Yonatan Sindel/Flash90

סגן שר הבריאות: "אם לא יהיה שינוי במספרים, ייתכן שנחמיר את הסגר"

יואה קיש אמר: "כל השבוע שעבר, כולל נתונים שיש לנו עכשיו, מדברים על כך שבגדול המספרים התייצבו, אבל הם התייצבו על מספר גבוה מאוד. זה לא קשור לחיסונים ולא לכלום. אתה לא יכול במספרים כאלה להמשיך לשלוט בתחלואה ומזה גם נובעות, לצערי, תחלואה קשה ותמותה"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר היום (ראשון): "אם לא נראה שינוי דרמטי בדמות ירידה משמעותית במספרים – שמאוד קשה להאמין שנראה בשבוע – נצטרך להישאר בסגר לשבוע נוסף", קיש הוסיף: "אני מניח שביום רביעי יהיה דיון, עד אז יהיו לנו את מספר הימים שעדיין לא ראינו. מה שראינו עד עכשיו זו התייצבות" – את הדברים אמר ל'ווינט'.

"כל השבוע שעבר, כולל נתונים שיש לנו עכשיו, מדברים על כך שבגדול המספרים התייצבו, אבל הם התייצבו על מספר גבוה מאוד. זה לא קשור לחיסונים ולא לכלום. אתה לא יכול במספרים כאלה להמשיך לשלוט בתחלואה ומזה גם נובעות, לצערי, תחלואה קשה ותמותה".

קיש התייחס להצהרה של חולדאי לפיה הוא יפתח בקרוב את התרבות בעירו: "אני שומע אמירות הזויות כמו של רון חולדאי שהוא מחליט על דעת עצמו שהוא מנהל את התרבות, אז אנחנו בבעיה קשה. אני מבין שיש לו בחירות ושהוא על סף אחוז החסימה, אבל לא על חשבון הקורונה".

"אני מסתכל על מכלול הדברים ואני אומר בצורה הכי ברורה: קודם כל נחליט מה נכון בריאותית ולשם נכוון. אולי אפילו נחמיר".

הוא נשאל מה יהיו ההחמרות האפשריות: "גם הסגר הזה, בוא נגיד ככה, בתקופות שהיו לנו תחלואה אולי אפילו פחות גבוהה, ידענו לעשות מגבלות וסגרים יותר משמעותיים שהורידו את התחלואה יותר טוב. אני אגיד לך עוד מילה שחשוב להבין איפה הבעיה. אני קורא לסגר הזה 'סגר המוטציה הבריטית'".

"דרך אגב, זה בכל העולם. אנחנו בשינוי של המחלה, המחלה הופכת להיות הרבה יותר מדבקת, לא יותר מסוכנת, אבל מתפשטת הרבה יותר. לכן כל העולם בסגרים ולכן גם קשה מאוד להוריד את המספרים. כי מה שחשבנו שהיה מוריד בעבר את המספרים מול הווירוס הרגיל, מול המוטציה הבריטית הרבה יותר קשה. עכשיו, אנחנו יודעים שהמוטציה הבריטית נמצאת כבר בישראל במספרים משמעותיים. ולכן אני חושב שהאירוע הוא כל כך מורכב, כל כך קשה, ולכן גם יכול להיות כמו בתחילת הדברים שנאלץ להמשיך לעוד שבוע סגר".

על כוח האדם בבתי החולים: "חיזקנו ולקחנו את כל כוח האדם הפנוי. אני כן יכול לומר לך שהתקציב והקרב עכשיו על התקציב שמנהלים בתי החולים מול האוצר, יחד איתנו, מיותר לחלוטין. פה האוצר צריך להגיד 'עזבו, קחו, תנהלו את המגפה וקחו מה שאתם רוצים, אחר כך נדבר'. חבל שהיום הם מתעסקים בבתי החולים הפרטיים בקרבות על תקציב. אני פונה מפה לשר ישראל כץ שיתערב ויגמור את האירוע הזה כבר היום.

על המקרה המצער שאירע באיכילוב, אמר: "תשמע, בוא רגע נעזוב את ישראל ונראה מה קרה באירופה ובארה"ב. יש בתי חולים בעולם המערבי שאומרים 'אל תביאו לנו אמבולנסים עם חולי קורונה'. יש פה קריסה ועומסים עצומים על מערכות בריאות בכל העולם והמשמעות היא שבאמת הטיפול בחולים נפגע. אנחנו מנסים להימנע מהדבר הזה ככל שאפשר. בגלל זה אנחנו בסגר. זה לא סתם. הציבור צריך להבין את זה. יש עומסים, יש לחצים, יש תחלואה גבוהה מאוד – גם בבתי החולים".

העיתונאי אטילה שומפלבי שאל: אתה חושב שבעתיד, בגלל עומס וקריסה של הצוותים הרפואיים, חולים ישלמו בחייהם?

קיש: "זה קרה באיטליה, זה קרה בספרד, זה קורה בארה"ב, זה קורה בעולם. אז, אני, אנחנו ובמשרד הבריאות וכל מערכת הרפואה במשרד הבריאות עושים הכול כדי שלא נהיה שם. האם זה קרה בעולם? כן, זה קרה. אני לא יודע בדיוק עוד מה קרה שם. היה רק תחקיר ראשוני. אבל שחיקת הצוותים אכן קיימת, העומס קיים. זה לא שיש רק חולה אחד בטיפול נמרץ וכל הצוותים מסתכלים עליו לראות מה קורה. המצב הוא קשה, עמוס, מורכב ואני לא יודע מה קרה שם בדיוק, הנושא ייבחן לעומק. אבל להגיד לך האם הצוותים יש עליהם עומס והם נשחקים? התשובה היא כן, זה בוודאות, בלי קשר למקרה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture