ביוזמת ח"כ יואב בן צור יום הוקרה בכנסת למען תורמי הכליות בישראל

לראשונה בכנסת- יום הוקרה מיוחד הוקדש לתורמי הכליה בישראל ולמפעל עמותת מתנת חיים, המקדמת תרומת כליות אלטרואיסטית בין זרים

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

באירוע ראשון מסוגו בכנסת,  אותו יזם ח"כ הרב יואב בן צור (ש"ס), אירחו יו"ר הכנסת, ח"כ יואל אדלשטיין, שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, את הרב ישעיהו הבר ועמותת 'מתנת חיים', אשר מקדמת את תחום השתלות הכליה האלטרואיסטיות בישראל.  יום המודעות החל בדיונים בועדות הכנסת השונות ובהן ועדת הכספים, ועדת העבודה והרווחה וכן בועדת החינוך.  בועדות העלו את הנושאים הביוקרטים העומדים בפניהם של תורמי הכליות בישראל והדרכים להקל עליהם, וכן הצורך בכך שיתקיים פרסום נרחב יותר לעודד עוד תרומות כליה בישראל לזרים ולהציל את חייהם.DSC_7992

בוועדת הכספים, דיבר הארי לנגמן, בכיר במשרד האוצר לשעבר, שסיפר על בנו, שעבר השתלת כליה מתורם זר בחנוכה האחרון. בוועדה דובר על חסכון של מיליארדי שקלים לקופת המדינה בכל תורם כליה, אשר הודות לו מחלימים חולים המטופלים בדיאליזה, וכן על המעטפת הכספית הניתנת לתורמים במסגרת תרומתם. בוועדת החינוך דובר על הצורך ההסברתי בעניין התרומה האלטרואיסטית, בצורך להגדיל את המודעות בתחומי החינוך ובהטבות לסטודנטים אשר תורמים. הוועדה קראה למל"ג להתחשב בסטודנטים הללו ולייחס להם הקלות המקובלות אצל מילואימניקים.

לאחר הדיונים שהתקיימו שעות ארוכות בוועדות, התקיים הטקס החגיגי באולם שפרינצק בכנסת בהשתתפות כמאה תורמי כליה ובני משפחותיהם, במסגרת האירוע, אותו הנחה הד"ר אבשלום קור ובנוכחות חברי כנסת מכל סיעות הבית: זהבה גלאון, בצלאל סמוטריץ, משה גפני, שולי מועלם, אחמד טיבי, מוטי יוגב, יעקב פרי, מנחם מוזס, ישראל אייכלר, אורי מקלב, יעקב אשר ועוד, אישי ציבור, רופאים, חולי ותורמי כליות אלטרואיסטים, הוענקו תעודות הוקרה לתורמי הכליות בישראל ולעוסקים בתחום ההשתלות בישראל.  במהלך הטקס נאמו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שאמר כי הוא מתרגש לראות מול עיניו עשרות רבות של אנשים שתרמו איבר מגופם לאדם אחר שלא הכירו, רק למען הצלת נפשות.  השר הרב יעקב ליצמן אמר כי ייחודיותו של הטקס הוא בשני אופנים, הן הוקרת והערכת תודה לתורמים והן לעורר מודעות בקרב הציבור הכללי לנושא חשוב זה של תרומת כליות מן החי להצלת חיים.

יצוין כי לקראת הטקס בכנסת פרסמו בכירי המדינה מכתבי הוקרה והערכה לתורמי הכליה ובהם דבריהם של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: "הנתינה של התורמים הינה ללא משוא פנים ושלא על מנת לקבל פרס- אלא כדי להקל על סבלו של הזולת ולהיענות לבקשה שלעיתים אף אינה נאמרת. מעשים אלה, גבורה אנושית זו, יוצרת רקמה חיה המחברת את חלקי החברה הישראלית והופכת אותה לגוף חי, בריא ומתפקד. בעשייה יוצאת הדופן יש תרומה לא רק לחולי הכליות כי אם למדינת ישראל כולה, והפכתם אותי ואת מי ששומע על פועלכם למאמינים גדולים יותר- באדם, בטוב הלב האנושי ובמדינה המופלאה הזו, המצמיחה אנשים כאלו."DSC_8216

חה"כ יואב בן צור, יוזם היום אמר כי: "אני רואה ביום זה נקודת ציון משמעותית לעידוד הציבור  לתרומת כליה, כמו כן אני סבור כי על המדינה לנקוט צעדים משמעותיים ומיידיים שיקלו על התהליך, על התורמים והמושתלים ואפעל לכך. במעמד זה אני בוחר להוקיר תודה והערכה רבה לתורמי הכליה שהם דוגמא וסמל לעשייה מצילת חיים בחברה בישראלית, לידידי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר הבריאות , יעקב ליצמן וחברי הכנסת הרבים מכל הקשת הפוליטית שלקחו חלק ביום המיוחד הזה כמו כן גם ליו"ר ארגון מתנת חיים הרב ישעיהו הבר".

הרב ישעיהו הבר, יו"ר עמותת מתנת חיים סיכם את הדיונים ואמר כי: "אירוע ההוקרה הנו הזדמנות להוקיר לכל תורמי הכליות בישראל, אשר נותנים מעצמם באצילות. כאשר הקמתי את העמותה, הצבתי לי למטרה שלא יהיה חולה הממתין לתרומת כליה. מדי יום אנו מקבלים עוד פניות מאנשים שמעוניינים לתרום מעצמם ולהעניק מתנת חיים לאחר ובכך להציל חייו. אני מקווה שנצליח בעזרת השם לחלץ מטיפולי הדיאליזה הקשים כמה שיותר חולים, עד הגשמת החזון שכל הנזקק להשתלת כליה, יזכה בה בתוך זמן קצר. אני מברך על הוקרת אישי הציבור ומאמין שבאמצעותה נוכל להתפתח ולקדם את המודעות והחשיבות של מעשה תרומת הכליות."

בתום הטקס החגיגי התקיים דיון ער נוסף במליאת הכנסת בהשתתפות השר הרב יעקב ליצמן, וחברי כנסת נוספים שהעלו על נס את תורמי הכליה ואת המהפך האלטרואיסטי המתרחש בישראל.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture