Olivier Fitoussi/Flash90

חולשה וסחרחורות: אלו תופעות הלוואי הנפוצות אחרי החיסונים

כ-6,500 מתוך כ-2.7 ממקבלי המנה הראשונה וכ-3,500 מכ-1.3 מיליון במנה השנייה דיווחו על תופעות לוואי, כמחצית מהן היו מקומיות. בדו"ח שפרסם משרד הבריאות צויין כי נשים וצעירים נטו יותר לדווח על תופעות לוואי, וזאת ביחס לחלקם באחוז מקבלי החיסונים • הנתונים המלאים

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

משרד הבריאות פרסם הערב (שני) דו"ח על תופעות הלוואי שאותרו בקרב המתחסנים נגד הקורונה בזריקה הראשונה וכן בזריקה השנייה. לפי נתוני המשרד, 6,575 בני אדם מתוך 2,768,200 מתחסנים שקיבלו את המנה הראשונה דיווחו על תופעות לוואי. כמו כן,3,592 בני אדם מתוך 1,377,827 מתחסנים שקיבלו את המנה השנייה של החיסון דיווחו על תופעות לוואי.

בדו"ח צויין כי נשים וצעירים נטו יותר לדווח על תופעות לוואי, וזאת ביחס לחלקם באחוז מקבלי החיסונים. ככלל, נקבע בדו"ח שהתופעות שדווחו דומות לתופעות שמופיעות גם במקרים של חיסונים אחרים שניתנים לאוכלוסייה, וכן שברוב מוחלט של המקרים הן היו קלות וחולפות.

לפי הנתונים, כמחצית מהמדווחים (3,307) חוו תופעות לוואי מקומיות (באזור הזריקה). בשאר המקרים היו ביטויים כללים של חולשה גופנית, שעליהם דיווחו 2,756 בני אדם במהלך קבלת המנה הראשונה. במסגרת הזריקה הראשונה היו עם זאת תופעות יוצאות דופן: 287 מתחסנים דיווחו על תופעות נוירולוגיות, 165 סבלו מאלרגיות ומאנפילקסיס (תגובה אלרגית מסכנת חיים), כאשר רק 60 בני אדם מכלל מקבלי המנה סבלו מתופעות לוואי יוצאות דופן אחרות או כאלו המחייבות מעקב נוסף.

לגבי המנה השנייה נכתב כי 799 בני אדם סבלו מתופעות מקומיות באזור הזריקה ו-2,631 איש סבלו מחולשה כללית ומתופעות המצויות גם בחיסונים אחרים. בכל הנוגע לתופעות או תגובות נוירולוגיות, רק 96 אנשים דיווח ו/או חוו תופעות כאלו. רק 47 מתחסנים סבלו מאלרגיות ומאנפילקסיס, ו-19 בלבד סבלו מתופעות אחרות משמעותיות או כאלו המחייבות מעקב נוסף.

כשבוחנים את הדיווחים, מתברר כי קבוצת הגיל שהמשתייכים לה דיווחו על הכי הרבה תופעות לוואי היא 60-40. אחריהם מבחינת הדיווחים היו בני 39-20. שתי הקבוצות האלו כוללות בתוכם את הרוב הגדול של אלו שסבלו מתופעות לוואי, כאשר גם קבוצה קטנה של בני 60 ומעלה חוו זאת. הקבוצה שכמעט לא דיווחה על תופעות לוואי הייתה בני מתחת גיל 20 (שגם כמעט לא היו שותפים למבצע החיסונים הנוכחי).

רוב מוחלט של הדיווחים על תגובות מקומיות במקום ההזרקה הן במנה הראשונה והן בשנייה היו על כאב במקום הזריקה. בפער מאוד רחב, מיעוט קטן של האנשים דיווח על אודם או נפיחות ופחות מכך על קושי בתנועה. היו כמה דיווחים על שינוי צבע מקומי, הגדלת בלוטות הלימפה, קשר תת-עורי, דלקת מקומית, פריחה מקומית, תחושת גרד או פצע עם מוגלה.

בכל הנוגע לתופעות כלליות, רוב מוחלט של הדיווחים הן במנה הראשונה והן בשנייה היו חולשה כללית בגוף. אחרי כן, במקום השני, היו כאבי ראש. עם זאת, 92.3 איש למיליון דיווחו אחרי המנה הראשונה על סחרחורות ותחושת עילפון. במנה השנייה 317.9 ממיליון איש דיווחו על חום, 210.5 למיליון דיווחו על כאבי שרירים, וכן 140.1 למיליון דיווחו על כאבי מפרקים.

עוד עולה מהדוח כי אחרי המנה השנייה תופעות כמו כאבי שרירים, חום וכאב מפרקים היו נמוכות ופחותות מרמה של 60 איש למיליון אנשים. לעומת זאת, אחרי המנה השנייה אנשים דיווחו גם על סחרחורות ותחושת עילפון (103.8 למיליון איש) ועל צמרמורות (87.1 למיליון איש). תופעות עם שכיחות נמוכה מאוד בשתי המנות: הקאות/בחילות, כאבי גרון, נזלת ושיעול ושלשולים וחוסר תאבון.

הדיווחים על אלרגיות במנה הראשונה והשנייה היו על הרגשה כללית של אלרגיה. במקום השני היו דיווחים על גרד (6.1 איש למיליון), אורטיקריה (סרפדת) שהיא אלרגיה של העור (3.6 איש למיליון), קושי בנשימה (2.9 למיליון), כאשר ביחס להופעת אנפילקסיס השיעור עומד על 1.4 אנשים למיליון איש. תופעות נוספות היו נפיחות בדרכי הנשימה העליונות (0.7 למיליון), דופק מהיר (1.4 למיליון), פריחה (1.8 למיליון), תחושת עקצוץ (2.2 למיליון), אנגיודמה (בצקת של הרקמות התת-עוריות) מקומית או מפושטת (1.4 למיליון).

לגבי תופעות נוירולוגיות, התופעה הנוירולוגית המרכזית שעליה דווח הייתה נימול באזורים של הגוף. במנה הראשונה דיווחו 180 איש על התופעה ובמנה השנייה דיווחו עליה 69. אבחנות נוירולוגיות אחרות נמצאו אצל 29 מחוסנים אחרי המנה הראשונה ו-8 אחרי המנה השנייה. פיציאליס (שיתוק עצב הפנים) דווח על ידי 30 אנשים אחרי המנה הראשונה ועל ידי אדם אחד אחרי המנה השנייה.

11 אנשים דיווחו על פרכוסים אחרי המנה הראשונה בלבד. שני אנשים איבדו הכרה אחרי המנה הראשונה, ארבעה סבלו מאירוע איסכמי חולף (שבץ מוחי הנמשך דקות בודדות) אחרי המנה הראשונה ואחד אחרי המנה השנייה. 11 סבלו אחרי המנה הראשונה מטעם מתכתי בפה ושמונה סבלו מכך אחרי המנה השנייה. יצוין כי יש אנשים שדיווחו על יותר מתופעה אחת וכי המידע נכון ל-27 לינואר.

הדו"ח המלא

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

165 איש סבלו מתגובה אלרגית מסכנת חיים – אינפלקסיס!
השאר מתופעות אחרות!! מה לא ברור? אגב כל הרופאים ומנהלי בתי החולים לא התחסנו בחיסון המקורי-אלא פלצבו! כולל ביבי ואדלשטיין. כעת המידע על תופעות הלוואי מועבר לחברת 'פייזר' לבקשתה! מדוע?? כי בני ישראל הם הנסיינים של פייזר ושאר מדינות העולם שעדיין לא ממהרות לחסן!!

שקרנים!!!!
איפה כל מקרי המוות? איפה כל השיתוקים בשרירי הפנים ובגפיים? עם ישראל! תפסיקו להיות תמימים אף אחד לא מנסה להציל אתכם מהחיסון. זה לא חיסון אלא חיסול. עוד 5-9 חודשים יתחילו מקרים של ADE (אם ה' לא יגאל אותנו ברחמיו עד אז) ואז יתברר גודל הטרגדיה.
הרב יובל אשרוב בסוד הדברים מביא את הדברים בבהירות ובצירוף מסמכים כתובים המוכיחים את דבריו. חובה לצפות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture