פרויקט חדשני של מד"א צפוי לחולל מהפכה בתחום הצלת החיים

כל אזרח בעל הכשרה בסיסית בעזרה ראשונה יוכל לקחת חלק במערך הכוננים הענק * אפליקציה (יישומון) מיוחדת שתושק גם בסמארטפונים המוגנים תאתר את נאמני החיים תזניק אותם בכל מקרה שנדרשת פעולת החייאה בסיסית במצבים של אובדן הכרה ודום לב המתרחשים במרחק של דקות בודדות מהחולה * מנכ"ל מד"א: "קורא לציבור הרחב לקחת חלק במשימה החשובה הזו של הצלת החיים"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מערך חדש שהשיק השבוע מגן דוד אדום צפוי לחולל מהפכה בתחום הסיוע הרפואי והצלת חיי אדם.
הרעיון העומד בבסיס המיזם הענק והחדשני – שזכה לשם "נאמני חיים" – הוא שכל אזרח שעבר בשלב כלשהו הכשרה בסיסית של כ-20 שעות בעזרה ראשונה, מסוגל לבצע פעולות החייאה בסיסיות בחולה שלקה בדום לב – ובכך להגביר את הסיכויים להציל את חייו.
מחקרים רבים הוכיחו כי במקרים רבים של הצלת חיים, לזמן התגובה הראשוני ותחילת הטיפול בחולה עשויות להיות משמעויות גורליות באשר לסיכויים להציל את החולה. בשנים האחרונות הוכנסו במד"א שיפורים טכנולוגיים רבים המצמצמים משמעותית את זמני הטיפול בפניות וזמני ההגעה לחולים ופצועים. לשם הדוגמא, זמן המענה הממוצע לשיחת חירום במוקד מד"א הוא עד חמש שניות בלבד.
אולם, במטרה לצמצם עוד יותר את זמן ההגעה לחולה שלקה בדום לב ולהעמידו על הזמן הקצר ביותר, הוחלט לגייס לטובת הפרויקט כל אזרח שמעוניין בכך שהינו מעל גיל 18 והוא בעל הכשרה בסיסית בעזרה ראשונה ועומד בתנאים המפורטים, יוכל להציל חיי אדם.
מערכת איתור מיוחדת הפועלת באמצעות יישומון (אפליקציה) תאתר את כל המתנדבים שנמצאים במרחק של דקות בודדות מהמקום בו דווח למוקד מד"א על חולה שנזקק להחייאה ותזניק אותם למקום במקביל להזנקת צוותי מגן דוד אדום ולהדרכה טלפונית הניתנת על ידי החובשים והפרמדיקים במוקדי מד"א. – זאת עד להגעת האמבולנס למקום האירוע.

האפליקציה החדשה תופיע גם במכשירי הסמארטפון המוגנים, על מנת שגם המתנדבים מקרב הציבור החרדי יוכלו להצטרף לנאמני החיים.
כוננות שיא במדא-  צילום דוברות מדא
מנהל אגף רפואה במד"א ד"ר רפי סטרוגו: "האירוע המרכזי בו מיועד הפרויקט הזה לטפל הוא מקרים של דום לב- הפסקת זרימת דם למוח וללב עצמו . מכאן מתחילה הספירה לאחור, כל שנייה שעוברת מקטינה את הסיכוי לשרוד את האירוע ולצאת ללא נזק מוחי. אנו נאבקים על השניות והדקות הראשונות במטרה לחדש כמה שיותר מהר את זרימת הדם למוח. עד היום נתנו מענה מכל הכיוונים האפשריים, פריסה רחבה של אמבולנסים , אופנועני מד"א, כונני מד"א וכו' וכיום הגענו למצב שברוב המקרים תוך כ-5 דקות יש ידיים של איש מד"א מקצועי המטפלות באדם שעבר דום לב. כעת אנחנו באים ואומרים שלפי כל המחקרים השונים והניסיון המקצועי הרב שלנו בשטח גם את הזמן הקיים חייבים להמשיך ולצמצם. לתוך חלון הצמצום הזה נכנס פרויקט "נאמני חיים". כעת אנו ממשיכים לפעול בשיטות המקובלות המוכיחות את עצמן, אולם בנוסף לכך אנו מוסיפים עכשיו נדבך חדש של נאמני חיים המיועד לחפות על הפער של ה-5 דקות הראשונות, כאשר נכון להיום הפער הזה של ה-5 דקות מכוסה רק על ידי הדרכה טלפונית של החובשים והפרמדיקים במוקד".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "רק לאחרונה פורסם מחקר מקיף המוכיח כי ביצוע החייאה על ידי אזרחים שהוכשרו בביצוע פעולות החייאה בסיסיות ומוזנקים לאירועים כנדבך נוסף על שירותי רפואת החרום הרגילה גורם לעלייה בשיעור ההחייאות המוצלחות ושרידות החולים. אני קורא לציבור הרחב לקחת חלק במשימה החשובה הזו של הצלת החיים. יש בידכם את הכוח לעזור לנו להמשיך ולהציל חיים יום יום, שעה שעה בכל פינה ברחבי ישראל. אין לי ספק שבזכות המיזם הזה ניתן להציל מידי שנה עוד חולים הודות לזמן תגובה של פחות משלוש דקות".
מדא(2)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture