Yonatan Sindel/Flash90

קיש: "נדרוש את סגירת כל מערכת החינוך – רק חיוניים יעבדו"

סגן שר הבריאות אומר כי משרד הבריאות ידרוש מחר בישיבת הקבינט "לחזור לסגר משמעותי ואפקטיבי" כולל "סגירה של כל מערכת החינוך וצמצום משמעותי ביציאה לעבודה, כך שיישארו רק העובדים החיוניים".הוא הוסיף: "זה לא סוד שמה שקורה עכשיו להערכת כולם לא מספיק משמעותי"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש אומר כי משרד הבריאות ידרוש מחר בישיבת הקבינט "לחזור לסגר משמעותי ואפקטיבי" כולל "סגירה של כל מערכת החינוך וצמצום משמעותי ביציאה לעבודה, כך שיישארו רק העובדים החיוניים". לדברי סגן השר: "זה לא סוד שמה שקורה עכשיו להערכת כולם לא מספיק משמעותי בשביל להקטין את התחלואה. אנחנו באירוע של תחלואה מתפרצת ודורשים סגר הרבה יותר משמעותי ואפקטיבי, כדי שיוכל להיות גם יותר קצר ואז לשחרר ולפתוח את המשק – את הדברים אמר ל'ווינט'.

"לכן נבקש סגירה של כל מערכת החינוך יחד עם צמצום משמעותי ביציאה לעבודה, כך שיישארו רק העובדים החיוניים, וחזרה למודל הסגר האמיתי כמו שהכרנו אותו. מצב התחלואה דורש את זה".

קיש סיפר כי שוחח עם יו"ר כחול לבן בני גנץ: "אני מקווה מאוד שהם יתעשתו ויבינו את המצב לאשורו", אמר קיש על חברי כחול לבן. "זו העמדה המקצועית של כל גורמי המקצוע במשרד, וכחול לבן חייבים לתמוך. כמו שהם לא תמכו במגבלות האלה והגענו לאן שהגענו, אני מאוד מקווה שהם לא יעשו את הטעות הזו גם הפעם".

על השאלה אם ידרשו לסגור את כל מערכת החינוך, אמר: "אני שם רגע בכוכבית את י"א-י"ב, שיש להם בגרויות ויכול להיות שיש פה החרגות כאלה ואחרות, אבל בעיקרון משרד הבריאות דורש לסגור את מערכת החינוך לאור מצב התחלואה. אפילו הציבור כבר מבין את זה, ראשי רשויות שאומרים להורים לא לשלוח את הילדים לבתי הספר, אתה רואה שאנשים כבר מבינים בעצמם שברמת תחלואה כזו חייבים לעצור".

"אנחנו בכ-750 חולים במצב קשה. זה קרוב לשיא שהיינו בו בגל השני והמספרים יעלו. גם אם נלך לסגר קשה אנחנו צופים עלייה לאזור ה-900 ואולי יותר. נהיה בשיא העומס על מערכת הבריאות. תוסיף על זה תחלואה של 6,000 ומעלה, 6% ומעלה של מאומתים עם מגמת עלייה בכל המגזרים בכל הארץ – זה מחייב אותנו לפעול. בתקופה הזו בגל השני כבר היינו בסגר משמעותי, והיום אנחנו רואים מה קורה".

סגן שר הבריאות הדגיש: "גם אם המספרים יכפילו את עצמם אנחנו נמצא את הפתרונות. אבל לצערי במספרים כפולים מהיום – כ-1,200 חולים קשים – איכות הטיפול תפגע. לכן אנחנו רוצים לעצור את זה ולא להגיע למספרים האלה. כל חולה יטופל, אבל עומס משמעותי ושחיקה יכולים לפגוע באמת ברמת הטיפול. אנחנו במספרים מצוינים באחוזי תמותה לנדבקים, אני חושב שבין המדינות עם הנתון הכי נמוך, וזה בזכות מערכת הבריאות".

"לא רוצים להגיע למצב שהעומס יכריע. אנחנו רואים את זה היום בבריטניה – בתי חולים שכבר לא מקבלים אמבולנסים עם חולי קורונה, אמבולנסים מטפלים בחולים בחוץ עד שאפשר להכניס למחלקות. למצב הזה אנחנו לא רוצים להגיע".

על המוטציה הבריטית: "הווריאנט הבריטי נמצא על ידי ריצוף גנטי של הווירוס, ואנחנו יודעים היום לאבחן אותו. לא כל בדיקה שאנחנו עושים היא בדיקה כזו. מצאנו כבר כ-30 אימותים לווריאנט. כשמסתכלים את מי הם הדביקו, אז כבר יודעים להגדיל את המעגל לאזור ה-100 מאומתים. לכן המסקנה היא שאנחנו לא יודעים את הכמות במדינת ישראל. זה עדיין נעלם".

"כל המידע שאנחנו מכירים עליה מגיע מבריטניה למעשה. אנחנו יודעים שהיא הרבה יותר מדבקת, ה-R שלה הוא 1.5 מה-R הרגיל, היא מעלה את כמות ההדבקות ברמות. יש לנו מקרה באפרת שדווח עליו, שמורה הדביקה שמונה ילדים בגן. לא רואים הרבה תופעות של הדבקות כאלה בקורונה ה'רגילה'. מצד שני, לפחות ממה שהבריטים אומרים, היא לא יותר מסוכנת באחוזי התמותה והתחלואה הקשה שלה. אנחנו כן רואים יותר הדבקות, גם בגילים הצעירים".

על חיסוני המורים: "יש לישראל מספיק חיסונים לחסן את אוכלוסיית הסיכון ובזה אנחנו מתמקדים. לגבי המורים – וזה לא רק המורים, זה גם נהגי אוטובוס ועובדים חיוניים כמו שוטרים – לקחנו החלטה שאני עומד מאחוריה, שאם אני צריך לבחון מי בעדיפות, מורה בת 30 או גננת ומולן סבתא בת 70, אני אתן לסבתא את החיסון קודם. היא בסכנת חיים הרבה יותר משמעותית. עם כל הכבוד יש הרבה מאוד מגזרים שכן צריך לתעדף אותם. הם ייכנסו לתעדוף הבא".

"היציאה מאוכלוסיית הסיכון לקריטריונים הבאים צפויה לקרות במהלך פברואר. אנחנו מנסים להקדים את זה ככל האפשר. ראש הממשלה ושר הבריאות באופן אישי עושים מאמץ אינטנסיבי להביא לפה כמה שיותר מהר חיסונים. הבעיה היא, וצריך להבין את זה, שיש תחרות עולמית, ומדינת ישראל היום נמצאת במקום מצוין בזכות ההבנה הזו של ראש הממשלה וההישגים הגדולים של מערכת הבריאות בנושא".

קיש הבטיח כי ישנם מספיק חיסונים לבני ה-+60 וקרא להם להגיע ולהתחסן: "לא סתם תעדפנו את זה, תכננו ואנחנו מתכננים לחסן את אוכלוסיית הסיכון של ה-+60 כמה שיותר מהר. אני קורא לכולם לקבוע תורים ולהגיע. שלא נמצא עצמנו במצב שחיסונים הולכים להיות פגי תוקף אז מכניסים כל מיני כאלה שבמקרה נמצאים שם. זה לא תקין. זה עדיף על לזרוק, אני מסכים. אני פונה לאוכלוסיית הסיכון ולבני ה-+60 – תגיעו להתחסן, זה חשוב מאוד. אנחנו שומרים לכם את החיסונים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture