קרדיט: הקרן למורשת הכותל המערבי

בעקבות ההנחיות: רב הכותל המערבי הורה שלא לנשק את אבני הכותל

הוראה מיוחדת: בעקבות ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות, ובהתייעצות עם רב הכותל הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א לגורמים המקצועיים, הוחלט לבקש מהציבור שלא לנשק את אבני הכותל על מנת לשמור על ההיגיינה הנדרשת - רחבת הכותל תישאר פתוחה לתפילה

תפילות בימי קורונה: ברחבת הכותל המערבי נמשכת היום (שני) הפעילות השוטפת תוך הקפדה על הנהלים שנקבעו ע"י משרד הבריאות. בשעות הבוקר פקדו את הכותל מאות מתפללים לתפילת ותיקין, תוך שהם מקפידים על הפרדה בין קבוצה לקבוצה.

גם בשעה זו מתקיימים במקום עשרות אירועי בר – מצווה, כאשר משפחות החוגגים צמצמו את כמות המשתתפים באירוע. בתוך כך, בהתייעצות בין רב הכותל הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א למשרד הבריאות, הוחלט לבקש מהציבור שלא לנשק את אבני הכותל על מנת לשמור על ההיגיינה הנדרשת.

כזכור, הקרן למורשת הכותל המערבי הודיעה אמש כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות, רחבת הכותל המערבי פתוחה לתפילה לציבור הרלב, מנגד אתרי מנהרות הכותל המערבי נסגרו הבוקר.

בהתאם להוראות, רחבות התפילה וכן אולם התפילה המקורה הנקרא "קשת וילסון" יופרדו למתחמי תפילה של עד 10 מתפללים ו-10 מתפללות. תוך שמירת מרחק בן הקבוצות. המתפללים והמבקרים מתבקשים להשמע להוראות הסדרנים, ברחבת הכותל המערבי ממשיכים לפקוד כל העת מתפללים ומבקרים.

בתוך כך, גם במערת המכפלה מודיעים כי לאור עדכון הנחיות משרד הבריאות, תתאפשר כניסת עד 20 איש בו זמנית למערת המכפלה. נבחנת האפשרות להגדיל את מס' הנכנסים, ככל שיהיה שינוי יעדכנו את הציבור.

מנייני תפילה נוספים יתקיימו ברחבת המדרגה השביעית בהתאם לצורך. הארוחות באוהל הכנסת אורחים מבוטלות עד להודעה חדשה. קיום אירועים ושמחות יתאפשר בתיאום מראש בהתאם להנחיות הללו, הציבור מתבקש להישמע להוראות כוחות הביטחון, להקפיד על היגיינה אישית ושמירת מרחק של 2 מ' בהתאם להוראות משרד הבריאות.

ע"פ דיווחי משרד הבריאות, אישה שאובחנה כחולה (מס' 187) השתתפה ביום 2.3 (יום הבחירות) בשעה 16:00 באירוע ברית מילה במערת המכפלה. משתתפי האירוע ומי ששהו בקרבתה, מתבקשים לפעול ע"פ הנחיות משרד הבריאות.
 
 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו