צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נתניהו בזרזיר: "למעלה מ-97% מהמתים בחודש האחרון לא היו מחוסנים"

ראש הממשלה הוסיף כי הדבר היחיד שמונע כרגע את השלמת מהלך החיסונים הוא הפייק ניוז והאמונות התפלות הזדוניות ששותלים בציבור באינטרנט, "אל תשמעו לפייק ניוז. לכו להתחסן ותצילו את החיים שלכם. אני מבקש מכם, בשמי ובשם כל אזרחי ישראל, לכו להתחסן"

כתבות נוספות בנושא:

בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"
מספר החולים קשה ממשיך לטפס; מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
נתוני הקורונה: ירידה בחולים קשה - 282 נפטרו בישראל מתחילת החודש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו היום (שלישי) בקופ"ח ׳כללית׳ בזרזיר. בביקור השתתפו יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ראש מועצת זרזיר אמיר מזאריב ומנהל מחוז צפון בקופ"ח כללית ד"ר מרדכי דיין.

בהצהרה שמסר לתקשורת אמר ראש הממשלה: "אנחנו במצב חירום לאומי. אני רוצה לתת לכם נתון מטלטל: בחודש האחרון, ב-30 הימים האחרונים, מתו במדינת ישראל 1,536 אנשים מהקורונה. למעלה מ-97% מהם לא היו מחוסנים. פחות מ-3% מהם היו מחוסנים". נתניהו הוסיף, "אנחנו מדינה של חיסונים. יש לנו חיסונים לכל אזרח – לכולם. רק ביום ראשון הגיעו עוד מיליון חיסונים. לכן, אם אתם מתחסנים, אתם מצילים את החיים שלכם. אין שום סיבה שתקחו על עצמכם סכנת מוות".

"אל תשמעו לפייק ניוז. לכו להתחסן ותצילו את החיים שלכם. אני מבקש מכם, בשמי ובשם כל אזרחי ישראל, לכו להתחסן", הוסיף נתניהו. בפתח דבריו אמר רה"מ כי הוא שמח להיות בעיר עם שר הבריאות, "אתם מראים לצעירים, בכלל בארץ וכמובן בחברה הערבית, שחשוב לבוא ולהתחסן. אני שמח כאן בזרזיר, בביקורי השני, לראות שיש עלייה, אבל עדיין לא מספקת".

במענה לשאלות הכתבים הוסיף רה״מ נתניהו: "נתחיל לפתוח את מערכת החינוך כנראה בימים הקרובים והסיבה שאנחנו עושים זאת בהדרגה היא משום שיש בערך 2.5 מיליון ילדים וכשיש את המוטציה הבריטית המשתוללת, הם ידביקו את ההורים שלהם בני 40 ו-50. אנחנו מנסים לעשות זאת בצורה מדורגת, כך שילדים לא ידביקו ולא יתווספו חולים קשים שיטילו עומס על בתי החולים ואחר כך גם ימלאו את בתי הקברות. לכן אנחנו עושים זאת בהדרגה".

"אנחנו נפתח כנראה בימים הקרובים כצעד ראשון, אבל נעשה את זה בהדרגה. אנחנו גם ננפק דרכונים ירוקים ואז אנשים יוכלו ללכת עם הדרכון הירוק, נוכל לפתוח בהדרגה את תחומי החיים השונים. בהדרגה, תחילה חינוך ואחר כך את התחומים האחרים. על זה בדיוק אנחנו דנים. יש מציאות חדשה, אנחנו במציאות חירום. אגב, לא רק אנחנו. באירופה מדברים על סגרים מלאים עד אפריל".

לשאלות הכתבים כיצד הממשלה מתכוונת לתמרץ את אלו שטרם הלכו להתחסן השיב נתניהו: ״אנחנו עובדים מסביב לשעון. הדיונים לשמחתי ביומיים האחרונים היו בכובד ראש על השאלה איך מתמרצים את שארית האנשים. קודם כל הצעירים שיבואו להתחסן אבל לפניהם גילאי 50+. משום ש-97% מהמתים הם בני 50+ ו-93% מהמחלות הקשות הן בקרבם. הצעירים יכולים להדביק אותם ולצבור כל מיני תסמינים שישארו איתם לכל החיים. לכן אנחנו מתמקדים כרגע בהגברת ההתחסנות".

"בדקנו את עניין התמריצים ואחד מהם יהיה בוודאות התו הירוק, כדי שאנשים יוכלו להיכנס למגוון מקומות: לבתי קפה, מוזיאונים, קולנוע, אירועי ספורט, בתי מלון ועוד. אנחנו בודקים עוד תמריצים. יש שאלות משפטיות שאנחנו מנסים להתגבר עליהן. אנחנו במצב חירום ואנחנו חייבים לחסן את יתרת האוכלוסיה כדי להציל חיים ולמנוע דברים רעים שימשכו כל החיים וזה אפשרי".

לסיום אמר נתניהו כי "הדבר היחיד שמונע כרגע את השלמת המהלך הזה הוא הפייק ניוז והאמונות התפלות הזדוניות ששותלים בציבור, באינטרנט. אל תאמינו להם״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כי רוב הציבור לא מחוסן!

למה הלך העורב אצל הזרזיר?!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture