Yossi Aloni/Flash90

4 מקרים של המוטציה הדרום אפריקאית – 117 מקרים של המוטציה הבריטית

המקרים זוהו מתוך 15 דגימות שנלקחו, והם מייצגים 2 שרשראות הדבקה - אחת של אדם שחזר מדרום אפריקה ואחת של משפחה שנדבקה מאדם ששב מהמדינה. משרד הבריאות על המוטציה הבריטית: "יכול להסביר את העלייה המשמעותית והמהירה בתחלואה"

ארבעה מקרים של זן הקורונה הדרום אפריקני אובחנו לראשונה בישראל – כך הודיע משרד הבריאות. במקביל, הודיע משרד הבריאות על עוד 117 מקרים חדשים של המוטציה הבריטית – ומספר המאומתים למוטציה הגיע כך ל-147. מתוכם שישה שבוודאות חזרו מחו"ל. על פי משרד הבריאות, "מדובר ברובם בהדבקות בקהילה בישראל, וזה יכול להסביר את העלייה המשמעותית והמהירה בתחלואה".

ממשרד הבריאות נמסר כי הוא "מדווח על 4 מקרים של הוראינט הדרום אפריקאי לנגיף קורונה. 4 המקרים זוהו מתוך 15 דגימות שהגיעו לריצוף מהיר, במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות ומייצגים 2 שרשראות הדבקה – אחת של אדם שחזר מדרום אפריקה ואחת של משפחה שנדבקה מחוזר".

"האיתור היה בעקבות מבצע יזום שהוביל משרד הבריאות, עם פיקוד העורף, במטרה לאתר מוקדם את המוטציה ולמנוע התפשטות שלה בקהילה. יודגש כי הוריאנטים השונים גורמים להדבקה יותר מהירה אך ככל הנראה, לא גורמים לתחלואה יותר קשה. משרד הבריאות ימשיך לעדכן בממצאים נוספים ככל שיהיו", לשון ההודעה.

אתמול נכנסה לתוקף ההחלטה המחייבת את השבים לארץ ממדינות דרום אפריקה, בוטסואנה, זמביה או לסוטו בבידוד במלונית מטעם המדינה ל-10 ימים (עם 2 בדיקות שליליות לנגיף קורונה) או ל-14 ימים ללא בדיקות. ההחלטה תקפה ל-10 ימים החל מאתמול (8.1.21) ועד ליום ראשון ה-17.1.21. בקשות חריגות לבידוד ביתי ייבחנו ע״י צוות מקצועי של משרד הבריאות בנתב״ג.

במשרד הבריאות הסבירו כי "מדובר במוטציה חדשה של נגיף קורונה שהפכה בתוך חודש לזן דומיננטי בשיעור ההדבקות והתחלואה בדרום אפריקה. יודגש כי הוריאנטים השונים גורמים להדבקה יותר מהירה אך ככל הנראה, לא גורמים לתחלואה יותר קשה".

במשרד הבריאות עדכנו ביום שידי כי "בכדי לזרז את תהליך הדיגום, יצאו דוגמים רכובים על אופנועים לבתי המאומתים והמגעים שלהם והעבירו את הדגימות למעבדה המרכזית של משרד הבריאות המבצעת את הריצוף גנטי של הנגיף. במעבדה המרכזית פותחה שיטה לריצוף מהיר. ככלל ריצוף הגנום אורך 5 ימים והמעבדה של משרד הבריאות פיתחה שיטה של 24 שעות לריצוף מהיר לאיתור הוריאנט הדרום אפריקאי".

"עוד נמצא כי על פי תוצאות ריצוף נוספות שבוצעו עבור הוריאנט האנגלי (״המוטציה הבריטית״) לנגיף קורונה, התקבלו 117 דגימות חיוביות נוספות לוריאנט מיישובים שונים, מכל רחבי הארץ. סה״כ המקרים שזוהו עם הוריאנט האנגלי עד כה: 147 אנשים, מתוכם 6 חוזרים מחו״ל ודאיים. מדובר ברובם בהדבקות בקהילה בישראל וזה יכול להסביר את העלייה המשמעותית והמהירה בתחלואה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו