David Cohen/Flash90

דיווח: בממשלה ישקלו הקלות בעוד שבועיים; אדלשטיין: "לא יכול להתחייב"

גורמים בממשלה: "נוכח נתוני התחלואה ומספר המתחסנים – ייתכן שהסגר במתכונתו הנוכחית לא ייארך יותר משבועיים, אולם סביר שמשרד הבריאות ידרוש עוד מספר ימי סגר". אופטימיות במשרד הבריאות: צפי לירידה מהירה במספר החולים הקשים

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

במשרד הבריאות ישקלו להתחיל בהקלות בעוד שבועיים אם נתוני התחלואה ימשיכו לרדת – כך דווח ב'כאן חדשות'. המהלך ישקלל את נתוני התחלואה וגם את תוכנית החיסונים שהוקדמה. גורם במשרד הבריאות אמר כי לקראת סוף השבוע צפויה הערכת מצב בנושא, שתבחן את מגמת התחלואה.

ייתכן ובמשרד הבריאות יבקשו להאריך את הסגר בכמה ימים – כעת הוא עתיד להסתיים ביום חמישי הבא בחצות, כך שייתכן והוא יימשך עד מוצאי שבת שלאחר מכן, ומערכת החינוך תשוב לפעול ביום ראשון שלמחרת. גורמים בממשלה סבורים: הסגר צריך להסתיים כמתוכנן, ואין מקום להאריכו עוד. גם בממשלה מבינים שלהארכת הסגר יהיה משמעות פוליטית, ולכן ספק אם יעבור בממשלה.

לצד ההקלות על הסגר במתכונתו המהודקת, בממשלה דנים גם על תחילת החזרה לשגרה, כשהמדד להתקדמות לקראתה תהיה מספר המתחסנים בשתי המנות – ולא מספר הנדבקים או החולים שמצב קשה. בממשלה מסתמנת מחלוקת בין שתי אסכולות בסוגייה: אסכולה מקלה, שסבורה שדי ב-2.5 מיליון אזרחים מחוסנים בשתי המנות כדי לאפשר פתיחה רחבה של המשק.

על פי הדיווח של גילי כהן וליאל קייזר, קיימת אסכולה מחמירה, המדברת על 5 מיליון ישראלים מחוסנים הפער בין שתי האסכולות, בקצב הנוכחי – עומד על 4-3 שבועות. בין אם אסכולה זו תגבר על האחרת, גורמים בממשלה מבטיחים חזרה לשגרה חדה: לא נלך לתוכנית הדרגתית אלא למהלך בינארי – כשיהיה נתח משמעותי של מחוסנים ניתן לאנשים לחזור לחיים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בראיון ל'חדשות 12': "כמה זמן יהיה הסגר? אנחנו נראה את התוצאות. פעם היינו אומרים שנצא ממנו עם אלף מאומתים ביום – אבל היום, עם כל המוטציות – אפילו לא נקבנו במספר מדויק". לדבריו, משרד הבריאות "עוקב בדאגה אחר כל ההתפתחויות", אולם בינתיים מתנחם בכך ש"הסגר עובד. בגדול, האזרחים נשמרים".

ובכל זאת, כשנשאל מהו המדד של הממשלה ליציאה מהסגר, השיב: "אנחנו רוצים לראות קו ירידה ברור וגם את ההתנהגות של החולים הקשים. עם זאת, ברור לנו שאי אפשר להגזים ולא נחזיק את המדינה בסגר עד ללא גבול, אבל להתחייב שאחרי שבועיים השמיים יהיו כחולים? אני לא יכול".

עד כה, ארבעה בני אדם ששבו לישראל מדרום אפריקה התגלו כנשאים של הזן החדש. באשר לזן הבריטי – מדובר במקרים רבים יותר. "לא מרצפים את כל הבדיקות אז לא יודעים כמה במדויק, אבל מדובר בכמה אחוזים – ולא באנשים בודדים", הסביר השר. בשל המצב, משרד הבריאות בוחן מה עוד אפשר לעשות על מנת למנוע זליגה נוספת של המוטציות.

ב'חדשות 12' דווח כי בסוף השבוע האחרון נרשמו המדדים הנמוכים ביותר של התנועתיות במשק מאז "סגר החגים" בספטמבר האחרון – ובמשרד הבריאות מביעים תקווה שהמגמה הזו תימשך ותוביל לירידה מהירה במספר המאומתים היומי. בהמשך השבוע יתברר האם אותה יעילות של הסגר ההדוק נשמרת – והתנועתיות הנמוכה בדרכים נשמרה גם במהלך שבוע העבודה.

סימן נוסף לאופטימיות במשרד הבריאות מגיע מאינדיקציות ראשוניות שמעידות על בלימה במספר המאומתים. מצד אחד, קיים חשש גדול לגידול במספר הנדבקים בגלל המוטציה הבריטית (גידול שניתן לשלוט בו בגלל הסגר), ומצד שני, קיימת תקווה גדולה שלקראת סוף השבוע הזה, נתחיל להבחין בירידה במספר החולים הקשים בגלל האפקט שיוצר מבצע החיסונים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לבטל אתה סקר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture