מי העביר להורים של אוריאל 26,763 שקל?

אוריאל נולד עם שורה של בעיות התפתחותיות שהפכו את חיי הוריו על פניהם. "רצנו איתו מרופא לרופא וממטפל אחד למשנהו" סיפר אביו, אבל בביטוח הלאומי דחו את הבקשה לקצבת ילד נכה בטענה שמדובר במקרה 'לא חמור במיוחד'... אז איך זה נגמר?

כתבות נוספות בנושא:

מרגש: עם ישראל מתגייס בהמוניו לשיפוץ הבית השרוף
שכני משפחת מריאן: נחשפנו למראות שקשה לתאר
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?

את הסיפור הבא סיפר אביו של אוריאל. קראו וייתכן שהסיפור הזה יעזור לכם לשפר את איכות חייכם. "כבר כשאוריאל נולד הבנו שמשהו לא תקין. יצאנו מבית החולים בידיעה ברורה שיש בעיה והיא לא פשוטה אבל היינו עדיין צעירים ואופטימיים. אבל עם הזמן שחלף נוספה לידיעה הזאת רשימת אבחנות בעברית ובעיקר בלועזית…  וגם, לעיתים, כך חשנו, מבטי חמלה של רופאים ומטפלים.

"אני ואשתי רצנו איתו מרופא לרופא וממטפל אחד למשנהו וזה כמובן לא היה זול. לא רק שזה היה יקר זה גם עלה לנו בהפסדים גדולים מאוד של זמן עבודה. כלומר, הפסדנו פעמיים. גם שילמנו הון וגם לא היה לנו מהיכן לשלם. האבסורד הוא שלמרות כל הבעיות ההתפתחותיות שאוריאל 'סחב' על גבו הקטן, הביטוח הלאומי לא אישר לנו קצבת ילד נכה עבורו. בביטוח הלאומי טענו שהעיכוב ההתפתחותי שיוצר למעשה את הבעיות הרבות שלו, הוא לא מספיק חמור כדי שנזכה לקבל עבורו קצבה. ולא שמדובר באיזו קצבה של מיליונים… אבל משהו שיוכל קצת לעזור לנו ולאפשר לנו להתמודד עם האתגר שנפל בחלקנו.

"אנחנו לא אנשים שמתלוננים. אנחנו משתדלים לראות בכל דבר את הטוב. אבל התשובה השלילית של הביטוח הלאומי די שברה אותנו. זוג צעיר עם כמה ילדים קטנים (ובריאים ברוך ה') שנאלצים להתמודד עם יוקר המחייה ועם הקשיים הרגילים, עומדים פתאום בחוסר אונים מול מציאות חדשה ולא קלה. ההורים משני הצדדים עזרו כמה שהם יכולים אבל בואו נודה על האמת, כמה כבר יכולים הורים לעזור כשהם בעצמם עדיין מגדלים ילדים? בקיצור, זה הסיפור שלנו. לפחות זה היה הסיפור שלנו עד ש…"

וכאן אתם יכולים ללמוד מניסיונם של אחרים ולשפר את איכות חייכם. בתקווה ותפילה שלא תזדקקו לביטוח הלאומי כל ימי חייכם. הנה המשך סיפורו של אוריאל. למעשה, סיפורם של הוריו. תקראו. זה יכול להביא תועלת.

"זה היה הסיפור שלנו עד שקיבלנו את הטלפון מהפקידה בבנק. אני לא מתכוון לטלפונים הרבים של מתי אתם מפקידים כי אנחנו לא יכולים לכבד לכם תשלומים. אני מתכוון למספר טלפון. הפקידה בבנק שידעה עם מה אנחנו מתמודדים התקשרה יום אחד לאשתי וסיפרה לה שיש חברה שעוזרת לאנשים לממש את הזכויות שלהם בביטוח הלאומי ובעוד גופים ושאלה אם פנינו אליהם. לא ידענו שיש דבר כזה אולי בגלל שהיינו עסוקים כל העת בכיבוי שריפות וחשבנו שאנחנו יכולים לעשות הכל לבד. לקצר את הסיפור, קיבלנו את הטלפון של אסתי מחברת 'לרווחה – מימוש זכויות'. מעבר ליחס האישי והחם, לאמפתיה ולהקשבה, לתחושה שמישהו שהוא לא מהמשפחה שלנו, ממש כואב את הכאב שלנו, קיבלנו גם כסף. המון כסף.

"בזכות הטיפול המסור של הצוות של 'לרווחה' קיבלנו בתוך תקופה קצרה אישור לקצבת ילד נכה, והפקידו לנו תשלום של יותר מ־26 אלף שקל בחשבון בבת אחת, חוץ מהקצבה החודשית שנכנסת לחשבון מאז שאישרו לנו אותה. למדנו מזה שיש מקרים, בעיקר מול גופים ממשלתיים, שחייבים אנשי מקצוע שמכירים את כל התקנות והחוקים. היום אני ממליץ לכל מי ששואל אותי לא לפנות לביטוח הלאומי לפני שמתייעצים עם האנשים המקסימים של 'לרווחה' ששמחו איתנו כאילו אנחנו בני משפחה".

רוצים לממש את הזכויות שמגיעות לכם מול הביטוח הלאומי, חברות הביטוח ורשויות המס? לחצו כאן עכשיו

או מלאו את הטופס המצ"ב >

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture