיות ומסגדים).

במהלך הדיון אמר שר הבריאות אדלשטיין: "לא יהיה מצב במדינת ישראל שאין לנו במקרר מספיק חיסונים למנה השנייה. זה דבר הזוי"

ח"כ יבגני סובה האשים: "כשאתם מגדירים את היעדים והגבולות תגיד שהיעד שלך הוא לחסן עד חודש יוני 70% מהאוכלוסייה. אל תאמרו דברים בגלל הבחירות, אתם מוציאים הודעות ולא מבינים למה הציבור לא מאמין לכם. אני לא רוצה שתגידו לנו שתחסנו תוך חודש וחצי את כל האוכלוסייה. כשאני שומע בתקשורת שהמנה השנייה מתעכבת אני מבין שאתם עושים את זה בגלל הבחירות".

השר אדלשטיין הגיב לדבריו: "אם הייתה לי אפשרות לחסן את כל אוכלוסיית הסיכון ביומיים הייתי עושה את זה וזה לא קשור לבחירות. אני מכבד אותך וחבל שאתה נכנס לשיח הזה, אתה היית עיתונאי, תעשה גוגל ותראה את התקשורת העולמית, בכלי תקשורת שמימיהם לא כתבו עלינו מילה טובה. תסתכל מה הם כותבים, לאף אחד מהם לא עלה רעיון שאנחנו מחסנים אנשים בסיכון בגלל הבחירות. אצל האנטישמים או באל-ג'זירה לא עולה האשמה כזו אז פה בכנסת? בשום שלב לא יהיה מצב במדינת ישראל שאין לנו במקרר מספיק חיסונים למנה השנייה. זה דבר הזוי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture