סימון ירוק ואדום: מהפכת התזונה של משרד הבריאות לקידום מזון בריא

ועדת האסדרה לקידום תזונה בישראל, הגישה היום את המלצותיה, לשר הבריאות יעקב ליצמן • במרכז ההמלצות מרחיקות הלכת: סימון מוצרים מזיקים עתירים במלח ושומן טראנס באדום, ומוצרים בריאים בירוק • בקרוב נאכל מוצרים בריאים יותר עם פחות סוכר?

כתבות נוספות בנושא:

במשרד הבריאות מעריכים: ישנם עוד אלפי חולים בתת הווריאנט החדש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה

ועדת "האסדרה לקידום תזונה בריאה" של משרד הבריאות הגישה היום את המלצותיה לשר הבריאות, יעקב ליצמן. ועדה האסדרה מונתה בחודש אפריל 2016, במטרה לגבש המלצות לאסדרה תזונתית לקידום סביבה תזונתית בריאה לאוכלוסיית ישראל.

ההמלצה הראשונה שהגישה הוועדה היא החלת פיקוח על תהליכי הייצור של חברות המזון, שבמסגרתו יידרשו כל תעשייניות המזון בישראל להפחית את השימוש במרכיבים מזיקים כמו מלח, סוכר ושומן טראנס, וכן למתן את כמות תוספי המזון המזיקים, דוגמת החומרים המשמרים.

על מנת שלא לפגוע ביצרני המזון, יישום התכנית יחל בינואר 2018, עם אפשרות להארכה של עד שישה חודשים, בכפוף לאישור שר הבריאות. זאת, על מנת לאפשר ליצרנים לפתח מוצרים קיימים מחדש ולמזער את הפגיעה בטעם מוצרי המאכל.

ההמלצה השנייה עשויה לשנות לחלוטין את צרכנות המזון הישראלית. כלל המוצרים המתועשים יקוטלגו לפי שני מסלולים – אדום וירוק, כאשר מוצרים המזיקים לבריאות – עתירי סוכר, מלח ונתרן – יסומנו באדום, ומוצרי מזון שערכיהם התזונתיים גבוהים ועומדים ברף שנקבע במשרד הבריאות יסומנו בירוק, וכך יוגדרו כמוצרים בריאים.

כמו כן, המידע כמו טבלת הערכים התזונתיים יובלט ויוגדל על גבי האריזות. בנוסף לכך, מוצרים הנמכרים כיום תחת קטגוריית "מזון בריא" יעברו בדיקה מיתוגית, שתקבע אם הם באמת עומדים בקריטריונים החדשים של משרד הבריאות למזון בריא.

שר הבריאות יעקב ליצמן: "אני מברך על עבודת חברי הוועדה לאסדרת המזון, ואני מבקש להבהיר כי אנו נחושים להוביל שינוי בתזונה נכונה לאזרחי ישראל. השלב הראשון הוא העלאת מודעות הציבור לסכנות הכרוכות במזון לא בריא, ובהמשך גם לעודד צריכת מזון ראוי ובריא. אני מברך את התעשיינים וכל גורמי המשק ששותפים איתנו בתהליך הלאומי עליו הכרזנו למניעת תחלואה ולהביא לשינוי הרגלי התזונה בקרב הציבור.

"נתוני הסוכר מצביעים על כך שישראל מובילה בצריכת סוכר פר נפש. משרד הבריאות נחוש בדרכו למגר את התופעה, במטרה לשמור על בריאות הציבור ומניעת תחלואה. זה האתגר המרכזי שלנו בתקופה זו ואני בטוח שיישום המלצות וועדת האסדרה במזון, בשיתוף כל הגורמים בתעשיית המזון, יביאו לשינוי המיוחל לטובת אזרחי ישראל".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב: "היום זו נקודת פתיחה חשובה בה מערכת הבריאות הישראלית לוקחת על עצמה אחריות נוספת. אורח חיים בריא ותזונה בריאה היה שמור עד כה לקומץ תזונאים ומיעוט רופאים ואחיות, ועוד כמה משוגעים לדבר. ואנו הופכים את הנושא הזה היום לנחלת הכלל ולנושא מרכזי בשיח הציבורי בישראל. הזכות לאורח חיים בריא היא של כולם, והחובה שלנו כממשלה היא לייצר סביבה שמאפשרת את הבחירה הבריאה. אני מודה לשר הבריאות, הרב יעקב ליצמן שהוביל ודחף והתעקש, לחברי הועדה שהתגייסו למהלך ולעובדי משרד הבריאות שנרתמו לסוגיה בעבודה אינטנסיבית ומסורה, ומתוך תחושת שליחות עמוקה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture