הממשלה מתכנסת לאשר את מתווה החזרה ללימודים • כל העדכונים

צילום: חיים צח, לע"מ

ישיבת הממשלה הסתיימה ללא הכרעה; ספק אם מערכת החינוך תיפתח ביום שלישי

ישיבת הממשלה הסתיימה זה עתה ללא הכרעה, וככל הנראה צפויה להתכנס מחר • טרם ידוע מה יעלה בגורלה של פתיחת מערכת החינוך, שאמורה הייתה להיפתח ביום שלישי, אולם לפי שעה הדבר מוטל בספק • נתניהו: "אסור לפעול בשאננות, יש להקפיד על הכללים" • כך נראה הדיון, דקה אחרי דקה

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

בשעה זו הסתיימה ישיבת שרי הממשלה על מנת לאשר את מתווה החזרה ללימודים, זאת בצל היציאה הראשונית מהסגר השלישי. הממשלה תתבקש לאשר את המתווה עליו הוסכם בישיבה שנערכה אצל ראש הממשלה. לפי המתווה, התלמידים יחזרו ללימודים מיום שלישי אך לא כולם ילמדו בכל יום. כמו כן, השרים צפויים לדון בפיילוט לפתיחת המסחר.

לפי המתווה שהודלף לתקשורת, מערכת החינוך תיפתח לגיל הרך, לכיתות א'-ד' וגם וגם לכיתות י"א-י"ב בערים ירוקות וצהובות. ביתר המדינה, כלומר בערים כתומות ואדומות, הוחלט שהגיל הרך וכיתות א'-ד' יחולקו לחצי והלימודים יהיו יום כן יום לא. הלימודים יהיו פיזית בחוץ, בחצר הגן או בית הספר. אותו הדין חל גם לגבי כיתות י"א י"ב.

כמו כן, ישיבת הממשלה דנה האם אכן יאשרו התחלת פיילוט של המסחר כפי שהובטח לכחול לבן. זאת, בהתחשב בכך שבכירי משרד הבריאות מתנגדים בתוקף לכל פתיחה נוספת מעבר להסרת המגבלות הבוקר ולפתיחת הלימודים ביום שלישי. במשרד מזהירים שאם ייפתחו גם המסחר וגם החינוך זה יחזיר את התחלואה הגבוהה.

22:26: דר' שרון אלרעי פרייס: "שנפתח את המשק ומקדם ההדבקה יעלה – אז צריך להבין שבבתי החולים ימותו גם הרבה צעירים"

22:23: פרופ' בליצר: "לא צריך סגר בכל מחיר. יש חלופות. צריך לעשות פתיחה אחראית של החינוך ומסחר. צריך לשלוט במקדם ההדבקה. עם קמפיין הסברה ואיזון. סגר בסופו של יום לא יביא ירידה בתחלואה, אין ברירה אלא לפתוח את המשק ולקחת את הסיכון, שיהיה מחושב ומנוהל".

21:56: פרופ' ערן סגל מדגיש את הצורך למקד את מאמץ החיסונים בבני 60 פלוס שטרם התחסנו.

21:55: פרופ׳ בליצר: "פתיחת מערכת החינוך = לוויות של צעירים".

21:36: פרופ' רן בליצר: "הנדבקים הצעירים יתפסו את המקום של המבוגרים, כי המבוגרים יהיו מחוסנים. יש מספיק צעירים שיכולים לפתח מחלה קשה בעקבות זה".

21:01: נתניהו: "יכלו להיות כאן מלחמות חיסונים אבל זה לא קרה כי יש חיסונים ללא הגבלה. לצערי אי אפשר למנוע ב-100% תחלואה ותמותה כי החיסון לא מגן ב-100% וכרגע עד שכולם יקבלו חיסון, כולם כולל מנה שנייה, יש שיעור הדבקה שיכול להכות חזק מאוד. המוטציה מאלצת אותנו לצאת בהדרגה".

20:53: השר אקוניס: "ראיתי פרסום שרק 50 אחוז מהמורות והמורים חוסנו. לאור העובדה שאנחנו דנים בפתיחת מערכת החינוך, האם לא כדאי לתת להם עדיפות כרגע?". מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי: "הם בעדיפות עליונה, שרק יבואו. אני קורא לכולם, ולתלמידי י״א וי״ב לבוא להתחסן"

20:17: יו"ר המל"ל מאיר בן שבת: צריך להבטיח שולי ביטחון בבתי החולים. האם יש לנו כאלו – אני לא יודע להשיב. אנחנו סביב 1100 (חולים קשים), השיא היה 1200. הגדילה בשיעור התמונה היא ביטוי לבעיית הספיקה".

20:00: גנץ: "אני שמח על הדברים שנפתחו הבוקר. צריך להמשיך לפתוח, אבל באחריות. אפשר למצוא את השפה המשותפת, במיוחד בחינוך לגיל הרך. אני קורא לאנשים להתחסן, זה המפתח שלנו להמשיך ולפתוח את המשק בהתאם לתו הסגול והירוק. השאיפה שמלונות, מכוני כושר ועוד יפתחו, אבל אנחנו צריכים שאנשים ימשיכו להתחסן. חשוב שכל משרת ציבור, מורים, רופאים, סוחרים, כל מי שמגיע באינטראקציה על קהל אחר, יתחסן. רק ככה נוכל לפתוח באחריות את המשק".

19:56: נתניהו: "היעד שלנו לחסן 95% למי שמעל גיל 50. במקביל, אסור לנו לפעול בשאננות ואני מצפה שכולם יקפידו על הכללים. לכו להתחסן, אלה שמעל גיל 50 וגם הצעירים מיד כי רק ככה נוכל לעצור. נדון היום לגבי פתיחת מערכת החינוך ונקבל החלטה מושכלת וזהירה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture