Yossi Aloni/Flash90

חשד: המוטציה הדרום אפריקנית בישראל – שבים מהאזור יחויבו בבידוד במלונית

קבינט הקורונה אישר את הצעת משרד הבריאות לפיה השבים מדרום אפריקה יחויבו בבידוד במלונית. מדובר בשוהים בדרום אפריקה, וכן במדינות בוטסואנה, זמביה ולסוטו, ששהו במדינות אלה ב-14 ימים לפני כניסתם לישראל. אלה יחוייבו בבידוד במלונית מטעם המדינה למשך 10 ימים

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה במשאל טלפוני את הצעת משרד הבריאות: חוזר לארץ החייב בבידוד, ששהה ב-14 הימים שקדמו להגעתו לישראל בדרום אפריקה, בוטסואנה, זמביה או לסוטו, יחויב בבידוד במלונית מטעם המדינה ל-10 ימים (עם 2 בדיקות) או ל-14 ימים ללא בדיקות. ההחלטה תקפה ל-10 ימים, ממחר יום שישי ה-8.1.21 ועד ליום ראשון ה-17.1.21. בקשות חריגות לבידוד ביתי ייבחנו ע״י צוות מקצועי של משרד הבריאות בנתב״ג.

נוסעים שחזרו מדרום אפריקה לישראל ונמצאו חיוביים לנגיף הקורונה נושאים את המוטציה שהתפתחה שם – כך חוששים במשרד הבריאות. מאחר והמוטציה התפשטה ברחבי העולם, ההנחה היא שהיא הגיעה גם לישראל. כדי לבדוק את הנושא, הוחלט להשקיע משאבים כספיים בריצוף הגנטי הייעודי למוטציה הזו, דבר שלא נעשה עד היום.

עד כה זיהו מדענים יותר מ-20 מוטציות בגרסת הקורונה הדרום אפריקנית הקרויה 501Y.V2. כמה מהן אותרו בחלבון המעטפת שבו משתמש הנגיף כדי להדביק תאים אנושיים. לפני יומיים אמר חוקר שהשתתף בריצוף הגנטי של מוטציות הקורונה הבריטית והדרום אפריקנית בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי מסתמן שהחיסונים שפותחו נגד נגיף הקורונה יגנו גם בפניהן.

ד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות אמרה השבוע בדיון בכנסת כי "אנחנו מתמודדים עם וריאנטים שעלולים להתפרץ בצורה מהירה כמו הווריאנט האנגלי וכאלו שעלולים לסכן את יעילות החיסון ולכן חשוב לוודא שאנשים החוזרים מחו"ל ישהו בבידוד במלונית או בבידוד עם אכיפה מוגברת בבית".

"במסגרת זו אנחנו מעוניינים שיתבצעו בדיקות בכניסה לבידוד וביום התשיעי. ל-3% מהחוזרים יש בדיקה חיובית ביום הכניסה לישראל והיתר יהיו חיוביים ככל שהזמן עובר. בבדיקה מהיום, נכון לשבועיים האחרונים נתון החוזרים המתגלים חיוביים ביום הכניסה לישראל עלה מכ-3% ל-5.3%, כתוצאה מכך שיותר אנשים נבדקים בכניסה".

ד"ר אלרעי פרייס השיבה כי יש עליה בכמות האנשים העורכים בדיקות מכ-40%-30% נבדקים בשדה לכ-70% וכי ממשיכים לבדוק את נתוני הפרת הבידוד". בהתייחסה לווריאנט האנגלי אמרה: "אנחנו יודעים שיש העברה בקהילה בישראל- 30 אנשים רוצפו לווריאנט האנגלי- מתוכם 6 הגיעו מאנגליה וסביבם יש כ-200 מאומתים מאותה שרשרת".

לדבריה, "הווריאנט הדרום-אפריקאי יותר מטריד כי הוא עלול לגרום לתחלואה קשה בקרב הצעירים. עוד לא ברורה השפעתו על החיסון ויש מחקר ראשוני מדאיג. במחקר החדש נבדקו 11 מקרים ביחס לנוגדנים שנוצרים מהחיסונים הקיימים ויש חשד שיעילות החיסונים כלפיו פחות טובה. אם נגיע למסקנה שהוא לא יעיל נבקש שאנשים מאומתים ואלו שחזרו מדרום אפריקה ייכנסו לבידוד במלונית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture