צילום: חב"דפדיה

שליח חב"ד בהודו: "עשרות מהקהילה היהודית נדבקו; אנשים מתים בבתים"

השליח בדלהי שניאור קופצ'יק תיאר את המצב הקשה במדינה מוכת הקורונה ועל המחסור החמור בחמצן לחולים, במיטות אשפוז ובאפשרויות קבורה, "גם אנשים ממעמד הביניים לא מצליחים לאשפז את בני משפחתם - אמא של ידיד מקומי שלי חלתה ומתה לו בידיים בבית"

כתבות נוספות בנושא:

בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"
מספר החולים קשה ממשיך לטפס; מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
נתוני הקורונה: ירידה בחולים קשה - 282 נפטרו בישראל מתחילת החודש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים

שליח חב"ד בעיר דלהי שבהודו, הרב שניאור קופצ'יק, אומר היום (שלישי) כי למרות שהיהודים במדינה מאוד נזהרו דווקא בשבועיים האחרונים בהם התפרצה המגפה במדינה, עשרות מהקהילה היהודית שחלו. על התחלואה הקשה בקורונה במדינה ועל המחסור החמור בחמצן לחולים, במיטות אשפוז ובאפשרויות קבורה אמר כי "גם אנשים ממעמד הביניים לא מצליחים לאשפז את בני משפחתם, הם מתים בבתים בלי חמצן".

"את המחסור בחמצן שהתקשורת מתארת אני מכיר באופן אישי", סיפר קופצ'יק בראיון ל'רדיו 103FM'. "אמא של ידיד מקומי טוב שלי חלתה, הוא השיג בלון חמצן, החמצן נגמר באמצע הלילה ולצערנו היא מתה לו בידיים בבית. אתמול אשתי מקבלת טלפון מידידה מקומית שביקשה עזרה, 'איפה לאשפז את אחי אני בארה"ב', אנשים ממעמד ביניים והם לא מוצאים איפה לאשפז את בן משפחתם".

"אשתי ישבה כמה שעות על הטלפון וניסתה למצוא מיטת טיפול נמרץ, שפשוט אין. בית חולים אחרי בית חולים היא מצלצלת מבקשת, אמרו לה 'אין לך מה לפנות אלינו יש רשימה של 500 איש בהמתנה'. כשהודו הייתה במצב יותר טוב היא סייעה לפקיסטן וכרגע היא מחזירה לה, יש סיוע הדדי בין מדינות אויבות".

"אני מכיר אנשים שנשארו בבית במקום להתאשפז בבית חולים", הוא הוסיף, "הבחור הזה שסיפרתי עליו, לבסוף הוא כן הצליח למצוא מקום להתאשפז באמצע הלילה ואני מקווה שזה יעזור לו, אחרי יממה שחיפשנו עבורו מקום לטיפול נמרץ. אבל את הצילומים האלה אני לא רואה בעצמי, לא הלכתי לאף בית חולים לראות את הסיטואציה".

לגבי הבעיה הקשה שמעוררות הגופות הרבות סיפר: "אין פה בתי עלמין, רק למוסלמים ונוצרים. רוב ההודים שורפים את הגופות שלהם. כשרואים תמונות צריך לקחת אותן בפרופורציה הנכונה, אבל גם על זה שמעתי מהחבר שאיבד את אמא שלו על התמודדות לא פשוטה, עד שהוא הצליח לקבל את השירות הזה". הוא הוסיף: "צריך לשים לב שהזינוק בהודו היה מאוד קיצוני, תוך חודש וחצי הכפיל את עצמו פי עשר – מ-20 אלף ל-350 אלף נדבקים ביום. המתים של היום זה מהתקופה של פחות ממאתיים אלף נדבקים אז צריך לחשוב גם על זה".

לגבי ההתפרצות בקהילות היהודיות סיפר: "במשך כל השנת קורונה הזו בקושי הכרנו ישראלים שנדבקו, הם שומרים על עצמם ונשארו בבתים. יהודים מאוד נזהרו דווקא בשבועיים האלה, אנחנו בקשר עם יהודים שגרים בדלהי ועשרות מהקהילה היהודית שחלו. אתמול הייתה טיסה והשליחים מגואה ניסו ולא הצליחו לעלות עליה, יש טיסות ישירות פעם בשבוע ואנחנו מקווים שבשבוע הבא נוכל לטוס לארץ".

על מבצע החיסונים בהודו אמר: "יש פה מבצע חיסונים אדיר מאוד גדול, נותנים קרוב לשלושה מיליון חיסונים ביום אבל בגודל האוכלוסייה אז זה באמת לוקח זמן להגיע לכולם. אתם אומרים רק שלושה אחוזים מחוסנים, אבל מדובר על מיליוני אנשים שקיבלו את המנה הראשונה. אם הרגיעה הייתה ממשיכה, המצב של הודו היה טוב מאוד".

"ההתפרצות הנוכחית, יש כאלה שתולים אותה בפסטיבלים גדולים שהתקיימו, היא זאת שהרסה את מבצע החיסונים. אדם מעל גיל 45 יכול ללכת להתחסן. אשתי ואני החלמנו לפני חצי שנה, היה לנו בסדר, חלינו והרגשנו את זה, בלי סימפטומים שבוע, שבועיים ויצאנו מזה", הוסיף קופצ'ק.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture