יונתן סינדל / Flash90

המשבר הכלכלי: 60 אלף בקשות לדמי אבטלה נרשמו ביממה האחרונה

המשבר הכלכלי: ביממה האחרונה 60 אלף דורשי עבודה חדשים - מרביתם הוצאו לחופש ללא תשלום בגלל מגפת הקורונה וההנחיות הקשות שהוטלו על המשק בניסיון למנוע את התפשטות הנגיף. מתחילת החודש: 180 אלף נרשמים חדשים בשירות התעסוקה - 84% מהם בחל"ת

כתבות נוספות בנושא:

בנט: "אנחנו בתוך גל האומיקרון - נלחמים בכל האמצעים שיש לנו"
מספר החולים קשה ממשיך לטפס; מקדם ההדבקה ממשיך לרדת
נתוני הקורונה: ירידה בחולים קשה - 282 נפטרו בישראל מתחילת החודש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים

נתונים שמפרסם כעת שירות התעסוקה מזעזעים ומוכיחים עד כמה עמוק יהיה המשבר במשק בתום תקופת המגיפה. משעות הערב אתמול ועד הבוקר, 18.3.2020 (5:30), נרשמו 60 אלף דורשי עבודה בשירות התעסוקה, מתחילת חודש מרס: כ-180 אלף נרשמים חדשים סה”כ – מתוכם, 84% הוצאו לחופשה ללא תשלום, 11% פוטרו, 2% התפטרו, 3% – סיבות אחרות.

ביזנעס שימושי

הקטגוריות המקצועיות שאליהן משתייכים הכי הרבה מדורשי העבודה החדשים: כללי וללא ניסיון (17.3 אלף), הוראה, חינוך והדרכה (14.5 אלף), מכירות (11.7 אלף), מסעדנות, מזון ואירועים (כ-7,600), ואחריהן – תיירות ומלונאות, מזכירות ואדמיניסטרציה, שירות לקוחות, שמירה וביטחון, חשבונאות וכספים, ייצור ותעשייה (בכולם מעל 3,000).

בפילוח לפי לאזורים, אחוז דורשי העבודה הגדול ביותר הוא במרכז הארץ – 26.5%; תל אביב – 19.8%, דרום 16.1%, צפון 14.3%, חיפה 11.8%, ירושלים 7.75%, יהודה ושומרון –3.75%.

בעקבות הרחבה משמעותית של כמות השרתים באתר שירות התעסוקה, שופרה יכולת קליטת הפניות. לצד זאת, לאור העומס המתמשך של רבבות פנים, תמשיך להתאפשר גם הירשמות ידנית בלשכות (ללא תור וללא פגישה עם מתאם השמה).

בשירות התעסוקה שבים מזכירים כי תוכר הזכאות של מי שיירשמו עד לתאריך 26.3.2020, כאילו נרשמו ב-15.3.2020. דורשי עבודה יכולים להירשם מהבית באתר שירות התעסוקה ולהבטיח את זכויותיהם – החל מיום הפיטורים / יציאה לחופשה ללא תשלום. וכן, יודגש כי בניגוד לפרסומים שונים ומטעים, על הציבור לבצע רישום הן בשירות התעסוקה, והן בביטוח לאומי – כרגיל.

רמי גראור, מנכ”ל שירות התעסוקה: “אנו ממשיכים לשדרג ולהרחיב את היכולות הטכנולוגיות שלנו, ואתר שירות התעסוקה קולט כעת רבבות פונים בהצלחה. כפי שהתחייבנו, נכיר בזכאות של כל מי שיגיש בקשה עד לתאריך 26.3.2020, כאילו נרשם בתחילת השבוע הזה. אנו ערים לקושי העצום של דורשי העבודה ושל המעסיקים – נעשה את כל אשר ניתן לייצר פתרונות עבור הציבור במשבר הקורונה, שצפוי ללוות אותנו בתקופה הקרובה”.

חל”ת: מה מגיע לך?
ובינתיים, מוקד הפניות של ההסתדרות מתמודד עם עומס שיחות חסר תקדים: “מוקד לכל עובד” נדרש לתת מענה לאלפי פונים ביום מאז שהחל משבר הקורונה. חוסר הוודאות והחשש מההשלכות הכלכליות של התפשטות הנגיף, הביאו לעלייה דרמטית בנפח השיחות שמתקבלות במוקד. רק ביממה האחרונה, המוקד שעבר לפעול במתכונת מתוגברת, קלט ונתן מענה לכ-3,000 פניות. מספר זה מהווה עלייה דרמטית של כ-1,000% ביחס למספר השיחות שמתקבלות ביום רגיל. נזכיר כי כבר לפני שבוע יו”ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, נתן הנחיה על הרחבת פעילות המוקד ותגבור כוח האדם המקצועי, על רקע שינוי ההנחיות שהובילו לכניסתם של עשרות אלפי ישראלים לבידוד.

“אופי השיחות משתנה באופן תדיר ומושפע מהעדכונים שמפרסם מדי יום משרד הבריאות וההנחיות שנוגעות למקומות העבודה”, מספר מנהל המוקד, עו”ד ואאיל עבאדי, “כך למשל, שיעור ניכר מהשיחות שהתקבלו אתמול עסק בשאלות של עובדים שהוצאו לחל”ת בצל משבר הקורונה ולא יודעים איך לממש את מה שמגיע להם. כיצד מקבלים דמי אבטלה בתקופת החל”ת? מה התהליך מול הביטוח הלאומי? מי זכאי ומי לא זכאי? וכיצד לנהל את התהליך כדי להבטיח מימוש מלא של הזכויות. קיבלנו לא מעט פניות מנשים הרות שהביעו דאגה על הביטחון התעסוקתי שלהן, דווקא בעת הנוכחית”.

סמנכ”ל השירות והתפעול בהסתדרות, דודו בצלאל, סיפר כי: “מאז הנחייתו של יו”ר ההסתדרות להעביר את המוקד למתכונת מתוגברת, המוקד מתנהל כמו חדרהמלחמה. הנציגות והנציגים מקבלים תדרוכים כמה פעמים במשמרת כדי לוודא שכולם מיושרי קו על העדכונים האחרונים. חשוב להיות עם יד על הדופק ולמסור את המידע באופן הכי נגיש ורגיש שאפשר”.

“לצד ידע על חוקים והנחיות, התדרוכים כוללים גם את ההיבט הרגשי”, מסביר בצלאל, “כשעובד שפונה אלינו, הוא יודע שבצד השני יש מענה אנושי שידע לכוון אותו ולא רק לדקלם תשובות משפטיות. כשאדם פונה בעת שהוא שוהה בבידוד או בגלל שהוא חושש מהדבקה במקום העבודה, נדרשת רגישות יוצאת דופן. כולם נמצאים בחוסר ודאות והתפקיד שלנו זה לעשות סדר בדברים ולהשתמש במידע, ככלי נוסף שעוזר להחזיר לאנשים את השליטה על חייהם”.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני כל הזמן מנסה להירשם דרך האתר ולא הולך לי אפילו באמצע הלילה !
מישהו יודע על פתרון אני אשמח מאד לשמוע

אפשר להרשם באמצעות שליחת טופס במייל

גם אני עובדת בתיירות ונמצאת בחל"ת ולא מצליחה להירשם אם יש למישהו דרך יצירתית שעובדת אשמח לשמוע

צריך להגיע ללשכת התעסוקה ואחר"כ לביטוח לאומי יש עמדות בחוץ בניגוד לפרסומים ברדיו

אני כל הזמן מנסה להירשם דרך האתר ולא הולך לי אפילו באמצע הלילה !
מישהו יודע על פתרון אני אשמח מאד לשמוע ותודה רבה לכם על האתר הנפלא והנקי

ללעזור אתה יודע מה המייל

ללעזור אתה יודע מה המייל
אם אפשר לרשום את זה פה לטובת הכלל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture