מד"א ממשיכים לשמור על כוננות גבוהה

בעקבות מזג האוויר הסוער, מד"א ממשיכים לשמור על כוננות גבוהה מאז יום ראשון השבוע | למעלה מ70 נפגעים מהסערה | 340 נפגעים מתאונות דרכים| היערכות גבוהה לקראת שיא הקור שצפוי להגיע מחר.

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

כוחות מד"א ברחבי הארץ מטפלים בנפגעים שנפגעו כתוצאה מהסערה המשתוללת מאז יום א' (6.1) בערב. מתחילת הסערה ועד כה, טיפלו כוחות מד"א בלמעלה מ-70 נפגעים כתוצאה מנזקי הסערה, בהם הרוג אחד שנספה בשריפה בביתו בשרון, פצוע אחד קשה, 2 נפגעים באורח בינוני עד קשה, 4 באורח בינוני ולמעלה מ 53 נפגעים במצב קל. כלל הנפגעים טופלו ופונו לבתי החולים לאחר שנפגעו מסחף בשיטפונות, פגיעה מעצים שקרסו, חפצים שעפו ומקרי היפותרמיה.

קרא עוד:

[postim]

בנוסף לנפגעים אלה, חלה עליה משמעותית בימים אלה בכמות הנפגעים בתאונות הדרכים. מאז תחילת הסערה, טיפלו כוחות מד"א בכ-340 נפגעים בתאונות דרכים, בהם 3 הרוגים בתאונת דרכים שאירעה שלשום בלילה בסמוך למחלף שורש, 5 פצועים באורח קשה, 18 פצועים באורח בינוני ו-313 נפגעי תאונות דרכים באורח קל.

במהלך היממה האחרונה, טיפלו כוחות מד"א בלמעלה מ 44 נפגעים כתוצאה מנזקי הסערה. בין הנפגעים, פצוע אחד באורח קשה, שני נפגעים באורח בינוני מפגיעת חפצים שקרסו, ולמעלה מ 41 נפגעים במצב קל. מרבית הנפגעים סבלו מהיפותרמיה לאחר שביתם הוצף או לאחר שנסחפו בשלוליות ענק או בשיטפונות.

לצד הטיפול בנפגעים הרבים, פועלים כוחות מד"א בירושלים ובהרי הצפון בכוננות שלג מלאה ונכונים להעניק מענה מיידי ומהיר לכל קריאה, גם בתנאי מזג האוויר הקשים הצפויים להמשיך ולשרור באזורים אלה גם מחר (יום ה').

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, השתתף היום בישיבת עדכון שקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבית דגן, בהשתתפות אירגוני הביטחון וההצלה. ראש הממשלה נתניהו החמיא לכוחות מד"א הפועלים מסביב לשעון בימים אלה וביקש למסור הערכתו ותודתו לכלל עובדי ומתנדבי מד"א.

לאחר המפגש עם ראש הממשלה, הפיץ מנכ"ל מד"א מכתב לכלל עובדי ומתנדבי מד"א, בו נכתב: "היום בשעות הצהריים, השתתפתי בישיבת עדכון שקיים ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בנושא הסערה ופגעי מזג האוויר.

רה"מ התעדכן בפעילות של כוחות החירום וההצלה והתרשם מהפעילות של צוותי ההצלה שפעלו בשטח ומשיתוף הפעולה המלא וההדוק שהיה בין כלל גורמי החירום והביטחון שפעלו באירועים.

רה"מ ביקש ממני להעביר לכל אלה מקרב עובדי ומתנדבי מד"א שלקחו חלק בפעילות, את הערכתו ותודתו על פועלכם ועל העשייה המבורכת.

רה"מ ציין, כי פעילות צוותי מד"א באירועי הסערה, שמדינת ישראל לא חוותה מזה שנים, ראויה לכל שבח והוא התרשם מהנחישות, המחויבות וההקרבה של צוותי מד"א להגיע לכל אחד מהאזרחים שנקלעו למצוקה, תחת גשם זלעפות, בקור העז וברוחות החזקות שנשבו, ונאבקו באומץ מסביב לשעון כדי להציל חיים", לשון המכתב.

בשירותי הדם של מד"א נערכים בכוננות מוגברת באזורים בהם צפוי לרדת שלג. על אף מזג האוויר הסוער והשלגים, שירותי הדם של מד"א ימשיכו את התרמות הדם שנקבעו מראש ויגיעו למקומות ההתרמה גם במקומות המושלגים. מידע על התרמות דם ניתן לקבל באתר מד"א.

במזג אויר קר שכזה, ולקראת שיא הקור הצפוי מחר (יום ה'), קיימת חשיבות רבה לשמירה על אוכלוסיה שיכולה בקלות להיפגע מפגעי הקור- קשישים ותינוקות. על כן, מחדדים במד"א את ההנחיות לשמירה על ביטחונן של אוכלוסיות אלה:

  • יש לדאוג לחימום הבית בטמפרטורה קבועה של 24 מעלות ולא פחות מ- 21 מעלות.
  • יש לדאוג ללחות האוויר בחדר. ניתן להשתמש במכשיר אדים, על מנת להימנע מאויר יבש מדי.
  • יש לדאוג לאטימה נאותה של פתחי הבית (חלונות, דלתות וכו') ולהשאיר אוורור מבוקר בכדי להימנע מהרעלות CO שיכולות להיגרם משימוש בתנורי חימום.
  • יש לבדוק את בטיחות התנורים בדירה, תוך הסתייעות באנשי מקצוע.
  • לבוש נאות: יש להקפיד על לבוש נוח ומחמם עם כמה שכבות למניעת איבוד חום. בבוקר חשוב שהלבוש יהיה חם אף יותר, היות והגוף עדין לא פעיל דיו (מטבוליזם נמוך). ביציאה החוצה – ללבוש כובע וכפפות בנוסף למעיל. גם בלילה יש ללבוש ביגוד חם כולל גרביים. מומלץ שימוש בסדיני פלנל (שמחממים יותר) ולהקפיד על חימום החדר (באמצעים בטיחותיים). יש לוודא כי שמיכות המונחות על גבי תינוקות וילדים אינן כבדות מדי או מחממות מדי, על מנת למנוע מקרים של חנק או מוות בעריסה.
  • במקומות בהם יצטבר קרח על המדרכות והכבישים, מתבקש הציבור להימנע מלנוע שם שלא לצורך, בשל ריבוי מקרים של החלקה ושבירת גפיים בעבר.

מד"א קורא לציבור הנהגים לנהוג במשנה זהירות בשל תנאי הנסיעה הקשים והמכבידים ולדווח על כל תאונה עם נפגעים.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "כוחות מד"א בכל רחבי הארץ פועלים מסביב לשעון על מנת להגיע במהירות ולטפל במקצועיות בנפגעי הסערה. בנוסף, הכוחות הרבים פועלים בשעה זו על מנת להתכונן להתגברות הסערה הצפויה בשעות ובימים הקרובים. אני קורא לציבור לתת את הדעת על הנחיות הבטיחות שמפרסם מד"א, על מנת להימנע מפגיעות מיותרות בנפש. בכל צורך רפואי, יש להזעיק מיידית את כוחות מד"א בחיוג למוקד החירום בטלפון 101, ולהישמע להוראות הפאראמדיקים במוקד עד להגעת כוחות מד"א למקום. אני מאחל לכולנו חורף בטוח ובריא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture