David Cohen/Flash90

קרב על החינוך ומשך הסגר: הממשלה תתכנס היום לדיון בהחמרת ההגבלות

נתניהו צפוי להביא לממשלה הצעה להידוק הסגר, שעשויה להיכנס לתוקף כבר בסוף השבוע הקרוב. גלנט: "רוצים שהתלמידים יישארו בבית כדי שההורים לא ייצאו". אדלשטיין: "במידה ולא ננקוט בצעדים הכי קשים עכשיו, נגיע למצב שבו הייתה איטליה"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

במהלך ישיבת הממשלה המיוחדת שהתקיימה אתמול (שני), במהלכה נערך דיון בטיוטת חוק התכנית לסיוע כלכלי על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, הודיע נתניהו כי יכנס את הממשלה שוב ב-48 השעות הקרובות להחליט על הידוק הסגר. בהמשך לכך הממשלה צפויה להתכנס היום בשעה 12:00 לדיון מיוחד בנושא הצעדים הנדרשים על רקע העלייה הנמשכת בתחלואה והמשך דרישות מערכת הבריאות להחמיר הגבלות הסגר.

ב'חדשות 12' דווח כי בשלב זה נראה שנתניהו צפוי לתמוך בהחמרה משמעותית של ההגבלות באופן מיידי ולמשך שבועיים. ההחמרה תכלול את סגירת מערכת החינוך, אך נתניהו כנראה יתפשר על השארת הגנים פתוחים. במסגרת אותה החמרת הגבלות, נראה כי יש כבר הסכמה שהיא תכלול סגירה משמעותית של המשק ושל חלק ממקומות העבודה.

על פי הדיווח, השאלה העיקרית שעל הפרק – מה יקרה עם מערכת החינוך. מסתמנת תמימות דעים על סגירת כיתות ה' עד י', אך המלחמה תהיה על גילי הגנים עד כיתה ד'. כאמור, ייתכן שנתניהו יתמוך בהשארת הגנים פתוחים, אך יקדם גם את סגירת בתי הספר היסודיים. כך או כך, נתניהו יחכה לשמוע את ההצעה המלאה של משרד הבריאות. ייתכן שהסגר יתחיל באופן מיידי, אפילו בסוף השבוע הקרוב.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "במידה ולא ננקוט בצעדים הכי קשים עכשיו, בחודשים מרץ ואפריל אנחנו נגיע למצב שבו הייתה איטליה בחודש מרץ הקודם, אני יודע מה אני אומר". מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי אמר בריאיון ל'חדשות 12' כי צריך להדק את הסגר. "חלק מהסגרים שהיו ריסונים מהודקים היה כדי לא לרסק את הכלכלה", אמר. "במספרים האלה (של התחלואה) ובעומס על בתי החולים, צריך סגר יותר מהודק. אנחנו באים עם הצעות לסגר מהודק לרבות מערכת החינוך והגבלת מספר העובדים".

"ישנה ירידה בתנועה – עד עכשיו בירידה היא 11-13%, וזה לא מספיק כדי להוריד את ה-R", הוסיף. באשר לסגירת מערכת החינוך, אמר לוי כי העובדה שראש הממשלה ושר החינוך מדברים בשני קולות יכולה לפגוע באמון הציבור. "אי אפשר להגיד שגלנט קושר את ידינו – הוא מביא את דעתו, גם אם אנחנו לא מסכימים", הוסיף לוי. "הדברים נאמרים על ידי אנשים שמופקדים על משרדים. אנחנו לפעמים מצטערים על כך שההחלטות לא מיטיבות עם היכולת להוריד תחלואה".

שר האנרגיה יובל שטייניץ התייחס להחמרת ההגבלות בקבוצת הוואטסאפ של שרי הממשלה: "חברים, צריך סגר מלא ומהר. לפני שהמוטציה הבריטית והגל השלישי יעשו בנו שמות. בכל יום שעובר הסוסים הבריטיים עוזבים את האורווה ודוהרים ברחבי הארץ. אם לא נמהר לסגור את הדלתות ולהרים את המחסומים – נשלם ביוקר דווקא עכשיו, לקראת השלמת החיסונים וסיום משבר הקורונה". השרות אורלי לוי ועומר ינקלביץ' תמכו בדברים.

שר החינוך יואב גלנט טען בראיון ל'חדשות 13' כי אין להשבית את מערכת החינוך והסביר מדוע נתוני הנדבקים במערכת הם לאו דווקא מלחיצים כפי שהם נראים. "בין אוקטובר לדצמבר, היו 16 אלף מאומתים במערכת החינוך. 9,000 מתוכם לא נכחו במוסדות כשבוע לפני הבדיקה – כך שהם כלל לא נדבקו בבתי הספר. 5,000 נשאים נוספים לא הדביקו אף אדם אחר במערכת, ואילו 80% מ-2,000 הנותרים הדביקו רק תלמיד אחד".

השר לא התרגש מהמוטציה הבריטית שייתכן כי משפיעה אף יותר על ילדים, והפנה אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות שממשיכים לדרוש את סגירת בתי הספר והגנים: "מערכת הבריאות אומרת היום, 'אנחנו לא יודעים להשתלט על העניינים – מישהו אחר אשם. אנחנו לא יודעים להחזיק את ההורים בבית – אז התלמידים יעשו בייביסיטר הפוך, וישמרו עליהם בבית".

"במשך חודשיים מונעים ממני לעשות בדיקות", טען גלנט. "כבר חודשים שאני מבקש לחסן את המורים – הרי חיסנו כבר חיילים, שוטרים, עובדי נתב"ג ואסירים – אז למה לא מחסנים את המורים?". לדבריו, הטיעון לפי יש מחסור בחיסונים לא משכנע אותו, שכן יש בסך הכול כ-200 אלף מורים בכל מערכת החינוך בישראל. "ביום אחד אפשר לחסן את כולם. איפה סדר העדיפויות?"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture