פרופ’ גמזו והרב ערבליך סיכמו: שת”פ בין ‘למענכם’ למרפאת פוסט קורונה של איכילוב

בפגישה שקיימו מנהל בית החולים ‘איכילוב’ והמשנה רפואי למנכ"ל וסמנכ"ל לענייני רופאים, עם בכירי אגודת ‘למענכם’ עלתה מצוקתם של המחלימים מוירוס הקורונה וסוכם על פעילות יזומה להעלאת המודעות בקרב ציבור המחלימים לאפשרויות הטיפול השונות

כתבות נוספות בנושא:

בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"
מספר החולים קשה ממשיך לטפס; מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
נתוני הקורונה: ירידה בחולים קשה - 282 נפטרו בישראל מתחילת החודש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים

לצד מי שחוו מחלה קלה, ולעתים נטולת תסמינים, ישנם רבים מקרב המחלימים מקורונה הסובלים מתופעות לוואי קשות הפוגעות באיכות החיים. בפגישה שקיימו פרופ’ רוני גמזו מנהל בית החולים ‘איכילוב’ ופרופ’ פייר גיל משנה רפואי למנכ"ל וסמנכ"ל לענייני רופאים, עם הרב יוסי ערבליך ופרופ’ יוסף פרס מאגודת ‘למענכם’ עלתה מצוקתם של המחלימים מוירוס הקורונה, המתלוננים על תסמינים פוסט – ויראליים; תשישות ממושכת, כאבי שרירים, הפרעות בריכוז ועייפות כרונית, וסוכם על פעילות יזומה להעלאת המודעות בקרב ציבור המחלימים לאפשרויות הטיפול השונות.

“אמנם תסמינים אלו תואמים במידה מסוימת תסמינים המופיעים אצל חולים לאחר מחלות ויראליות אחרות דוגמת מחלת הנשיקה, CMV, אך כאן ישנם היבטים נוספים שראוי לתת עליהם את הדעת כמו עייפות, תשישות, הפרעות שינה הכוללות קושי להירדם, יקיצות, קוצר נשימה שמופיע גם אצל חולים קלים, קוצר נשימה עם מעורבות לבבית במאמץ קל, חוסר איזון של מערכת העצבים ועוד” אמר הרב ערבליך.

מרפאת המחלימים מקורונה של איכילוב היא מרפאה רב-תחומית, המנוהלת ע"י פרופ' יעקב אבלין מנהל מחלקה פנימית ח', מומחה בטיפול בפיברומיאלגיה ובתסמונת העייפות הכרונית וע”י ד”ר גיא חושן, מומחה למחלות זיהומיות, שצבר ניסיון בטיפול בחולי קורונה, מאז פרוץ המגיפה. “המרפאה מטפלת בהיבטים נרחבים כמו בירור נוירולוגי המבוצע בשיתוף עם המערך לנוירולוגיה, הפרעות קוגניטיביות שונות כגון קושי בריכוז הצפוי להשתפר ככל שהזמן חולף, בעיות מוח תפקודיות או מבניות, ברור קרדיולוגי יחד עם מכון הלב לצד בדיקות אקו לב, לב ריאה, אולטרסאונד ריאה ובדיקות תפקודי ריאה” אמר פרופ’ גמזו.

נשיא ‘למענכם’ פרופ’ יוסף פרס ציין כי “ישנם חולים המתלוננים על כאבים דומים לשפעת באופן לא שוויוני בגפיים. כאבי שרירים בשכמות צוואר, גב, זרמים, נימול, התכווצויות שרירים לצד חולים המציינים קשיים הקשורים במימד נפשי, ביחוד לאור העובדה שמדובר במחלת הנושאת אופי של בידוד , היבט של חרדה, דיכאון אשמה ופוסט טראומה”.

במסגרת הפגישה המקצועית ציין צוות ביה”ח איכילוב כי כחלק מהטיפול מתקיים גם בירור גנטי המנסה לנבא ע"פ סימנים גנטיים מי עלול להגיע לתסמונת פוסט טראומה קשה, זאת על מנת לספק מענה טיפולי מקיף. “גם רופאים מומחים בתחומי רפואה מגוונים, כגון: קרדיולוגיה, נוירולוגיה ופסיכיאטריה, נמצאים בקשר עם המרפאה וכן מומחים במקצועות הפארא רפואיים: פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וקלינאות תקשורת” ציין ד”ר גיא חושן.

“בסופו של דבר”, הוסיף, “רוב החולים יגיעו לרופא המשפחה עם התלונות וככל שהרופא רואה יותר חולים הוא מנוסה ובמקרה הצורך ידע להפנות למרפאה. הטיפול הוא לאו דווקא תרופתי אלא שיקומי כמו פיזיותרפיה ריפוי בעיסוק ובמקרים רבים אלטרנטיבי”.

ד"ר חושן ופרופ' פרס סיכמו כי ‘למענכם’ תכוון במסגרת המוקד הייעודי שלה את המטופלים והמחלימים למרפאה ותפעל להעלאת המודעות בקרב החולים הזקוקים לכך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני הייתי מפחד לעשות עסקים עם פרופסור גמזו, חוץ מלדפוק את החרדים הוא לא יודע כלום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture